6,4

63 reviews over Camping Santa Monica in het Nederlands

Mooie omgeving met gemiddelde camping

Rigtsje Hooghiemstra
1-9-2018

In een caravan van reisorganisatie gezeten. Was prima, ze hebben echter geen TV. Mooie veranda en niet hutje mutje. Leuk niet verwarmd zwembad. Speeltuin voor kleinere kinderen. Animatie is prima tot 10 jaar. Er zitten een Lidl en Aldi in Visp. Leuke uitstapjes: -Niedergesteln is een ruïne met grot gratis - unterbach leuke speeltuin onderaan de kabelbaan. Kabelbaan naar brandalp is gratis met campingkaart . - saas fee is erg mooi - Grubben is het turtmanntal erg mooi met meertje opzet einde - stuwmeer lac de dixence - dagje Italië in Domodossola, hier is ook een goedkope Lidl. Via de simplonpas een mooi route. - Furkapass met onderweg een tussenstop in Ernen bij de Hangbrug. - Aletsch gletsjer vanuit Betten / Bettmeralp. Helemaal bovenin een sneeuwterras en gratis museum. - vrijdagmarkt in Sion.

Gemoedelijke kindvriendelijke camping

Chantal
17-8-2017

Hoewel de camping nog best groot is (stacaravans en vaste verblijven) kwam het op ons over als een overzichtelijke en vooral gemoedelijke camping. Wij zaten in het laantje direct achter het centrumpje van de camping en hadden dus een fantastisch uitzicht op de bergen. Sanitair is verouderd, maar erg schoon en het water was heerlijk warm. Het zwembad stelt niet veel voor, maar prima voor een verkoelende duik. De eetgelegenheid was niet bijzonder. Personeel van de camping was zeer vriendelijk en behulpzaam. Boodschappen kun je het best doen bij de Lidl in Visp. Saas Fee is echt de moeite waard om een dagje door te brengen. Wij sluiten niet uit dat we hier ooit nog eens terugkomen.

Mooie en nette camping op een prachtige plek!

R. Massuger
16-9-2016

Kleinschalige camping met een leuke speeltuin. Zwembad is simpel maar lekker om in af te koelen. Camping ligt schitterend tussen de mooie bergen. Eigenaren erg vriendelijk. Sanitair wat verouderd maar mooi schoon en gratis douchen. Kabelbaantje op de camping naar boven is leuk om te doen. Ook het speelbeekje achter de camping is leuk voor de kinderen en de hond om af te koelen. Voor ons een perfecte camping.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie omgeving

Suus
13-9-2016

Mobile homes van touroperator liggen helemaal achter aan op de camping, in een afgelaten, niet erg goed onderhouden stuk deel. De accomodatie was verder prima, bedden goed, goede koekenpan en zelfs een waterkoker. De camping zelf is echt niet bijzonder. Je krijgt weinig informatie, keuze in restaurant is beperkt en net als heel Zwitserland erg duur. Winkeltje heel beperkt en schrikbarend duur. Animatie stelde niet veel voor, ze probeerde er wel het beste van te maken maar was maar alleen, hield ook al de 2e dag van onze vakantie op. Zwembadwater was ondanks dat het erg warm was ijskoud, slechts een enkeling waagde zich kortdurend in het water, bovendien dreven er continue blaadjes en beestjes in. Groot deel van de camping heeft vaste gasten met grote stacaravans, blokhutten en hekken, geen contact mee te krijgen! In de omgeving is veel te doen, Zermatt en de Matterhorn, Visp is een leuke plaats, Simplon pas om naar Italie te gaan is erg mooi, de Aletsch gletsjer. Raron doet meer industrieel aan, met spoorlijnen en de doorgaande weg. We hebben een leuke vakantie gehad, maar nooit meer naar Santa Monica.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2016

Mooie camping

ivon
30-8-2016

Prachtige plek, leuke camping. Sanitair niet modern maar erg schoon. Voorzien van warm water, geen muntje en flinke straal. Wc met wc papIer en zeep bij handen wassen. Nooit wachten.

