Ovronnaz

Reviews over Ovronnaz

Mooi gelegen stil dorp

Ronald
    14-12-2014

Ovronnaz is geen bestemming voor kinderen. In de zomer is er heel weinig te doen. Het dorp ligt mooi. De rit naar boven is leuk, mits je van rijden in de bergen houdt. Voor wandelaars is er veel te zien, zeker als je de kabelbaan naar boven pakt.

In het dorp zitten meerdere supermarkten, bakkers en restaurantjes.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

super vakantie

ben
    20-1-2011

een rustige omgeving met redelijke mogelijkheden. Op de ski in de bergen, wandelen met of zonder sneeuw racket is grandiooos. Ook het nabij gelegen Mayens de Chamoson heeft een prachtig uitzicht op het Rhone dal. Niet te vergeten het thermal zwembad (binnen en buiten) voor een relaxed apresski. Grandioos voor een week vakantie in de bergen.

Gereisd Met partner in Sat Dec 18 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

wandel/klim paradijs

Marco van leeuwen
    1-1-2010

Zeker 5 interessante dagtochten vanaf Jorasse 1900 meter. Binnen anderhalf uur rijden zeer interessante opties. Denk aan enkele stuwmeren , Sion , Meer van Geneve (montreux).Uitermate geschikt voor lichtgevorderde bergwandelaars. Erg uitdagend zijn Pic Cheval bij lac d Émosson , de grand muveran , pigne de la Le (korte gletsjer overgang) 3396 meter. Dit zijn slechts enkele opties. Ovronnaz is een goede uitvalsbasis. Zelf zaten wij in een 6p. huisje (le gringalet) gehuurd via interhome. Fantastisch uitzicht over Wallisdal , afgesloten tuin ,zonnig, van alle gemakken voorzien. 3 weken was nog te kort !!!

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2008

Gezellig

Anoniem
    13-2-2009

Je kunt hier goed leren skiën, je krijgt alle aandacht die je maar wilt. Niet veel barretjes, maar de barretjes die er zijn zijn gezellig als het er druk is, bijvoorbeeld la taverne. Ik raad het zeker aan om naar toe te gaan!

Gereisd Met vrienden in december 2008

Ovronnaz is een mooi bergdorp gelegen aan de ingang van en

Michiel Vercauteren
    1-8-2007

Ovronnaz is een mooi bergdorp gelegen aan de ingang van het Rhônedal net voorbij Martigny en is een parel voor de wandelaar. Wie een uitgangsleven en een boulevard verwacht om te flaneren is hier aan het verkeerde adres. Een slager en een bakker en de kous is af maar meer heb je niet nodig om bergwandelingen te maken. Je kan zelfs het Kanton Wallis uitwandelen en op 1 tocht 4 SAC berghutten bezoeken. Mooie dagtochten naar de Grand Garde, La Seya, Glacier de la Forcla, La Tsantonnaire, Cabane Rambert, Cabane de Fenestral, Cabane Sorgno en Cabane du Demècre zijn werkelijk subliem. Een minpunt is wel dat je vaak de afdaling Jorasse (1864m) naar Ovronnaz moet doen wegens geen alternatieven en dat kan wel eens vervelen na een tijd en valt op te lossen door de zetellift naar beneden te nemen. Een echte aanrader is de wandeling naar Derborance maar dan moet je wel met de bus terug of je vertrekt in Derborance natuurlijk. Ovronnaz is een ideale 10 dagen vakantie, dan heb je alles uitgewandeld.

Gereisd Familie in augustus 2004
Ovronnaz scoort een 7,7 uit 10, op basis van 27 reviews