Weer vandaag30°
6,1

26 reviews over Camping Santa Monica in het Nederlands

Een fantastisch mooi plekje in Zwitserland

Melvin
13-8-2018

De camping ligt zeer mooi gelegen in het Rhône dal. Vanuit vrijwel elke campeerplek fantastisch uitzicht op de indrukwekkende naastgelegen bergpartijen. De camping beschikt over een bijzonder mooi stukje park/natuur en ligt direct naast een tweetal kabelbanen, waardoor ook het bovenliggende gebied makkelijk bereikbaar is (rit naar boven kost slechts zo'n €5,-). Vanuit hier zijn verschillende wandelingen mogelijk welke ook door kleine kinderen goed te lopen zijn.

Beheerder van de camping / het restaurant erg vriendelijk. In contrast staat hiermee helaas het zo nu en dan voorkomende gedrag van een aantal andere medewerkers. Dit matched niet altijd met dit serene stukje Zwitserland. Een opfriscursus communiceren en vriendelijkheid zou hen (en uiteindelijk de camping) goed doen.

Camping zelf is goed verzorgd, heeft een prima restaurant en de sanitaire voorzieningen zijn altijd bijzonder schoon.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Geen camping voor tieners

Judith
11-8-2018

Camping geen tienercamping meer! Voor de derde keer in 8 jaar hier geweest maar is de laatste keer. Er is totaal geen jeugd meer. Wordt niets meer georganiseerd voor pubers, geen voetbal, geen volleybal, helemaal niets meer. Veel jonge kinderen die tot een uur of 22.00 lawaai maken en schreeuwen over de camping. Je schaamt je soms dat je Nederlander bent. Animatie vanuit touroperator stelt niets voor. Je zal de camping daarop geboekt hebben. Ben je mooi de sjaak. Camping op zich prima lokatie. Zwitserland is alleen nog steeds heel erg duur voor activiteiten zoals liften. Supermarkten dicht in de buurt. Goed rondkijken helpt echt en bepaalde dingen vanuit Nederland meenemen.

Voor 1 keer te doen

Patricia
29-7-2018

Camping ligt mooi gelegen en voor uitstapjes alles goed bereikbaar. De camping stelt niet veel voor. Zwembad goed om te af te koelen. Camping winkel stelt helemaal niets voor en duur maar dat is op elke camping winkel. Zit lidle in de buurt is prima te doen. Verder zeer mooie omgeving. Wij zaten in caravan van touroperator....mogen beter schoon gemaakt worden en voorraad klopt niet.maar goed verder prima te doen . Je kan in de avond zodra het wat donkerder word niet meer buiten zitten van wegen de muggen dat is wel heel jammer zeker omdat het daar zomers erg warm word. Wij hebben prima vakantie gehad maar als we terug komen naar wallis dan word het wel een andere camping

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Redelijke camping, maar niet meer voor pubers

Sanne
29-7-2018

Voor de 6e keer op camping. Merk dat onze kinderen te “groot” worden voor St Monica. Vanaf 11/12 is er niks te doen. Riviertje zat veel ongedierte. Voorgaande jaren werden er nog wel activiteiten voor de ouderen kinderen georganiseerd in de vorm van levend stratego, voetbal en volleybal. Dit jaar was er voetbaltoernooi voor -12 jaar. In het zwembad dreef veel ongedierte en nu de laatste boom weggehaald is, is er op 2 parasols bij kinderbad nergens schaduw Voor het eerst ook op “nieuwe” gedeelte gestaan met onze tent, zeer grote plaats, mooi uitzicht op Bietschhorn. Alleen die weg 😬 die hoor je wel veel meer tov oude gedeelte. Overdag heb je er geen erg in, maar s ochtend vroeg om 4.45u beginnen de vrachtwagen te racen en ik werd er wakker van. Kortom redelijke camping voor jongere kinderen, kies oude gedeelte zolang rondweg er nog niet klaar is en hopen dat camping meer met de tijd meegaat valt veel meer uit te halen.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Eerste, maar ook de laatste keer op deze camping!

Monika
21-7-2018

De camping ligt bij een drukke weg. Mooie omgeving ( een goede basis voor tripjes). Faciliteiten op de camping stellen niks voor: klein zwembadje met ijskoude water, dure winkeltje, kapotte speeltoestellen voor kinderen. Weinig bomen en struiken op de camping, die schaduw bieden. Na 20 uur onmogelijk buiten zitten vanwege muggen. De eigenaar van de camping is behulpzaam en vriendelijk; maar zijn vrouw heeft niet alleen ochtendhumeur maar ook middag- en avondhumeur. Wij hebben een optie gekozen om de schoonmaak zelf te doen. De eigenaresse liep met toiletpapier alles te vegen om te controleren of de planken schoon zijn. De glazen waren tegen het zonlicht gehouden om te controleren of deze schoon genoeg zijn. Na het vinden van 2 propjes in kasten die niet eens door ons gebruikt waren en 3 glazen, die niet glansden waren, moesten wij 30 CHF betalen of deze schoonmaken. Het hielp om te dreigen met de klacht bij touroperator.

