Camping Santa Monica

Meer campinginfo

163 reviews over Camping Santa Monica

• 3Linda21-07-2019

Nooit meer deze camping

Een hele slechte ervaring op deze camping. Niets te doen voor kinderen. Wij stonden helemaal achterin het hoekje gepropt, stacaravans totaal niet goed opgesteld. Rond 21:00 heel veel vliegende beesten op de veranda waardoor je niet buiten kon zitten. Onvriendelijk en ongeïnteresseerd personeel. Hele slechte bedden.

Pluspunten: klein leuk beekje maar heb je ook zo gezien. Mooie omgeving

Geen aanrader

• 1Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 6c.smith02-07-2019

leuke vakantie gehad, wel opletten bij de receptie

veel geluidsoverlast door prov weg

• 3Eetgelegenheden

• 8Irene Boonacker21-06-2019

Geweldig

Prachtige camping met zwembad, restaurant, riviertje, supermarkt en station op loopafstand. Nette camping. Ideaal ook met een camper, geweldige uitvalsbasis om het mooie Wallis te bekijken! Een echte aanrader!

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 7Niels18-06-2019

Perfecte locatie op een verouderde Schone camping!

Perfecte uitvalsbasis of verschillende bergpassen te rijden en een bezoek aan de Matterhorn te brengen. In tegenstelling tot wat geadviseerd wordt om naar Domodossola (i) te gaan voor en dagje weg beveel ik Aosta (i) aan! Wat een geweldige stad, uitstekend te combineren met een rit over de Saint-Bernard-Pass. Rijdt ook eens de Simplon-Pass en de Grimsel-pass. De laatste is enorm indrukwekkend!

Sanitair op de camping verouderd maar zeer proper, hangen zelfs briefjes mocht het toch niet perfect zijn meldt dit dan direct! Gratis onbeperkt douchen.

Helaas niet pinnen om je stageld te betalen dus toch nog CHF moeten halen. Erg onhandig als het je laatste dag in Zwitserland is.

Met vrienden

• 2018
    7Rigtsje Hooghiemstra01-09-2018

Mooie omgeving met gemiddelde camping

In een caravan van reisorganisatie gezeten. Was prima, ze hebben echter geen TV. Mooie veranda en niet hutje mutje. Leuk niet verwarmd zwembad. Speeltuin voor kleinere kinderen. Animatie is prima tot 10 jaar. Er zitten een Lidl en Aldi in Visp. Leuke uitstapjes: -Niedergesteln is een ruïne met grot gratis - unterbach leuke speeltuin onderaan de kabelbaan. Kabelbaan naar brandalp is gratis met campingkaart . - saas fee is erg mooi - Grubben is het turtmanntal erg mooi met meertje opzet einde - stuwmeer lac de dixence - dagje Italië in Domodossola, hier is ook een goedkope Lidl. Via de simplonpas een mooi route. - Furkapass met onderweg een tussenstop in Ernen bij de Hangbrug. - Aletsch gletsjer vanuit Betten / Bettmeralp. Helemaal bovenin een sneeuwterras en gratis museum. - vrijdagmarkt in Sion.

Met jonge kinderen

• 7Melvin13-08-2018

Een fantastisch mooi plekje in Zwitserland

De camping ligt zeer mooi gelegen in het Rhône dal. Vanuit vrijwel elke campeerplek fantastisch uitzicht op de indrukwekkende naastgelegen bergpartijen. De camping beschikt over een bijzonder mooi stukje park/natuur en ligt direct naast een tweetal kabelbanen, waardoor ook het bovenliggende gebied makkelijk bereikbaar is (rit naar boven kost slechts zo'n €5,-). Vanuit hier zijn verschillende wandelingen mogelijk welke ook door kleine kinderen goed te lopen zijn.

Beheerder van de camping / het restaurant erg vriendelijk. In contrast staat hiermee helaas het zo nu en dan voorkomende gedrag van een aantal andere medewerkers. Dit matched niet altijd met dit serene stukje Zwitserland. Een opfriscursus communiceren en vriendelijkheid zou hen (en uiteindelijk de camping) goed doen.

Camping zelf is goed verzorgd, heeft een prima restaurant en de sanitaire voorzieningen zijn altijd bijzonder schoon.

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 6Judith11-08-2018

Geen camping voor tieners

Camping geen tienercamping meer! Voor de derde keer in 8 jaar hier geweest maar is de laatste keer. Er is totaal geen jeugd meer. Wordt niets meer georganiseerd voor pubers, geen voetbal, geen volleybal, helemaal niets meer. Veel jonge kinderen die tot een uur of 22.00 lawaai maken en schreeuwen over de camping. Je schaamt je soms dat je Nederlander bent. Animatie vanuit touroperator stelt niets voor. Je zal de camping daarop geboekt hebben. Ben je mooi de sjaak. Camping op zich prima lokatie. Zwitserland is alleen nog steeds heel erg duur voor activiteiten zoals liften. Supermarkten dicht in de buurt. Goed rondkijken helpt echt en bepaalde dingen vanuit Nederland meenemen.