Geweldige camping

Sanne
22-8-2016

Voor het 5e jaar achtereen met tent op deze camping verbleven. Weer prima naar ons zin gehad. De drukke weg hoor je nauwelijks en in toekomst wordt dat minder ivm omleiding A9. Zeer mooie omgeving. Op deze camping zit je centraal in Wallis. Vriendelijke mensen bij de receptie en Frans ( Nederlandstalig) altijd in voor een praatje. Toiletgebouw op oude gedeelte, is wat ouderwets en aan vervanging toe. Maar als het goed schoongemaakt is, is dat geen probleem. Je kan ook een stukje lopen en gaan douchen bij het "nieuwe" toiletgebouw, deze zijn ruimer en lichter en doordat deze eenvoudig schoon te maken, zijn deze schoner. Dit jaar was de schoonmaak iets minder bij het toiletgebouw op het oude gedeelte. Maar verbaas me erover dat sommige campinggasten er wel een smeerboel van maken. Het zwembad is inderdaad niet heel groot, maar overdag niet super druk. Speeltuin is dit jaar stuk vernieuwd. Entertainment Campingkids dit jaar meer voor kleinere kids tm 6 jaar in tegenstelling voorgaande jaren. Vorig jaar waren de camping kids entertainers enthousiaster en organiseerde meer voor de oudere kids (6-11) maakte een praatje met hun en vroegen wat ze leuk vonden. Maar het riviertje, tafeltennistafel, zwembad was voor onze jongens 9 en 11 jr voldoende op de dagen dat we rustdag hielden. Aanrader is fietsen huren in Raron, 4 uur gratis, alleen borg betalen en via Air Zermatt naar Visp fietsen. S ochtends stijgen/landen er veel helikopters, vonden onze jongens geweldig. Op de camping komen ze ook regelmatig laag over vliegen. Wij vonden dit alleen maar leuk. Wallis is een schitterende omgeving en ontzettend veel te zien. De kabelbanen zijn prijzig, maar je kunt ook leuke wandelingen maken zonder kabelbanen gebruik te maken. Bijvoorbeeld de suonen wandelingen. Bij de Aletsch kun je een familiepas kopen en kun je dag of meerdere dagen gebruik maken van kabelbanen en treinen in dit gebied. Verder met kinderen aanraders: Saas Fee, Spielboden ( was dit jaar helaas dicht ivm aanleg nieuwe kabelbaan) marmotten voeren. Saas Grund, Hohsiland en wandeling naar Weismieshutte Wandeling Eggishorn-Marjelsee en terug via tunnels naar Kuhboden Suones in Haute Nendax, Bisse du Milieu, Vieux Dagje naar Evian, meer van Genève Dagje Zermatt en dan het stuk lopen vanaf Station Tasch, 1 uur tot aan Air Zermatt, picknicken daar en bezoek platform helikopters. Bezoek aan stuwdam Grand Dixence en wandeling langs meer Wandelingen stuwmeren Mattmark en Moiry. Dagje naar Italie via Simplonpass. Bij slecht weer bezoek fort Naters of naar Sion.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2016

Mooie nette camping centraal gelegen in Wallis

Jonagold
17-8-2015

Vorig jaar voor het eerst op deze camping gestaan. Camping ligt aan drukke weg, toch heb je daar weinig hinder van. Voordeel ervan is, dat je zo op weg ben naar alle mooie bestemmingen die er zijn. Camping heeft 2 sanitair gebouwen, waarvan 1 ietwat verouderd maar wel goed schoon. Douches in gebouw bij receptie zijn wat krap, maar water is wel lekker warm. Op de camping is een klein zwembad. Verder ligt de camping aan een beekje en is over een bruggetje een voetbalveld, speeltuin en volleybalveldje te bereiken. Op de camping is Nederlandse animatie aanwezig. Dit jaar een erg enthousiast persoon. De kinderen hebben bingo gedaan, samen gegeten etc. Receptie is erg behulpzaam en helpt met het uitzoeken van geschikte wandelingen. Aan de andere kant van Visp is een Lidl. Voor ons nog steeds voor herhaling vatbaar, omdat we nog steeds niet uitgewandeld zijn in het mooie gebied en de camping goed voldoet aan onze eisen.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2015

Geweldige omgeving, mooie camping

Cees
8-10-2014

Weer een fijne vakantie in een verblijf van touroperator, 3 min puntjes wagens staan aan het einde van de camping, matrassen over de datum en geen WiFi. Groot plus punt de beheerder Ruud, prima vent die weet wat service betekend.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2014

Redelijk

Familie
      26-8-2014

Prachtige omgeving, veel te zien. Maar toch wel wat aanmerkingen voor ons. Zwembad is echt niet te doen, zijn wel wat gewend maar veel te koud, lijkt ons bergwater. Eigenaar vriendelijke man, eigenaresse last van ochtend middag en avond humeur, erg kort af. Boodschappen, reken maar het dubbele mbt Nederland. S avond buiten zitten gaat niet ivm de muggen. Wij hadden een chalet gehuurd wat er prima uitzag, beddengoed gehuurd, alleen een beetje klein voor het 2 persoons bed, dus vechten om de dekens s nachts. Je krijgt 1 vuilniszak bij aankomst, heb je er meer nodig ( wij wel) kost 2.70 frank per zak !! Het beekje bij de camping erg leuk voor de kinderen alleen ook daar vlucht je weg na een minuut of 10 ivm de muggen. We hebben een prima week gehad door het gebied maar de camping vonden wij minder voor met name de kinderen (9 en 7) . Al met al, gemengde gevoelens dus.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2014

Mooie kleinschalige camping in prachtige omgeving

e_schelling
      25-8-2014

De camping ligt aan een drukke weg. Hier heb je op de plekken waar wij stonden echter geen last van. De camping heeft twee sanitairgebouwen. Wij maakten gebruik van het wat oudere gebouw bij de ingang. De douches zijn krap maar je hebt altijd lekker warm water. Op het nieuwere gedeelte kan je ook privésanitairhuren. Achter de camping kun je met een bruggetje over een leuk riviertje. In die rivier kunnen kinderen heerlijk dammetjes bouwen. Verder ligt daar een vijver en een voetbal en beachvolleybalveldje. De camping beschikt over een klein zwembad, maar het was er nooit te druk. Verder is er een Nederlands iemand die de miniclub doet. Vanaf de camping kijk je op de toppen. Prachtig.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Aug 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• Aantal campingplaatsen50 tot 200

• Warme douchesAanwezig
      • Privé sanitair mogelijkJa
      • Centrale kookgelegenheidAanwezig
      • Overige servicesWasserette

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Santa Monica in Raron, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Santa Monica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.