Camping Santa Monica

143 reviews over Camping Santa Monica in het Nederlands

Gemoedelijke kindvriendelijke camping

Chantal
17-8-2017

Hoewel de camping nog best groot is (stacaravans en vaste verblijven) kwam het op ons over als een overzichtelijke en vooral gemoedelijke camping. Wij zaten in het laantje direct achter het centrumpje van de camping en hadden dus een fantastisch uitzicht op de bergen. Sanitair is verouderd, maar erg schoon en het water was heerlijk warm. Het zwembad stelt niet veel voor, maar prima voor een verkoelende duik. De eetgelegenheid was niet bijzonder. Personeel van de camping was zeer vriendelijk en behulpzaam. Boodschappen kun je het best doen bij de Lidl in Visp. Saas Fee is echt de moeite waard om een dagje door te brengen. Wij sluiten niet uit dat we hier ooit nog eens terugkomen.

Leuke camping - voor herhaling vatbaar

Tonja
4-8-2017

Camping gebruikt voor één nacht. Vriendelijke ontvangst De camping is netjes, klein zwembadje, winkeltje, speeltuintje en ping pong tafels.

Het sanitair is proper en voldoende, de douches hebben lekker warm water. De ligging is eigenlijk goed, kort bij visp, brig, zermatt, alletsch etc.,

Jammer dat de doorgaande weg naast de camping loopt. Je hebt er niet overmatig last van maar je hoort hem goed.

We houden deze zeker op ons lijstje voor nog eens een keertje één of meer nachtjes te staan.

Mooie doorreis camping.

E.Elenius
14-7-2017

Dit jaar 2 dagen geweest op doorreis naar Italië. In 2011 2 weken geweest. Niets veranderd. Voor ons nu dure camping met de Franc.Verder netjes en vriendelijk. Je kunt er eenvoudig eten en klein winkeltje en je kan broodjes bestellen. .

Oude reviews (archief)

Mooie en nette camping op een prachtige plek!

R. Massuger
16-9-2016

Kleinschalige camping met een leuke speeltuin. Zwembad is simpel maar lekker om in af te koelen. Camping ligt schitterend tussen de mooie bergen. Eigenaren erg vriendelijk. Sanitair wat verouderd maar mooi schoon en gratis douchen. Kabelbaantje op de camping naar boven is leuk om te doen. Ook het speelbeekje achter de camping is leuk voor de kinderen en de hond om af te koelen. Voor ons een perfecte camping.

Mooie omgeving

Suus
13-9-2016

Mobile homes van touroperator liggen helemaal achter aan op de camping, in een afgelaten, niet erg goed onderhouden stuk deel. De accomodatie was verder prima, bedden goed, goede koekenpan en zelfs een waterkoker. De camping zelf is echt niet bijzonder. Je krijgt weinig informatie, keuze in restaurant is beperkt en net als heel Zwitserland erg duur. Winkeltje heel beperkt en schrikbarend duur. Animatie stelde niet veel voor, ze probeerde er wel het beste van te maken maar was maar alleen, hield ook al de 2e dag van onze vakantie op. Zwembadwater was ondanks dat het erg warm was ijskoud, slechts een enkeling waagde zich kortdurend in het water, bovendien dreven er continue blaadjes en beestjes in. Groot deel van de camping heeft vaste gasten met grote stacaravans, blokhutten en hekken, geen contact mee te krijgen!

In de omgeving is veel te doen, Zermatt en de Matterhorn, Visp is een leuke plaats, Simplon pas om naar Italie te gaan is erg mooi, de Aletsch gletsjer. Raron doet meer industrieel aan, met spoorlijnen en de doorgaande weg. We hebben een leuke vakantie gehad, maar nooit meer naar Santa Monica.

Mooie camping

ivon
30-8-2016

Prachtige plek, leuke camping. Sanitair niet modern maar erg schoon. Voorzien van warm water, geen muntje en flinke straal. Wc met wc papIer en zeep bij handen wassen. Nooit wachten.

Geweldige camping

Sanne
22-8-2016

Voor het 5e jaar achtereen met tent op deze camping verbleven.

Weer prima naar ons zin gehad. De drukke weg hoor je nauwelijks en in toekomst wordt dat minder ivm omleiding A9. Zeer mooie omgeving. Op deze camping zit je centraal in Wallis. Vriendelijke mensen bij de receptie en Frans ( Nederlandstalig) altijd in voor een praatje.

Toiletgebouw op oude gedeelte, is wat ouderwets en aan vervanging toe. Maar als het goed schoongemaakt is, is dat geen probleem. Je kan ook een stukje lopen en gaan douchen bij het "nieuwe" toiletgebouw, deze zijn ruimer en lichter en doordat deze eenvoudig schoon te maken, zijn deze schoner.

