Camping La Chiocciola ***

7,8

335 reviews over Camping La Chiocciola in het Nederlands

Mooie camping

Fam. Verheijen, 20-9-2017

Mooie en goed verzorgde camping. Zeer ruime plaatsen afgescheiden door haag met eigen water/afwasplek. Zeer aardig en behulpzaam personeel. Geven leuke tips wat er in de omgeving te doen is. Wij hebben er gezellige dagen gehad.
Gereisd met partner in september 2017

Mooie, rustige camping midden in de Toscane

uncle, 2-9-2017

Camping La Chiocciola is een mooie, rustige en goedverzorgde camping. Het personeel is vriendelijk, hardwerkend en behulpzaam. De plaatsen zijn ruim (100 m2) en afgebakend. Het sanitair is schoon en goed onderhouden. Op de camping zijn drie mooie zwembaden met ruim voldoende ligstoelen. De camping is een mooie uitvalsbasis om diverse steden zoals Arezzo, Siena en Florence te bezoeken. De nabije omgeving is het bezoeken meer dan de moeite waard. Op de camping was er voldoende animatie voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Wij waren er dit jaar voor de 2e keer en gaan er in de toekomst zeker nog een keer naar terug naar toe.
Gereisd met partner in augustus 2017

Teleurstellend

Familie, 29-8-2017

Goed: - mooie goed onderhouden sta- caravan - ruim opgezet - schaduwrijke camping - mooi zwembaden (water wel vies; en helaas zaten de badmeesters niet te kijken naar veiligheidsmaatregelen praten steeds met elkaar en kwamen niet van hun plek af) - restaurant naast de camping prima - overal prullebakken - schoon sanitair - goede wassende wasmachines - aardig personeel. - gemoedelijk Vreselijk: - veel te veel muggen; kan de camping niks aan doen.

wij kwamen 15 augustus 3 dagen later was het laag seizoen waardoor: - geen animatie meer; dit was niet vermeld op de touroperator site. - hele lege camping; 80 procent leeg - de omgeving was niet meer gericht op toerisme. In civitella (dorpje vlakbij) was zelfs geen ijs meer te koop en in bucine was er een markt met 6 kramen. Let op: - alles moet je met de auto rijden, minimaal 3 kwartier; houd daar rekening mee als je iets wil bezichtigen. Receptie: - spreekt Nederlands maar niet klantgericht. we zijn 5 dagen eerder weg gegaan omdat er niemand meer op de camping was. Ze hebben het niet door gehad, niks gevraagd waarom we gaan.

Mooie, gemoedelijke camping!

Helena, 24-8-2017

We zijn op La Chiocciola geweest in augustus, mijn vriend en ik. Een mooie, ruim opgezette en rustige camping. Hier en daar is het wat verouderd, met name een van de toiletgebouwen en vlak bij het zwembad. Het is wel allemaal erg schoon. Het personeel is erg vriendelijk en onmiddellijk klaar om gasten te helpen. Het verhelpen van een kapotte kraan in onze mobilhome was een uur na het melden geregeld. Verder weten ze bij de receptie veel over de omgeving en werden we naar mooie plaatsen gestuurd, ook minder bekend bij toeristen. De Nederlandse receptioniste kende de omgeving erg goed en heeft ons heel veel informatie gegeven; tips die we helaas door tijdgebrek niet allemaal hebben kunnen opvolgen. Het winkeltje bij Claudia is een beetje leeg, maar ze basic dingen hebben ze wel. Ze zijn heel aardig en doen hun best je tegemoet te komen. Je kunt er prima eten voor redelijke prijzen. Als je van een gemoedelijke camping houdt met een prettige sfeer en je hoeft geen drukte, moet je hier zeker zijn.
Gereisd met partner in augustus 2017

Goede 3* camping

Pieter v, 20-8-2017

Voor een gezin met kinderen tot 12 jaar een leuke camping.

Zijn er 2 weken geweest vanaf 19 juli in de eerste week was het rustig maar in de 2e week werd het duidelijk drukker.

Animatie team Stefanie en Luc hartstikke goed gedaan in de ochtend knutselen in de middag in het zwembad en savonds een spel wat altijd was.

Ook het gezamenlijk pizza eten erg leuk voor de kinderen

Winkel elke morgen vers brood en het hoog nodige

Restaurant langs de camping is uitstekend .