Leuke camping - voor herhaling vatbaar

Tonja
4-8-2017

Camping gebruikt voor één nacht. Vriendelijke ontvangst De camping is netjes, klein zwembadje, winkeltje, speeltuintje en ping pong tafels.

Het sanitair is proper en voldoende, de douches hebben lekker warm water. De ligging is eigenlijk goed, kort bij visp, brig, zermatt, alletsch etc.,

Jammer dat de doorgaande weg naast de camping loopt. Je hebt er niet overmatig last van maar je hoort hem goed.

We houden deze zeker op ons lijstje voor nog eens een keertje één of meer nachtjes te staan.

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2017

Minimale camping; omgeving vergoedt veel

J.P. Smit
29-7-2016

Kamperen in een ansichtkaart! Het is hier werkelijk prachtig. Wallis biedt heel veel. Voor natuurliefhebbers en wandelaars is dit een soort paradijs. Bezoek vooral Saas Fee, Zermatt, Grimselpas, Furkapas (Rhone gletsjer). Een combi van Riederalp, Betmeralp en Fiescheralp kost 90 Fr voor een familie. De hele dag in gondel en trein. Turtmanntal is prachtig! Restaurant Rarnerhof is Raron is aan te bevelen. Camping is minimaal. Zwembad is een teiltje. Restaurant is niet goed. Brood moet je een dag van tevoren bestellen. Stokbrood al snel 3 Fr. Voor de jeugd was er NIETS te beleven. Stacaravan stond tegenover leeg veld. Touroperator is niet aanwezig. Camping vooral in teken van veel vaste bewoners. Paar jaar geleden is in Turtig/Raron een ecologisch kanaaltje aangelegd. Dat is de oorzaak van de enorme hoeveelheid muskieten. En deet helpt je niet! Neem de klamboe mee. In het dal werd het zeker 38 graden. Dus lekker de bergen in geweest. Prima vakantie. Camping nooit weer.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Dik tevreden

r.jansen
25-7-2016

Zeer goede ligging voor uitstapjes, vriendelijk personeel, nette caravan van TO (alleen de bedden zijn wat kort, 1.90) Zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Jul 10 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

nooit meer

robert
31-12-2015

begrijp niet dat touroperator deze camping nog durft aan te bieden 3 inbraken mee gemaakt waarvan 1 in onze bungalow hadden ze nog nooit gehad nee juist toevallig dat wij daar juist zijn en het ook ervaren wat het is om op je eerste vakantiedag alles kwijt te spelen al je centen al je kledij en nog 16 dagen vakantie voor de boeg zonder 1 eurootje andere bungalow gevraagt was dik tegen hun goesting maar alee kregen hem toch dag daarop bij andere ook ingebroken alles weg mijn dochter van 10 heeft niets vakantie gehad ook niets medeleven van camping zelf echte horror camping denk maar 2 keer na voor je deze boekt santa monica

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

wauw...wauw...wauw

isabel
27-8-2014

Adembenemend mooi.met 3 (16_13-6)kinderen in juli geweest.prachtig weer.stacaravan van t.o. en ruud, die man wist heel erg veel en super aardig. Niets was m teveel. Ruud....bedankt!broodjes van bakker s, morgens bij de ingang...heerlijk!.inVisp(6km) zit aan de rechterkant een liddl.niets duurder dan in nld.zwembad wat klein en koud maar met 31 gr fris je lekker op.met de auto naar moosalp is prachtig.echt heidi gevoel.ook de aletschgletscher moet je gezien hebben.je kunt n dagkaart kopen dus smorgens op tijd weg. onze oudste heeft in fiescheralp aan paragliden gedaan.supergaad 210chf incl video.uit etenof zo n broodje pakken is erg duur. De keten met de gele m zit in visp.kabelbanen wel erg duur.wij kochten brood bij liddl en lunchten dsn op de berg...pakje drinken erbij...zalig. wij zijn om en gaan vlg jaar weer naar dit prachtige land op n andere locatie. ooh ja het is een brandschoon land... er ligt niets op straat of aan de weg.benzine goedkoop! Dat is toch fijn om f te weten!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesWasserette

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Santa Monica in Raron, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Santa Monica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.