Camping Swissplage

8 reviews over Camping Swissplage in het Nederlands

prima camping, centrale ligging

sandra
16-5-2018

mooie grote plaatsen. centraal gelegen binnen Wallis. mooi aangelegde natuur op het kampeerterrein. Sanitair voldoende en schoon. zeker aan te bevelen in voor- of naseizoen.

Kan altijd beter

Jan
6-3-2017

Goede camping,met pracht meertje.Matige speeltuin.Alleen kinderbad.Matig winkeltj.Goed sanitair.

Weinig afwasgelegenheden.

Oude reviews (archief)

Mooi centrale plek

Stefan
23-9-2014

Mooi centraal gelegen camping om vanuit daar de omgeving te verkennen. Sanitair is schoon en opzich prima, echter als het druk is op de camping dan is het warme water snel op en moet je dus onder een koude douch of met koud water afwassen (zoals in het pinksterweekend) en dat is wel zonde zeker als je er ook nog apart voor moet betalen.

Beheerders zijn erg vriendelijk ! en de camping wordt goed onderhouden.

Prima uitvalsbasis voor Wallis!

Paul
17-8-2011

Heb hier als kind al gestaan en later met mijn gezin 3 maal bezocht. In al die jaren is de camping aangepast. Luxe vind je hier niet maar wel vrijheid. Zoek zelf je plek en schrik niet van het koude water in het meertje. Het aandeel nederlanders is wel wat gedaald in de loop van de jaren. Maar ze vinden elkaar snel en de kinderen vermaken zich onderling prima. In principe is het weer goed maar je kunt ook wel eens een aantal mindere dagen hebben. Omliggende plaatsen als Salgesch en Sierre zijn aardig maar kennen geen "avondleven". Er is genoeg te wandelen in de vele zijdalen. Het leuke is dat je stevige wandelingen kunt afwisselen met lichtere. En de natuur is overweldigend! Het is dat we nu inmiddels wel alles hebben gezien anders zouden we weer komen. Voor de liefhebbers van vuurwerk: Op 1 augustus is er een groot vuurwerk in Sierre. Vaak werd de dag ervoor ook siervuurwerk op de camping afgeschoten onder toezicht van de eigenaar.

Prima camping met veel Zwitsers

HMR
21-7-2011

We hebben hier 1,5 week gestaan begin juli met 2 kinderen (9 en 11). De camping ligt in het dal, met als voordeel dat je alle mooie plekjes van Wallis goed kunt bereiken. Nadeel is dat de ligging niet super idyllisch is, in een soort van industriegebied. Maar eenmaal op het terrein valt het reuze mee, we stonden met onze grote tent op een ruime plek tussen de bomen. Het meertje is leuk om met een bootje op te varen en om in te zwemmen. Er was een studente die het animatieprogramma verzorgde, stelde weinig voor, maar was ook niet echt nodig. Er zijn buiten tafeltennistafels, een speeltuintje en een volleybalveld. Binnen nog twee tafeltennistafels en twee tafelvoetbaltafels. Er staan veel Zwitsers op deze camping. Het grootste deel van de camping is met straatjes waar caravans zij aan zij staan. Achteraan een leuker gedeelte waar vooral de tenten staan. Er is een winkeltje met 'sochtends vers brood. Douchen 1 Fr, nieuw toiletgebouw, redelijk schoon.

daar waar je nog eens terug komt

Fleuren R.
8-2-2010

centraal gelegen in een zeer mooie omgeving. eenvoudige rustige camping waar veel Nederlanders jaarlijks terug keren.

super camping

S.
26-12-2009

Centrale ligging in Wallis. Zeer zonnig gebied. Fantastische omgeving. Op de camping is een zwemmeer, waar ook de jongeren 'hangen', kunnen volleyballen en tafeltennis kunnen spelen. 's avonds vaak een kampvuur aan de rivier de Rhone die direct achter de camping stroomt. Sanitair gebouw is vorig jaar nieuw geplaatst, wordt zeer regelmatig schoongemaakt. Douchen voor 1 Zwitserse Frank, dus goed te doen.

Camping aan La Rhone in Zwitserland

Frank
5-9-2009

We zijn 2 dagen op Swiss Plage geweest, we waren op doorreis. Het was erg warm op de dag dat we aankwamen en we zijn direct het zwemmeertje op de camping in gegaan. 's Avonds was het tot erg laat nog gezellig met veel muziek in het café. Het was 15 augustus een nationale feestdag, ook in Zwitserland dus.

De camping bestaat al lang en er zijn oude toiletgebouwen die niet of nauwelijks gebruikt worden. Er is ook een goed spiksplinternieuw gebouw waar iedereen gebruik van maakt. Douchen kost 1 CHF.

De bergen zijn hier prachtig. Je kunt met de auto heel hoog de bergen in en dan eventueel met een lift nog verder omhoog gaan.

Leuke camping.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Swissplage in Salgesch, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Swissplage zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Swissplage scoort een 6.5 uit 10 op basis van 9 reviews.