Camping Les Saules ****

Camping Les Saules
Les Saules
8,8

140 reviews over Camping Les Saules in het Nederlands

Fijne camping wij komen graag terug!

Marianne, 6-9-2017

Deze camping ligt in een prachtige streek van Frankrijk. Er zijn een aantal kastelen in de directe omgeving te bezoeken en ga je iets verder dan zijn er nog meer prachtige kastelen te bezoeken en leuke plaatsjes. De camping is goed, sanitair voldoet goed en wordt ook schoon gehouden. Het terrein is goed en ruime plaatsen. Mooi zwembad ook overdekt gedeelte. Het restaurant voldoet prima als camping restaurant, geen uitgebreide kaart maar gewoon een aardige kaart en een ruim voldoende maaltijd. Eenvoudige campingwinkel maar op zeer korte afstand zijn supermarkten aanwezig. Zeer aardige campingbaas! Wij zijn er een week geweest en op terugreis nog een keer overnacht in augustus. Helaas was het weer niet zo geweldig maar dat doet niets af aan deze recensie. Wij komen graag terug!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Perfecte uitvalsbasis in de Loirestreek

Jolanda van de Weerd, 14-8-2017

Laurent en Isabelle zijn hele vriendelijke, gedreven mensen die er alles aan doen om hun gasten een fine vakantie te bezorgen. De camping is ruim van opzet, schoon en goed onderhouden. Veel faciliteiten zoals een kampwinkel, restaurant, bibliotheek en zwembad zijn aanwezig. Wat wij ook heel prettig vonden was de mogelijkheid om entree kaarten (met korting) te kunnen kopen bij de receptie, voor alle bezienswaardigheden in de omgeving en de dierentuin. Daarmee konden we lange wachtrijen ontlopen. De zorg voor het milieu en de liefde voor hun camping was heel zichtbaar en daarmee maken Laurent en Isabelle camping Les Saules tot een prima uitvalsbasis voor een bezoek aan de mooie Loire streek.
Gereisd met vrienden in augustus 2017

Een echte camping !

Ruud, 13-8-2017

Kamperen zoals het bedoeld is. Niet geschikt voor hele grote caravans met dubbele as. Fijne sfeer, voelt als een thuis.

Vriendelijke ontvangst, ruime staanplaatsen. Het terrein is inventief opgezet. Donkere haag van begroeiing, waar het toiletgebouw verscholen achter ligt, zodat je er geen erg in hebt als je er naast zou komen te staan. Hoge lichtdoorlatende bomen, waardoor je schaduw hebt, maar ook voldoende zonlicht.

Centraal gelegen t.o.v. de kastelen. Lekker fietsen in de buurt is goed mogelijk. Wifi op terras goed en snel voor downloaden krantje en ontvangen berichten. (geen 4G bereik op het terrein zelf). Een dag eerder vertrekken was geen bezwaar ondanks de reservering.Fijne uitlaatplek voor de hond. Kraantje in de buurt, afval ver buiten het terrein ,hygienisch en gescheiden afval.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijke camping!

Fam. A, 5-8-2017

We komen hier nu voor het 6e jaar. Onze vier jongens willen eigenlijk niet anders. Wel wat andere campings gehad maar op deze camping komen we eigenlijk een beetje thuis.

De eigenaar kent ons inmiddels bij naam.

De camping is rustig, netjes, zeer vriendelijk personeel, ruime plekken, internationale gasten (meer dan alleen Fransen en Nederlanders) en overzichtelijk.

Sinds dit jaar is het eten ook goed in het restaurantje.

Wat ons betreft echt een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne camping

Rens, 31-7-2017

Leuke camping, reuze gastvrijheid. Alles heel netjes. Douchen prima, wel vaak de knop indrukken voor heet water. Hier staat tegenover dat het niks kost. Prima restaurant, ook take away. Lekker zwemmen, deels overdekt. Bediening super aardig. Als je het leuk vindt is er veel te doen in de buurt. Kastelen, wandelen en fietsen. Supermarkt op 10 minuten. In Cheverny een kleine met veel regionale producten. Kasteel Cheverny is een aanrader.Heel mooi en ook leuk voor kinderen. Lego speelplaats is echt leuk. Fijne terrasjes in de buurt met altijd een gastvrije bediening. Zelfs de kassameisjes wensen je een fijne vakantie!
Gereisd met partner in juli 2017

wij komen terug!

wendy, 6-7-2017

Wij hebben hier in juni gestaan.