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 5Patricia29-07-2018

Voor 1 keer te doen

Camping ligt mooi gelegen en voor uitstapjes alles goed bereikbaar. De camping stelt niet veel voor. Zwembad goed om te af te koelen. Camping winkel stelt helemaal niets voor en duur maar dat is op elke camping winkel. Zit lidle in de buurt is prima te doen. Verder zeer mooie omgeving. Wij zaten in caravan van touroperator....mogen beter schoon gemaakt worden en voorraad klopt niet.maar goed verder prima te doen . Je kan in de avond zodra het wat donkerder word niet meer buiten zitten van wegen de muggen dat is wel heel jammer zeker omdat het daar zomers erg warm word. Wij hebben prima vakantie gehad maar als we terug komen naar wallis dan word het wel een andere camping

• 4Eetgelegenheden

• 6Sanne29-07-2018

Redelijke camping, maar niet meer voor pubers

Voor de 6e keer op camping. Merk dat onze kinderen te “groot” worden voor St Monica. Vanaf 11/12 is er niks te doen. Riviertje zat veel ongedierte. Voorgaande jaren werden er nog wel activiteiten voor de ouderen kinderen georganiseerd in de vorm van levend stratego, voetbal en volleybal. Dit jaar was er voetbaltoernooi voor -12 jaar. In het zwembad dreef veel ongedierte en nu de laatste boom weggehaald is, is er op 2 parasols bij kinderbad nergens schaduw Voor het eerst ook op “nieuwe” gedeelte gestaan met onze tent, zeer grote plaats, mooi uitzicht op Bietschhorn. Alleen die weg 😬 die hoor je wel veel meer tov oude gedeelte. Overdag heb je er geen erg in, maar s ochtend vroeg om 4.45u beginnen de vrachtwagen te racen en ik werd er wakker van. Kortom redelijke camping voor jongere kinderen, kies oude gedeelte zolang rondweg er nog niet klaar is en hopen dat camping meer met de tijd meegaat valt veel meer uit te halen.

• 3Monika21-07-2018

Eerste, maar ook de laatste keer op deze camping!

De camping ligt bij een drukke weg. Mooie omgeving ( een goede basis voor tripjes). Faciliteiten op de camping stellen niks voor: klein zwembadje met ijskoude water, dure winkeltje, kapotte speeltoestellen voor kinderen. Weinig bomen en struiken op de camping, die schaduw bieden. Na 20 uur onmogelijk buiten zitten vanwege muggen. De eigenaar van de camping is behulpzaam en vriendelijk; maar zijn vrouw heeft niet alleen ochtendhumeur maar ook middag- en avondhumeur. Wij hebben een optie gekozen om de schoonmaak zelf te doen. De eigenaresse liep met toiletpapier alles te vegen om te controleren of de planken schoon zijn. De glazen waren tegen het zonlicht gehouden om te controleren of deze schoon genoeg zijn. Na het vinden van 2 propjes in kasten die niet eens door ons gebruikt waren en 3 glazen, die niet glansden waren, moesten wij 30 CHF betalen of deze schoonmaken. Het hielp om te dreigen met de klacht bij touroperator.

• 2Eetgelegenheden

19 tips over Camping Santa Monica

• Anneke, 22-06-2014

Aletchgletsjer is een must. Grootste gletsjer van Zwitserland. In Morel een dagkaart kopen voor 1 dag kabelbanen, met dezelfde kaart met de trein naar Fiesh waar de kabelbanen zijn.

• katinka, 09-09-2013

Auto parkeren onder het station in Visp (onderste 2 verdiepingen zijn goedkoper) en met de tandradbaan naar boven. Vanuit Nederland al de kortingkaart kopen, online.

• Angela, 07-09-2013

Kabelbaan berg opwaarts! Doorrijden in centrum Ramon, uiteindelijk ook een Lidl te vinden. Simplonpas richting Italië is prachtig!

9 vragen over Camping Santa Monica

• patricia, 31-03-2018

trein of boot

wij gaan voor het eerst met de auto naar zwitserland , nu las ik dat we op de hen weg met de auto op een boot moeten of trein, wat zijn de kosten hiervan weet iemand dat?

Sanne, 17-04-2018

Als je naar Wallis gaat, kun je via 2 kanten. Via meer van Geneve via Basel/Bern/Montreux of via de autotrein ( Autoverlad) Kandersteg-Goppenstein. De prijs voor de autotrein was in 2016 chf 24,- voor een auto. ( afhankelijk welke dag je gaat) Het is wel korter dan de andere route maar met auto en aanhanger waren we 42 chf kwijt. Wij volgen meestal deze route op de heenreis omdat we s grotendeels s nachts rijden en is het wel lekker om een stuk af te snijden en te rusten. Meer info zie bls.ch

P Baars, 29-04-2018

Betaal je dan ook per persoon of gewoon alleen voor de auto? En bedankt voor u berichtje

• Corrie, 09-09-2017

De weg ernaast

Hallo ik wilde vragen of je die weg die ernaast lig echt goed kan horen. Diegene die het antwoord geef bedankt daarvoor.

Chantal, 08-11-2017

Wij hebben er totaal geen overlast van gehad. We hadden een plek in het laantje achter de speeltuin. Hou er wel rekening mee als je in Visp boodschappen wilt doen en daarvoor de auto gebruikt dat het verkeer wat drukker kan zijn. Niet per se hinderlijk, maar gewoon goed om te weten.

Sanne, 17-04-2018

Je hoort het inderdaad wel maar wij hebben het niet als storend ervaren. Wij hebben 6 jaar op het “oude” gedeelte gestaan. Ze zijn wel bezig om in Oberwallis in fases de A9 aan te leggen, dwz veel tunnels aanleggen en wegen verplaatsen (was 1 doorgaande weg in dal en loopt zeker in Oberwallis dwars door dorpen en stadjes)In Raron komt er ook rondweg, ze zijn aan het bouwen. Naar Lidl in Visp kun je al stuk rondweg nemen, afslaan bij benzinestation Coop ipv rechtdoor scheelt al stukje drukte.

j_wolff12

Hoe is het hier voor de oudere jeugd? Zijn er volleybaltournooien? Meerdere tafeltennistafels? En s'avonds ook verlicht? Of s'avonds films voor ze? Komt er genoeg oudere jeugd vanaf 17 jaar? Hartelijk dank alvast, Mieke

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig