7,7

174 reviews over Camping L'Hirondelle in het Nederlands

Mooi maar erg duur!

Yvonneke2012, 19-8-2017

Wij waren hier met onze caravan geweest en hebben een leuke vakantie gehad. Wij stonden helemaal achteraan en waren erg blij met onze fietsen anders moest je wel erg ver lopen naar alle faciliteiten. We hadden een mooie ruime plek vlak aan de rivier. Wij vinden de camping geen 4 sterren waard omdat het niet goed onderhouden is erg verwoekerd. Het sanitair (wij waren bij nr.6) is vrij nieuw alleen het is echt op z'n frans geïnstalleerd......als er iemand de wc doortrok dan kreeg je gloeiend heet water onder je douche, niet fijn met kleine kinderen! Verder was er vaak een put lucht over de camping niet zo fris...al met al een super leuke camping mooi zwembad, leuk riviertje(meer een stroompje water) en een super mooie omgeving met leuke kleine dorpjes etc..dat maakte wel veel goed. Maar 75,00 voor een overnachting met eigen caravan vinden wij wel een beetje teveel op deze camping.
Gereisd familie in augustus 2017

Leuke camping op een prachtige plek maar te duur

Patricia, 15-8-2017

L'Hirondelle is een leuke camping met een leuk zwembad. Vooral aan de rand van de camping heb je een prachtig uitzicht op de bergen. Onze kinderen hebben genoten van het riviertje aan de andere kant van de camping. Het zwembad was soms erg druk, maar op zich was het te doen.

Het eten in het restaurant is prima, de afhaalpizza's ook, maar ontzettend jammer van het ongastvrije gedrag van het personeel (uitzonderingen daargelaten) en met name de pizzabakker. Als je zo'n hekel hebt aan toeristen, waarom ga je dan op een camping werken? Daarom toch een onvoldoende.

Wij waren voor de tweede keer op l'Hirondelle en hadden gekozen voor hetzelfde huisje als de vorige keer. Helaas bleek de prijs behoorlijk te zijn gestegen, wij moesten voor twee weken ruim 250 euro meer betalen als vier jaar geleden. Een hoop geld voor een verouderd, klein huisje waar al jaren niets aan gedaan is.

De omgeving is erg leuk, genoeg te doen en toch niet te druk. Als je van rust houdt is dit de ideale vakantieplek.

Gereisd familie in juli 2017

Camping met mooie plek in een mooie omgeving

Martijn, 13-8-2017

Wij hebben hier twee weken in een cotton lodge met prive sanitair doorgebracht. De tent is ruim, schoon en compleet ingericht. De bedden zijn kort en de matrassen zijn hard. Het uitzicht op het veld en de bergen is geweldig! Het prive sanitair bestaat uit een wastafel, douche en wc. Het riviertje stelde door de droogte niet zo veel voor, maar was leuk om in te spelen en met een zwemband af te glijden. Het zwembad is groot en het water is redelijk koud. In het restaurant wordt veel georganiseerd (muziek, karaoke, circus) en het eten is goed. Bediening in het Frans mag de pret niet drukken op vakantie. Vanaf het einde van de camping is het een kwartiertje lopen naar het zwembad/restaurant/animatie. Veel mensen nemen fietsen mee. In de omgeving is veel (actiefs) te doen. Veel skigebieden met zomer activiteiten (Col de Rosset, Valdrome, Lus-La Jarjatte), leuke klimparken (bij de camping en in Die) en leuke stadjes en marktjes (Die, Crest, Valance).
Gereisd familie in augustus 2017

Een heerlijke vakantie op een super camping!

Bloemetje, 7-8-2017

Twee en een halve week vakantie gevierd op deze camping en heel erg naar ons zin gehad. Een mooie ruime plek, volop schaduw in het bos. Geen afgebakende plekken, maar lekker natuurlijk, dus wat wortels en verdwaalde dennenappels: geen probleem! Sanitair: prima voor Franse begrippen, open gebouw en midden in het bos, wordt prima schoongemaakt. Jammer dat sommige campinggasten de wasbakken en toiletten na een bezoekje vies achterlaten, daar valt ook niet tegen te poetsen! Een heel mooi zwembad met verschillende glijbanen en een waterpark en ligbedjes/parasols. Mooi kabbelend beekje op de camping waar je je met de band af kan laten drijven. Ook bevers te spotten 's avonds. Heerlijke pizza's, salades en burgers in het camping restaurant. Prima om een avondje uit eten te gaan! Animatieteam organiseert heel veel leuke dingen voor de kinderen! (jong en oud) Elke dag 10-12 miniclub, 's middags een activiteit en af en toe minidisco 's avonds. Aanraders: Col de Rousset (stoeltjeslift en rodelbaan) markt Saillans, markt Die, oude binnenstad Chatillon-en-Diois (rest, Moulin d'Enzo!) en natuurlijk het klimbos aan de overkant van de camping! Kortom een heerlijke vakantie gehad met onze dochter van 6 jaar.
Gereisd familie in juli 2017

Hier komen we niet meer!

Anno, 6-8-2017

Verheugd op een lekker verblijf met onze 3 kinderen (3,5 3,5 en 6).

We hebben mobilehome nr 12. Hoe gênant! Vloer weggerot zak dus gewoon door de bodem heen, schimmel trekt door het zeil heen, dode mieren overal etc. Bed waarvan je in de ochtend de springveerafdrukken in je rug hebt staan, heerlijk! De 5 persoons zijn ook kleiner dan de 4 persoons!?