Dit jaar was de schoonmaak iets minder bij het toiletgebouw op het oude gedeelte. Maar verbaas me erover dat sommige campinggasten er wel een smeerboel van maken.

Het zwembad is inderdaad niet heel groot, maar overdag niet super druk. Speeltuin is dit jaar stuk vernieuwd. Entertainment Campingkids dit jaar meer voor kleinere kids tm 6 jaar in tegenstelling voorgaande jaren. Vorig jaar waren de camping kids entertainers enthousiaster en organiseerde meer voor de oudere kids (6-11) maakte een praatje met hun en vroegen wat ze leuk vonden. Maar het riviertje, tafeltennistafel, zwembad was voor onze jongens 9 en 11 jr voldoende op de dagen dat we rustdag hielden.

Aanrader is fietsen huren in Raron, 4 uur gratis, alleen borg betalen en via Air Zermatt naar Visp fietsen. S ochtends stijgen/landen er veel helikopters, vonden onze jongens geweldig. Op de camping komen ze ook regelmatig laag over vliegen. Wij vonden dit alleen maar leuk.

Wallis is een schitterende omgeving en ontzettend veel te zien. De kabelbanen zijn prijzig, maar je kunt ook leuke wandelingen maken zonder kabelbanen gebruik te maken. Bijvoorbeeld de suonen wandelingen. Bij de Aletsch kun je een familiepas kopen en kun je dag of meerdere dagen gebruik maken van kabelbanen en treinen in dit gebied.

Verder met kinderen aanraders:

Saas Fee, Spielboden ( was dit jaar helaas dicht ivm aanleg nieuwe kabelbaan) marmotten voeren.

Saas Grund, Hohsiland en wandeling naar Weismieshutte

Wandeling Eggishorn-Marjelsee en terug via tunnels naar Kuhboden

Suones in Haute Nendax, Bisse du Milieu, Vieux

Dagje naar Evian, meer van Genève

Dagje Zermatt en dan het stuk lopen vanaf Station Tasch, 1 uur tot aan Air Zermatt, picknicken daar en bezoek platform helikopters.

Bezoek aan stuwdam Grand Dixence en wandeling langs meer

Wandelingen stuwmeren Mattmark en Moiry.

Dagje naar Italie via Simplonpass.

Bij slecht weer bezoek fort Naters of naar Sion.

Het is goed toeven op de ruime kampeerplekken. Sanitair is prima en goed verzorgd. Prachtige grasmat. Het zwembad is eenvoudig, maar meer dan voldoende. Wij zoeken rust en dat is hier in overvloed. De camping ligt mooi centraal in het Rhônedal. Erg geschikt voor uitstapjes in het mooie Wallis. We komen al verscheidene jaren op Santa Monica. Een paar jaar geleden nog met de kinderen, nu met z'n tweeën: echt een aanrader!

Minimale camping; omgeving vergoedt veel

J.P. Smit
29-7-2016

Kamperen in een ansichtkaart! Het is hier werkelijk prachtig. Wallis biedt heel veel. Voor natuurliefhebbers en wandelaars is dit een soort paradijs. Bezoek vooral Saas Fee, Zermatt, Grimselpas, Furkapas (Rhone gletsjer). Een combi van Riederalp, Betmeralp en Fiescheralp kost 90 Fr voor een familie. De hele dag in gondel en trein. Turtmanntal is prachtig!

Restaurant Rarnerhof is Raron is aan te bevelen.

Camping is minimaal. Zwembad is een teiltje. Restaurant is niet goed. Brood moet je een dag van tevoren bestellen. Stokbrood al snel 3 Fr. Voor de jeugd was er NIETS te beleven. Stacaravan stond tegenover leeg veld. Touroperator is niet aanwezig. Camping vooral in teken van veel vaste bewoners. Paar jaar geleden is in Turtig/Raron een ecologisch kanaaltje aangelegd. Dat is de oorzaak van de enorme hoeveelheid muskieten. En deet helpt je niet! Neem de klamboe mee.

In het dal werd het zeker 38 graden. Dus lekker de bergen in geweest. Prima vakantie. Camping nooit weer.

Dik tevreden

r.jansen
25-7-2016

Zeer goede ligging voor uitstapjes, vriendelijk personeel, nette caravan van TO (alleen de bedden zijn wat kort, 1.90)

Zeker voor herhaling vatbaar.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Santa Monica in Raron, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Santa Monica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Santa Monica scoort een 7.63 uit 10 op basis van 153 reviews.