Camping Val di Rhemes **

Val di Rhemes

21 reviews over Camping Val di Rhemes in het Nederlands

Wat een heerlijke plek

Richard, 20-9-2017

Dit was onze eerste keer in de Aosta. Na eerst een andere camping bekeken te hebben maar die te druk vonden reden we door naar camping Val de Rhemes. Toen we hier aankwamen hadden we meteen een goed gevoel. Prachtig zicht op de bergen, mooie plekken en prima en schoon sanitair. Je ziet dat de campingbaas met zorg en liefde zijn camping runt.

De omgeving is perfect voor mooie wandelingen in de bergen waarbij veel natuurschoon te aanschouwen is. Wij hebben het geluk gehad veel steenbokken, gemzen en marmotten te zien.

Op de camping veel speelattributen voor de kleintjes en net buiten de camping een gloed nieuwe speeltuin. Voor de wat oudere kinderen was er een tafeltennis en tafelvoetbal aanwezig. Voor echte tieners was er niet veel te doen.

Enige nadeel was dat er niet een supermarkt dicht in de buurt was, daarvoor moest je echt naar de stad Aosta maar als je dat een beetje plande met de dagtripjes dan was dat prima te doen. Op de camping is wel een klein winkeltje met elke dag vers brood.

Wij zullen zeker nog een keer terugkomen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Perfect.

Peter van O, 25-8-2017

Ik heb tegen Jean Paul, de eigenaar, tijdens mijn vertrek gezegd dat ik een slechte recentie zou schrijven want het is een zo'n fijne rustige camping dat die zeker niet overspoeld mag worden door massa tourisme......maar Jean Paul stelde me gelijk gerust en gaf aan dat hij de camping kleinschalig wil houden.

Dus wat ik eigenlijk zeg is dat het een geweldige camping is met heel vriendelijke eigenaars , ruimte , rust, natuur , geweldig gelegen.

Ik ben hier in 2016 voor het eerst geweest voor slechts 1 week en dat beviel zo goed dat wij dit jaar voor 2 weken hier zijn geweest.

Je kunt geweldige wandelingen maken in de omgeving, ontdek alle dalen van Gran Paradiso zou ik zeggen, en het tegenover de Camping gelegen restaurant heeft voor weinig geld heerlijk eten.Vergeet zeker pizzeria Avalon in Introd niet waar je op weg naar de camping voorbij komt...

Geweldige streek, rust, natuur, en fijne Camping waar wij zeker terug gaan komen want de streek is zo mooi dat er nog genoeg te ontdekken valt en ook de lokale bevolking is erg vriendelijk waarschijnlijk omdat er hier absoluut nog geen sprake is van massa tourisme.

Het weer kan wisselvallig zijn zoals vaak gebeurt in de bergen maar laat je dat vooral niet tegenhouden.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijk!

Chris, 9-8-2017

Rustige en schaduwrijke camping gelegen in een prachtig dal met zeer veel wandelroutes in Gran Paradiso. Zeer schoon, met gezellige bar en winkeltje. Niet duur en zeer vriendelijke eigenaren! Met speeltuin naast de camping.
Gereisd met partner in augustus 2017

Wij gaan zeker terug.

Jenny, 6-8-2017

We kwamen op deze camping terecht omdat hij veel goede resencies krijgt, nu hebben we dit zelf ervaren. De camping is perfect als je van flinke wandeltochten in de bergen houdt met de meest fantastische uitzichten. De eigenaren zijn behulpzaam en vriendelijk, sanitair en winkeltje perfect in orde. Doordat de camping hoog in een dal ligt is het er ook koel. Daarom kun je Savonds heerlijk binnen bij het barretje spelletjes doen en op grote kaarten je wandelroutes uitstippelen. Natuurlijk onder genot van een drankje, super gezellig! Wij gaan zeker terug want we waren nog lang niet klaar met deze prachtige omgeving en deze camping vormt daarvoor de ideale basis.
Gereisd met partner in juli 2017

Fijne camping in een fantastische omgeving!

Rien Oerlemans, 23-7-2017

Prima camping! Zeer vriendelijke eigenaren. Zeer mooie omgeving om te wandelen! Serieus een camping die we nog een keer gaan bezoeken!
Gereisd met partner in juli 2017

Wilma van Loon, 4-7-2017

Mooi gelegen camping, hele vriendelijke en gastvrije mensen. zeer behulpzaam om het je na de zin te maken.

