7,8

332 reviews over Camping La Chiocciola in het Nederlands

Mooie, gemoedelijke camping!

Helena, 24-8-2017

We zijn op La Chiocciola geweest in augustus, mijn vriend en ik. Een mooie, ruim opgezette en rustige camping. Hier en daar is het wat verouderd, met name een van de toiletgebouwen en vlak bij het zwembad. Het is wel allemaal erg schoon. Het personeel is erg vriendelijk en onmiddellijk klaar om gasten te helpen. Het verhelpen van een kapotte kraan in onze mobilhome was een uur na het melden geregeld. Verder weten ze bij de receptie veel over de omgeving en werden we naar mooie plaatsen gestuurd, ook minder bekend bij toeristen. De Nederlandse receptioniste kende de omgeving erg goed en heeft ons heel veel informatie gegeven; tips die we helaas door tijdgebrek niet allemaal hebben kunnen opvolgen. Het winkeltje bij Claudia is een beetje leeg, maar ze basic dingen hebben ze wel. Ze zijn heel aardig en doen hun best je tegemoet te komen. Je kunt er prima eten voor redelijke prijzen. Als je van een gemoedelijke camping houdt met een prettige sfeer en je hoeft geen drukte, moet je hier zeker zijn.
Gereisd met partner in augustus 2017

Goede 3* camping

Pieter v, 20-8-2017

Voor een gezin met kinderen tot 12 jaar een leuke camping.

Zijn er 2 weken geweest vanaf 19 juli in de eerste week was het rustig maar in de 2e week werd het duidelijk drukker.

Animatie team Stefanie en Luc hartstikke goed gedaan in de ochtend knutselen in de middag in het zwembad en savonds een spel wat altijd was.

Ook het gezamenlijk pizza eten erg leuk voor de kinderen

Winkel elke morgen vers brood en het hoog nodige

Restaurant langs de camping is uitstekend .

Zwembad prima

Campingplaatsen groot genoeg 90m2 met stroom en een afwasbak

Sanitairgebouw1 is verouderd maar wel schoon.

prima camping zou er zo weer heen gaan

Oja en de muggen die waren er inderdaad maar dat is ook de natuur die eris en de camping eigenaar heeft ze besproeid

Personeel van de receptie spreekt Nederlands en is heel vriendelijk

Valt meer van te maken

Matig, niet voor herhaling vatbaar, 20-8-2017

We hadden 3 weken een stacaravan. Pluspunten: overal horren voor de ramen; twee wc's/wastafels. Camping is mooi groen. Airco in alle stacaravans aanwezig. Meestal voldoende brood in het winkeltje. Vriendelijk personeel in winkeltje/bar; ze werken daar hard. Prima koffie en eten in de bar; redelijke prijzen. Drie zwembaden met heel veel ligstoelen (ook schaduw!). Animatie doet zijn best en valt prima in de smaak bij de kinderen. Minpunten: je wordt lekgeprikt door de muggen; zowel overdag als 's avonds. We hadden enkele simpele mankementen in de stacaravan (losse wc-bril; douche-kraan helemaal los). Gemeld bij de receptie; die vervolgens niks deden. Na drie keer melden en dik een week later kwam er dan eindelijk iemand...jammer. Wespennest naast onze caravan idem dito. Elke dag wespen binnen, maar geen actie ondernomen. Bij grote hitte zet (uiteraard) iedereen de airco aan...en klapt de stroom eruit. 13 uur zonder stroom gezeten; koelkast- en diepvriesinhoud weg kunnen gooien daarna. Geen enkel toezicht bij de zwembaden; er is bij ons een gloednieuwe pet gestolen en we zwommen enkele keren in de wietlucht; niet echt iets voor een familiecamping...Hygiëne zwembaden twijfelachtig...je zwemt tussen dode insecten; haren en afgevallen bladeren. De camping zou wel wat meer onderhoud, actie en toezicht kunnen gebruiken; veel achterstallig onderhoud zo te zien. Hier valt meer van te maken dus. Afstand tot Siena en Arezzo prima (ca. 30 minuten) de overige bezienswaardige steden/dorpen al snel 1 uur of meer reistijd.