Al met al een trieste bedoeling, maar als je er wat van zegt, staan ze je aan te kijken en besef ik me weer waarom ik zo een hekel heb aan Fransen. Ze kunnen er nu uiteraard niks aan doen. Het ergste hiervan is dat ze dit waarschijnlijk al 2 seizoenen zo volhouden en dat dus de mensen na ons hier ook weer teleurgesteld over zullen zijn.. konden wel een korting krijgen van 5%, we hebben maar gekozen voor een reparatie voor de veiligheid van de kids...

Zwembad is super, lekker koud.

In het restaurant verstaan en spreken ze geen woord engels. Zelf bij het woord Icecream staan ze je versuft aan te kijken. Geduld is een schone zaak hier!

Fantastisch verblijf

Kropveld, 5-8-2017

Twee weken in een safarilodgetent gezeten wat een aanrader. Tent is voorzien van alle gemakken, magnetron, koel vries combi en sanitair en keuken. Het uitzicht is grandioos en de buren staan op afstand. Ons tweede jaar hier, vorig jaar houten huisje geboekt wat ook prima was. Medewerkers erg vriendelijk en behulpzaam, restaurant erg goed. Verder top zwembaden met glijbanen, kinderen zijn ook heeeeeel enthousiast wij komen zeker terug.

Fantastische camping!

van kluijve, 3-8-2017

Fantastische camping in een hele mooie omgeving!

Wij hadden geluk met onze campeerplek, midden in het bos met berguitzicht, dicht bij het toiletgebouw en op ongeveer de helft van de camping waardoor naar het zwembad lopen goed te doen was (voor de kinderen hadden wij fietsen bij).

Veel gebruik gemaakt van het zwembad, altijd genoeg ligbedden en voldoende ruimte om te zitten.

Restaurant was betaalbaar en heerlijk!

Winkeltje alleen gebruikt voor de stokbroden in de ochtend de rest van de boodschappen hebben wij gedaan in Die (lidl en intermarche).15min rijden.

Wij zijn gaan canoen, Col de rousette op geweest, helaas hadden we pech met het regenweer die dag, wel super mooi uitzicht, klimbos tegenover de camping ook erg leuk, en Die is een leuk stadje met van alles te doen.

Er zijn ook verschillende gave plekken langs de Drome waar je kunt stoppen je komt dan echt betoverende plekjes tegen!

Onze kids van 6-7-10 hebben zich prima vermaakt op de camping, leuke NL animatie met een heel afwisselend activiteiten programma.

Sanitair was netjes, werd regelmatig schoongemaakt en altijd warm water.

Het was onze eerste keer Frankrijk vakantie en deze is ons zeer goed bevallen..

Wij komen zeker een keer terug!

Gereisd familie in juli 2017

geweldig uitzicht en een lange wandeling.

Ilse, 2-8-2017

Mooie, uitgestrekte camping. De plaatsen aan de bosrand hebben een geweldig uitzicht en veel privacy. Als je achteraan op de camping staat heb je erg veel rust, wel rekening houden met een flinke wandeling naar het zwembad of het winkeltje. In de omgeving vonden wij niet zoveel te doen (weinig uitstapjes).

Grote pluspunten naast het uitzicht zijn het zwembad, veel Nederlandse kinderen om mee te spelen, mooie natuur en grote plaatsen. Minpunt was voor ons het prive sanitair. Koud water, bijna iedere dag en daar betaal je dan best veel voor. Wel gemeld bij de camping en toen 1 dag warm water gehad.

In verhouding is dit de duurste plek die we ooit hebben bezocht. Daardoor ligt de lat en de verwachting hoog, hele mooie camping maar ik denk dat we volgend jaar toch iets minder willen betalen voor een overnachting.

Gereisd familie in juli 2017

Heerlijk verblijf op een prachtige locatie

Hoek, 30-7-2017

Geweldige luxe safaritent met stortdouche keuken en prachtige veranda met mooi uitzicht. Heerlijke bedden en prachtige stromende rivier waar je heerlijk kan spelen. Wel waterschoenen mee nemen voorkomt pijnlijke voeten.

In de ochtend heerlijke verse stokbroden een euro per stuk of andere lekkere dingen. Uit eten kan prima op de camping de burgers pizza's maar ook verschillende pasta gerechten zijn een aanrader. Elke avond genoeg vertier muziek optredens etc. Het koelt af in de avond dus neem ook wat warms mee. Een aanrader zijn het klimpark tegenover de camping, met de rodelbaan en stepjes in de bergen. Een kaars maken van bijenwas en de grot in. Enige min punt is in de avond een rioollucht die soms voorbij komt. Wij stonden aan het grasveld de volgende keer zou ik de tent aan de rivier nemen zo idyllisch en super stroomversnelling om met een band af te gaan. We komen zeker terug.

Mooie ruime camping

Fam Eriks, 23-7-2017

Net terug van een week vakantie op deze fijne camping.

We hadden een safaritent gehuurd. Mooie tent op ruime rustig gelegen plek. Privé sanitair erbij. Was prima.

Maar ook de gewone sanitair gebouwen waren keurig.

Gezellig restaurant. Vriendelijke bediening en lekker eten.

Mooi zwembad met leuke glijbanen en voldoende ligstoelen.

We hadden fietsen mee en dat is gezien de afstand tussen tent en zwembad wel een aanrader.

Gereisd familie in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Hirondelle in Menglon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Hirondelle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L'Hirondelle scoort een 7.67 uit 10 op basis van 184 reviews.