Mochten we nog eens in deze omgeving vakantie houden dan gaan we zeker terug naar deze camping.

Gereisd met partner in juni 2017

Vriendelijk, behulpzaam, netjes mooie omgeving

monique, 2-10-2016

Bij aankomst was het even slikken omdat het erg druk leek op de camping, maar het was dan ook augustus. Wat verder op de camping viel het allemaal mee en konden wij een mooie plaats uitzoeken. Dicht aan de rivier mot je wel rekening houden met geluid van stromend water. Wij vonden het wel bij de omgeving passen. De camping en het sanitair waren keurig netjes. Veel sportieve mensen en velen trekken na een week weer door. Goede uitvalbasis voor diverse trips. Op loopafstand zijn elektrische fietsen te leen. Als wij nog eens in de buurt zijn, overwegen wij zeker Val di Rhemes nog eens voor ons verblijf.

Goede uitvalsbasis voor Gran Paradiso en Aosta

Bart Oosterlijnck, 24-8-2016

Wie naar Gran Paradiso trekt, moet graag stevig wandelen. De camping ligt een 10tal km in de vallei, wat best meevalt (in vergelijking met andere campings) voor verder gelegen uitstappen (vb Mont Blanc: Sky Way - fantastische ervaring!) en ook voor bevoorrading (brandstof, voeding, ... in Introd of Villeneuve). Ook qua hoogte (1100 m) valt dit mee. Andere campings liggen tot op 1600 m (koud). Enige nadeel: vanaf 17.30 uur schijnt de zon niet meer op de camping en koelt het snel af. 's Morgens om 9 uur is er zon en wordt het lekker warm. Meestal planden wij onze wandelingen iets later op de dag waardoor we wel langer van de zon konden genieten. Wandelkaarten zijn te koop maar ik kreeg ook een boekje met heel wat wandelbeschrijvingen in het Nederlands in bruikleen. De camping is zeer goed onderhouden: alles blonk! Zelfs de buitentrap werd gestofzuigd. Als je de baas een enkel papiertje ziet oprapen, weet je dat je goed zit. De leiding is heel vriendelijk, behulpzaam en spreekt vlot Frans en Engels. Dankzij een telefoontje van de baas naar een garage in Aosta kon ik uitzonderlijk mijn herstelde auto op zaterdagnamiddag ophalen, wat de reisverzekering eerst niet voor elkaar kreeg. Er is een winkeltje met basisprodukten en elke dag kan je er broodjes, stokbrood en croissants bestellen. Heel leuke bar, vlotte en vriendelijke bediening. Op 200 m kan je in Le Barmé De L'Ours lekker en goedkoop Italiaans eten. Op 6 km in Introd is een goede, grote pizzeria Avalon. Wij stonden ver van de rivier en ondervonden geen geluidshinder. Met 35 jaar kampeerervaring vonden wij dit een heel goede camping! Let wel: voor gezinnen, geen animatieprogramma. Wel tafeltennis, voetbaltafel en speelpleintje aanwezig.

Grote, maar rustige camping

Corine, 13-8-2016

Vrij grote camping (125 plaatsen) maar op de meeste plekken heb je daar geen last van. Plaatsen zijn in het hoogseizoen krap, maar met het rustige type gasten heb je weinig last van elkaar. Mensen die 's avonds op wilen blijven zitten vrijwel allemaal in de bar, mede dankzij de kou. Zon staat van ca 9-17 uur op de camping in augustus, dus nachten zijn koud. Voorzieningen op de camping zijn goed (sanitair, bar, broodservice, winkeltje en wifi). Door omvang van de camping is het niet zo gemoedelijk: campinggasten maken onderling weinig contact.

Unieke plek

Bart, 10-8-2016

Vanaf deze prachtige camping is het mogelijk om de ongerepte aosta vallei te ontdekken. Op de camping is het goed vertoeven met de uitgebreide en degelijke voorzieningen. Eigenaar en personeel goed bereikbaar en erg dienstverlenend ingesteld. Geweldige vakantie beleefd!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Val di Rhemes in Rhemes Saint-Georges, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Val di Rhemes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Val di Rhemes scoort een 9.03 uit 10 op basis van 31 reviews.