Middelgrote, nette camping

Jelle, 15-8-2017

Heerlijke week gehad in een stacaravan. Nette caravan op een ruime plek. Camping is middelgroot, 95% is Nederlander.

Prima uitvalsbasis voor uitstapjes. Wij hebben onder meer Arezzo (antiekmarkt!) en Loro Ciufenna (aanrader!) gezien.

Zwembad stelt niet veel voor, 3 bakken water. Voor onze kleine kinderen was een glijbaantje oid leuk geweest in het kinderbad. Prima winkeltje en als je uit eten wilt zit er naast de camping een restaurant waar wij top gegeten hebben.

Geen minpunten kunnen ontdekken, behalve het wat saaie zwembad en, als je er niet van houdt, de enorme NLse enclave.

Middelgrote camping

Fam. Reusink, 13-8-2017

Het is een nette standaard camping. Als je hiervan houdt is het een prima camping.Er is een mooi zwembad aanwezig. Voor tieners is er buiten het zwembad om niet veel te doen. In de omgeving daar en tegen zijn er verschillende leuke dorpjes te bezoeken. San Gimignano is er 1 van.

Hartstikke leuke relaxte camping

erik, 13-8-2017

Wij hadden een prachtig huisje waar alles op en aan zat. Mooie ruime plekken, schoon en kindvriendelijk. 3 prima zwembaden en een relaxte sfeer. Geen lawaai (feest) camping maar gewoon gezellig.Veel nederlanders Voor de kinderen genoeg te doen. Onze dochter was elke avond met een groep leeftijdsgenoten ( 13 jr) aan het tafeltennissen tot 23.00 uur en heeft een hartstikke leuke vakantie gehad. Het restaurant naast de camping is idd TOP. Mooie uitvalsbasis voor de verschillende toscaanse steden en dorpjes.

Een nieuwe camping is het niet.Wij hadden dat ook niet verwacht te krijgen dus wat ons betreft was de prijs / kwaliteit verhouding prima.

Muggen...ja die zijn er wel. Volgens ons is daar het stilstaande water achter de caming schuld aan. We hebben er een dagje last van gehad maar daarna went dat ook wel weer. Kortom..prima vakantie en prima camping.

Fijne vakantie plaats

Xander, 13-8-2017

Voor het 2e haar achter elkaar naar deze camping geweest. En fijne plek om je vakantie te vieren in Toscane. Plaatsen op de camping groot genoeg en als er iets is dan proberen de medewerkers van de receptie eert alles aan te doen om het zo snel mogelijk op te lossen.
Gereisd familie in juli 2017

Mooie Camping gelegen in het geweldige Toscane....

Fam schoenman, 8-8-2017

Mooie camping met alles wat je als kampeerder kunt wensen. Echt een Camping op z'n Italiaans. Simpel maar doeltreffend. Ruime plaatsen met eigen watertappunt met een wasbak voorzien van aflegruimte en een 6 Ampere stroomaansluiting. Sanitair is eenvoudig maar schoon. Zwembad bestaat uit drie baden met rondom ligbedden met beschutting door parasols. Elke dag vers brood in een winkel op de camping, winkel zou meer uit te halen zijn.

Uitermate vriendelijk ontvangst door nederlands sprekende medewerkers welke je graag wil helpen en adviseren wat de omgeving je kan bieden. Animate team is ook nederlands sprekend en doen verschillende activiteiten op de camping en in het zwembad. In twee reviews wordt gesproken negatief gesproken over de camping wat naar onze mening onterecht is omdat een camping niet de natuur in de hand heeft en dat er dan muggen zijn is dat jammer en vervelend maar wel de natuur. Wel is er door de beheerder in de nachtelijke uren gesproeid om de muggen te bestrijden. Wij kunnen deze camping met een gerust hart adviseren.

