Camping Simplonblick

• Animatie
Meer campinginfo

122 reviews over Camping Simplonblick

• 6Geert10-06-2019

goed voor een paar nachten

Momenteel touroperator onwaardig . restaurant en bar staan over te nemen . De standplaatsen touroperator zijn ok maar de camping geeft een vervallen indruk en is dringend aan een opknap beurt toe . De streek is dan weer prachtig om te bezoeken

• 5Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Alleenreizend

• 8Mevr. Meijer13-06-2010

Heerlijke vakantie gehad

Ik kom net thuis van twee weken Wallis. Ik heb een heerlijke vakantie gehad met de honden. Ik had een stacaravan gehuurd. Helaas was de wc vies toen ik aan kwam, en de keuken was ook niet schoon, maar verder was de caravan prima, fijne bedden, heerlijk ruime douche. De camping is echt verouderd, maar de mensen aan de receptie zijn altijd even aardig en vriendelijk en willen je altijd helpen. PAS OP met tanken!!!! Het systeem met het pasje werkt niet zoals in Nederland helaas. Ik kom er net achter dat ik dus ben bestolen, er is ws drie keer op mijn pas afgerekend en ik zit nu met een hele dure tank (ong. 170 euro) terwijl ik voor misschien 40 euro zelf heb getankt. Dat was even een zure ontdekking toen ik thuis kwam. Maar Wallis is echt helemaal top, de camping ligt mooi centraal en er is echt heel veel te doen en ontdekken. Ook het uitzicht is geweldig en als je een stacravan huurt, sta je helemaal achterop de camping, en heb je haast geen last vd weg.

Alleenreizend

• 7Rijper05-10-2008

Prima uitvalbasis voor wandelingen in Wallis

Goede camping voor als je er zelf op uit wil trekken in Wallis. Voor ons een tussenstop van een week op weg naar Toscane. Goede stacaravan met veel ruimte er voor. We hadden mooi weer, maar dat kan wel eens anders zijn. Camping is vorig jaar van eigenaar veranderd en sindsdien een stuk verbeterd. Zwembad wel onverwarmd en dus te koud.

• 8de Jong09-09-2008

mooie camping voor actieve mensen!

Wij hebben 10 dagen in een huurtent gezeten. Die tenten stonden op een mooie plek, achterin de camping. Daar heb je weinig last van de weg. De ligging is super. Vanuit de camping kun je hele mooie wandelingen maken. De kabelbaan is naast de camping. Het Lotschental is schitterend! Met jonge kinderen kun je daar een hele mooie wandeling maken op een hoogtepad. De Aletschgletscher moet je gezien hebben. Het kuurzwembad in Brigerbad is heerlijk op een warme dag. De kinderen hebben zich prima geamuseerd op de trampo(line) en bij het zwembad. Er werden leuke activiteiten georganiseerd, zoals steppend de bergen af. Het toiletgebouw had prima douches en was heel schoon. Wel wat ver van onze tent! kortom, een prima plek voor ons als gezin met 4 kinderen in de leeftijd van 6 - 15 jaar. De tijd was te kort om alles in de omgeving te zien.

• 8Staat v/h sanitair

• 7Ttheetje12-08-2008

Prima vakantie-oord

Net 2 weken op deze camping gestaan. Bewust gekozen voor het doortrekkersveld aan de drukke weg vanwege de enorme speelruimte voor onze 2 zoons (3 en 4 jaar). Wel geluidsoverlast door de weg. Uizicht prachtig en genoeg dagtochten te maken naar bv Sion, Lotschentall, Zermatt, Saas Fee, en verschillende leuke wandelpaden, bv. met lift omhoog en terugwandelen. Campingeigenaar was vriendelijk, bracht ons zelfs een ijsje de volgende dag als welkomstgebaar. Peuterbad was in het begin inderdaad smerig maar werd later schoongemaakt en opnieuw gevuld. Mensen zijn erg vriendelijk en doen niet moeilijk over de grenzen van de toegewezen plek, vertrektijd op de laatste dag, enz. Toiletten en douches waren gewoon schoon. Kortom: prima camping langs een drukke weg maar wel erg centraal gelegen. Voordeel: 10km van autotrein Kandersteg-Goppenstein