Zwembad prima

Campingplaatsen groot genoeg 90m2 met stroom en een afwasbak

Sanitairgebouw1 is verouderd maar wel schoon.

prima camping zou er zo weer heen gaan

Oja en de muggen die waren er inderdaad maar dat is ook de natuur die eris en de camping eigenaar heeft ze besproeid

Personeel van de receptie spreekt Nederlands en is heel vriendelijk

Valt meer van te maken

Matig, niet voor herhaling vatbaar, 20-8-2017

We hadden 3 weken een stacaravan. Pluspunten: overal horren voor de ramen; twee wc's/wastafels. Camping is mooi groen. Airco in alle stacaravans aanwezig. Meestal voldoende brood in het winkeltje. Vriendelijk personeel in winkeltje/bar; ze werken daar hard. Prima koffie en eten in de bar; redelijke prijzen. Drie zwembaden met heel veel ligstoelen (ook schaduw!). Animatie doet zijn best en valt prima in de smaak bij de kinderen. Minpunten: je wordt lekgeprikt door de muggen; zowel overdag als 's avonds. We hadden enkele simpele mankementen in de stacaravan (losse wc-bril; douche-kraan helemaal los). Gemeld bij de receptie; die vervolgens niks deden. Na drie keer melden en dik een week later kwam er dan eindelijk iemand...jammer. Wespennest naast onze caravan idem dito. Elke dag wespen binnen, maar geen actie ondernomen. Bij grote hitte zet (uiteraard) iedereen de airco aan...en klapt de stroom eruit. 13 uur zonder stroom gezeten; koelkast- en diepvriesinhoud weg kunnen gooien daarna. Geen enkel toezicht bij de zwembaden; er is bij ons een gloednieuwe pet gestolen en we zwommen enkele keren in de wietlucht; niet echt iets voor een familiecamping...Hygiëne zwembaden twijfelachtig...je zwemt tussen dode insecten; haren en afgevallen bladeren. De camping zou wel wat meer onderhoud, actie en toezicht kunnen gebruiken; veel achterstallig onderhoud zo te zien. Hier valt meer van te maken dus. Afstand tot Siena en Arezzo prima (ca. 30 minuten) de overige bezienswaardige steden/dorpen al snel 1 uur of meer reistijd.

Middelgrote, nette camping

Jelle, 15-8-2017

Heerlijke week gehad in een stacaravan. Nette caravan op een ruime plek. Camping is middelgroot, 95% is Nederlander.

Prima uitvalsbasis voor uitstapjes. Wij hebben onder meer Arezzo (antiekmarkt!) en Loro Ciufenna (aanrader!) gezien.

Zwembad stelt niet veel voor, 3 bakken water. Voor onze kleine kinderen was een glijbaantje oid leuk geweest in het kinderbad. Prima winkeltje en als je uit eten wilt zit er naast de camping een restaurant waar wij top gegeten hebben.

Geen minpunten kunnen ontdekken, behalve het wat saaie zwembad en, als je er niet van houdt, de enorme NLse enclave.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Middelgrote camping

Fam. Reusink, 13-8-2017

Het is een nette standaard camping. Als je hiervan houdt is het een prima camping.Er is een mooi zwembad aanwezig. Voor tieners is er buiten het zwembad om niet veel te doen. In de omgeving daar en tegen zijn er verschillende leuke dorpjes te bezoeken. San Gimignano is er 1 van.

Hartstikke leuke relaxte camping

erik, 13-8-2017

Wij hadden een prachtig huisje waar alles op en aan zat. Mooie ruime plekken, schoon en kindvriendelijk. 3 prima zwembaden en een relaxte sfeer. Geen lawaai (feest) camping maar gewoon gezellig.Veel nederlanders Voor de kinderen genoeg te doen. Onze dochter was elke avond met een groep leeftijdsgenoten ( 13 jr) aan het tafeltennissen tot 23.00 uur en heeft een hartstikke leuke vakantie gehad. Het restaurant naast de camping is idd TOP. Mooie uitvalsbasis voor de verschillende toscaanse steden en dorpjes.

Een nieuwe camping is het niet.Wij hadden dat ook niet verwacht te krijgen dus wat ons betreft was de prijs / kwaliteit verhouding prima.

Muggen...ja die zijn er wel. Volgens ons is daar het stilstaande water achter de caming schuld aan. We hebben er een dagje last van gehad maar daarna went dat ook wel weer. Kortom..prima vakantie en prima camping.

Fijne vakantie plaats

Xander, 13-8-2017

Voor het 2e haar achter elkaar naar deze camping geweest. En fijne plek om je vakantie te vieren in Toscane. Plaatsen op de camping groot genoeg en als er iets is dan proberen de medewerkers van de receptie eert alles aan te doen om het zo snel mogelijk op te lossen.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor La Chiocciola bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chiocciola in Capannole, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chiocciola zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Chiocciola scoort een 7.76 uit 10 op basis van 341 reviews.