Gereisd familie in augustus 2017

Fijne camping in een schitterend gebied

JamieV, 7-8-2017

Camping La Chiocciola is een prettige, rustige camping met mooie, ruime afgebakende plekken. Op de plekken is voldoende schaduw aanwezig. Tevens beschikt iedere plek over een wasbak met kraan en staat er voor iedere twee plekken een prullenbak die iedere ochtend geleegd wordt. Het sanitair is verouderd maar schoon en er is (bijna) tijd warm water. Het personeel van de camping is uitermate vriendelijk. In een enkele eerdere recensie waarin dat wordt betwijfeld kunnen wij ons niet vinden. Als je de winkel, bar of receptie binnen kwam liet men alles uit de handen vallen om ons van dienst te kunnen zijn. De camping is kleinschalig en zo ook het vermaak voor de kinderen. Onze kinderen hebben een geweldige tijd gehad met Stefanie van de animatie. Iedere ochtend een uurtje knutselen, middags een activiteit bij het zwembad en avonds een leuk spel. Het zwembad is mooi, schoon en er zijn altijd voldoende ligbedden beschikbaar. In het weekend maken ook de lokale Italianen gebruik van het zwembad en is het er iets drukker. Dit hebben wij alleen maar als gezellig ervaren. In de winkel is er iedere ochtend vers brood en verder het hoognodige. De bar schenkt heerlijke koffie, serveert lekkere gerechten en pizza's en heeft lekkere wijn en lokaal bier voor lage prijzen. De aankleding mag wel iets beter. Als hier iets meer aandacht aan zou worden besteed zou men meer klanten trekken. Muggen waren er tijdens ons verblijf in overvloed. Nadat er s'nachts een keer gesproeid was met een verdelger was het probleem meteen voor enkele dagen verholpen. Dit mogen ze wat ons betreft dus iedere week wel doen. Naast de camping zit een zeer goed Toscaans restaurant. Het eten is er fantastisch en als het personeel iets vaker zou lachen kreeg het restaurant van ons een 10.

Pluspunten:

Schitterende omgeving, erg vriendelijk personeel, ruime plekken met veel privacy, vers brood, voldoende en schoon sanitair, prachtig zwembad.

Minpunten:

Sanitair is verouderd (verfsysteem, deuren, douchekoppen), muggen.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op camping La Chiocciola en raden deze camping zeker aan. De camping is naar ons idee met name geschikt voor gezinnen met kinderen tot een jaar of 11. Voor oudere kinderen is er weinig vertier.

Gereisd familie in juli 2017

Prima plek met top restaurant net buiten 't hek

Familie uit Moordrecht, 29-7-2017

Een fijne camping voor wie niet van hi-di-hi houdt. Zwembaden op camping zijn fraai, rustig en worden 'bewaakt' door ontspannen badmeesters. Op zondag gewoon een stad bezoeken in de buurt, want dan is het tijd voor de Italianen om te zwemmen en is het dus opeens wel druk, geen probleem. De omgeving is sowieso prachtig, dus eropuit gaan is aan te raden. Voor wie liever niet met potten en pannen rammelt: Gewoon naar het restaurant gaan net buiten de poort, l'Antico Portale is een geweldig restaurant waar je voor zeer schappelijke prijzen zeer gevarieerd kan eten van pizza's tot mosselen tot heerlijke truffel steaks. Wij, familie met 2 grote kinderen, hebben gelogeerd in luxe mobile home van de camping, niets op aan te merken, prima.

Punten ter verbetering: het voetbalveld en het terras bij het zwembad

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping La Chiocciola*** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chiocciola in Capannole, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chiocciola zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Chiocciola scoort een 7.77 uit 10 op basis van 338 reviews.