Mooie ruime plekken. Veel schaduw, maar dat vonden wij erg fijn met 38 graden.

Sanitairgebouw kon iets schoner, maar was prima.

Wij hadden een baby van 10 maanden bij ons. De babyroom was netjes en ruim. Veel gebruik van gemaakt.

Erg gastvrije camping.

Zwembad was heerlijk. Een deel met overkapping en een deel zonder, zodat je zelf kunt kiezen wat je wilt.

Snackbar was prima.

Mooie omgeving.

Wij komen terug!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Fraaie camping met prachtig zwembad en zonneterras

Burgers, 5-6-2017

Camping Les Saules Cheverny 17/5-20/5 2017

Grote fraaie camping met veel bomen en ruime plaatsen. Gemeenschappelijk watertappunten en elektriciteit (10A). Moderne toiletten en douches. Goed schoon. Wasmachine en droger aanwezig. Wifi alleen bij de acceuil (gratis). Deze is in een ruime gezelschapsruimte met bibliotheekje en met TV. Overdekt- en buiten zwembad met ligstoelen op het zonneterras. Er is aanwezig een minigolfbaan en een groot grasveld met volleybalveld. Op het terrein is een grote snackbar aanwezig voor o,a. Frites en pizza's . Mooie fietsroutes naar o.a. Kasteel Cheverny, Blois ,Loire etc.

Gereisd met partner in mei 2017

prima camping

schilderschenk, 6-10-2016

Camping was wat drassig na de vele regen in juni, behulpzame eigenaar, mooi zwembad en goed restaurant, mooi vlak fietsgebied het kasteel is vlakbij.

Andere kastelen in de buurt

Gereisd met partner in juni 2016

Voor herhaling vatbaar

Sebastiaan Remmers, 20-8-2016

Ik kom sinds jaren op deze camping. Eerst ging ik met mijn ouders mee als kind, maar dit jaar namen we de caravan over. Dit was voor Laurent geen probleem. We werden vriendelijk welkom geheten. Laurent begroette je bij iedere ontmoeting en je merkte de passie die hij voor zijn camping heeft. Iedere avond fietste hij rond de camping om te controleren of alles goed ging. De onlangs aangelegde promenade is zeer aan te raden als je op zoek bent naar een leuke kleine wandeling met sporttoestellen.

De camping is zeer schoon waarbij het sanitair regelmatig wordt schoongemaakt. Vooral de ruime douches zijn prettig. De voorzieningen op de camping zijn verder ook goed. Het zwembad was ruim en zeer schoon. Een voordeel van de camping is ook dat het op aangename afstand voor bezienswaardigheden ligt. De grotere kastelen/plaatsen zijn binnen een uur afstand. Ook prettig is dat een grote Super U binnen 5-10 minuten rijden ligt.

Laurent is een vriendelijke man die zelf zijn hulp aanbod met het draaien van de caravan. Zelfs op de laatste dag vroeg hij nog of we de lampen van de caravan gecontroleerd hadden en wilde hij helpen met het aansluitsnoer. Ik heb 14 dagen op deze camping genoten. Ik heb in het verleden meerdere campings in Frankrijk bezocht, maar dit blijft nog steeds de plek waar ik wil terugkomen.

Gereisd met partner in augustus 2016

een mooie plek

S.Eikelboom, 11-8-2016

Dit is een mooie camping voor een vakantie met kinderen in de basisschoolleeftijd. Er zijn voldoende plaatsen voor ontmoeting: zwembad, speeltuintjes, een groot grasveld, midgetgolf, tafeltennis. Op deze camping is er een mengeling van Frans, Engels en Nederlands publiek. De ligging is prachtig nabij kasteel Cheverny, veel wandel- en fietspaden en winkels. In de buurt is er veel te doen en op de camping zijn diverse tickets te krijgen zodat je niet in de rij hoeft te staan. Het zwembad is basic (geen glijbaan ed) maar door het dak over een van de baden kun je er ook zwemmen bij minder goed weer en het beschermd tegen verbranden bij heet weer. Het personeel is erg vriendelijk.

We vonden de kwaliteit van de plekken om te kamperen wel wat wisselend van grootte. Wij vonden de plaatsen aan het grasveld het mooiste gelegen (veldnummer 7 tot en met 22). Ook de plekken 10 tot 14.

De kwaliteit van het sanitair is wat verouderd maar er zijn voldoende douches en altijd met warm water.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Saules in Cheverny ( Val de Loire ), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Saules zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Saules scoort een 8.78 uit 10 op basis van 158 reviews.