• 8Staat v/h sanitair

• 6de Kort27-07-2008

gemiddelde camping aan drukke weg

wij hebben afgelopen weken op deze camping gekampeerd. Nadeel is de drukke verkeersweg, waardoor verkeerslawaai en uitlaatgassen, ofschoon je het na even niet meer hoort. Raron wel te voet via rustige weg bereikbaar, evanals kabelbanen naar boven.Sanitair voldoende en schoon, nooit wachtrijen, omdat veel vaste gasten gebruik maken van eigen sanitair. Wel enigszins verouderd. Ontvanst vriendelijk door medewerkers. Veel ruimte rond de tent (wij hadden een tent van een touroperator). Goede basis voor uitstapjes in de omgeving. Supermarkt in Raron, kleine campingwinkel voor ons geen bezwaar. Kortom een gemiddelde camping

• 8Jolanda Wilkes20-07-2008

Perfecte uitvalsbasis

We hebben een week op deze camping gestaan. We hadden bij een verhuursorganisatie een caravan gehuurd. Die was net nieuw dus prima in orde. De camping was netjes en schoon maar we waren er heel vroeg in het zomerseizoen. De plek rondom onze caravan was zéér ruim. Jammer dat er geen schaduw was, dat wel. Restaurant was prima. Met als kanttekening dat we niet echt van de normale kaart konden bestellen vanwege Euro 2008 uitzendingen. De omgeving is ongelooflijk mooi. We hebben echt schitterende uitstapjes gemaakt en nog heel veel niet kunnen doen. Camping ligt aan een drukke weg, maar daar hebben wij echt geen enkele last van gehad. Wij zouden de camping zonder enige twijfel aan een ieder willen aanbevelen.

• 8Eetgelegenheden

• 7Fam B13-07-2008

Mooi centraal gelegen camping in Wallis!

Tent gehuurd op deze camping via een verhuurorganisatie. Voor ons geldt de camping met name als overnachtingsplaats, om zo het mooie Wallis te kunnen bekijken. Vanuit deze, centraal in Wallis gelegen, camping kun je vele dagtochten maken. De omgeving is werkelijk prachtig en eigenlijk heb je na twee weken nog niet het idee dat je alles gezien hebt. Wat de caming zelf betreft vonden wij dat op het veld waar de huurtenten van onze organisatie stonden te weing schaduwplekken waren.

• 5Staat v/h sanitair

• 8john12-05-2008

Mooie ligging met mooie nieuwe stacaravans van onze touroperator. Een prima uitvalsbasis voor prachtige wandelomgeving. Camping zag er netjes uit en de mensen waren er wel vriendelijk. Niks mis mee, zeker in een voorjaarsvakantie een aanrader.

• 6Neal07-01-2008

Prachtige omgeving, camping wat verouderd; klein zwembad, verouderde speeltuin. Ondanks heel slecht weer (sneeuw in juli) hebben we het toch leuk gehad.

7 tips over Camping Simplonblick

• stefan, 05-11-2011

iedereen moet echt naar de Riederalp toe boven heb je echt fantasties uitzicht wel koud maar dat is het waard! de berg licht ongeveer 38 kilometer van de camping af.

• Mandy, 27-08-2012

Je kunt een pas kopen bij de aletschgletsjer voor 1, 3 of 5 dagen. Met die pas kun je dan onbeperkt met alle luftseilbahnen en kabelbanen.

• Wiebe en Jenneke Kuipers, 18-08-2013

Aletschgletscher, Saasfee, Sion.

1 vraag over Camping Simplonblick

• jolanda bakker, 18-07-2011

overnachtingscamping

hakko, wie weet er een overnachtingscamping achter de sint gotthardtunnel waar ik voor een nacht kan resereveren dus ik moet door de tunnel zijn alvast bedankt

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig