Camping Molignonsterstersterster

Tonen op kaart

66 reviews over Camping Molignon

• 9Lena10-01-2020

Fantastische camping, fantastische omgeving

Prachtige camping in een fantastische omgeving, hoog gelegen (in een tent koud s nachts). Hele vriendelijke familie die de camping runt. Restaurant heeft lekkere pizza's en een racclette avond, alles tegen een fatsoenlijke prijs. Wij hadden een chalet gehuurd, van alle gemakken voorzien. Alles op de camping is schoon en netjes. Kids vermaken zich met tafeltennis, zwembad en speeltuintje. Genoeg ruimte op de grasvelden om te spelen. In de omgeving kan je heel mooi wandelen, ook met wat jongere kinderen. Lac blue, Ferpecle en marmottentocht in Arolla zijn erg goed te doen met kinderen. De omgeving is niet heel toeristisch, wat wij erg fijn vonden. Boodschappen in Zwitserland zijn prijzig, neem vooral spullen mee.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2019
    9Koen H19-08-2019

Een modelcamping zoals je graag zou hebben.

Verbleven 18 dagen. Op zo'n 1450m hoogte een luxe bergcamping (zomer en winter). De kampeerplekken zijn voldoende ruim, voldoende horizontaal (belangrijk voor als je met de tent bent) met gras. Bijna alle plaatsen zijn voorzien van elektriciteit. Een derde van de plaatsen biedt beschutting tegen de zon door bomen. Centraal staat het sanitair gebouw (vernieuwd in 2017). Wordt goed proper gehouden. Zalige douches (!) nooit een probleem met warm water. Afwasbakken hadden zelfs heet water. Huren van stacaravans is mogelijk. Een klein zwembad (met mobiele overkapping maar wel koud water) aanwezig. Je kan brood reserveren voor de volgende ochtend. Het winkeltje biedt enkel wat basisvoedsel aan en ijs. Het restaurant is gezellig en lekker. Schappelijke Zwitserse prijzen. Rustig en ideaal om de vallei te ontdekken. Baas (en familie) is zeer vriendelijk. Camping stond vol vanaf half juli. (reserveren best). Grotere winkel op 12min stappen.

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    9Marcel16-08-2018

Zeer goed

Prachtige 4 sterren camping op 1.400 meter in een 5 sterren omgeving. Uitstekend sanitair met mengkranen en super warm water. Camping is altijd open dus is ook ingericht op de wintersport. Verder vrij eenvoudig met ruime plekken. Wij hadden goed weer, maar dan nog zijn de nachten fris. Iets om rekening mee te houden. Zwembad wat klein en redelijk koud water, wel overdekt. Onze kids wilden er niet in. In de directe omgeving is het fabelachtig mooi wandelen (ook met jonge kids) en mtb-en. Er wordt in de omgeving redelijk wat georganiseerd, maar het is niet supertoeristisch. Je gaat hier heen voor de bergen. Toppers zijn de wandelingen naar de Ferpecèle gletsjer en Le Lac Blue (kort maar erg steil). En ja, je gaat niet naar Zwitserland voor de goedkope boodschappen. De prijs vd camping vonden we wel goed te doen. Aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9catharina09-08-2018

geweldig, nog niet uitgekeken!

Prachtige camping, grote plekken. Chalet simpel, maar prima.

• 9Gezin van vijf27-07-2018

Wat een paradijs!!

Heerlijke camping in een mooi gebied. De camping heeft schoon sanitair, grote plaatsen, geweldige Wifi!! Bij de receptie kun je brood bestellen en een vergeten boodschap halen. De eigenaar is vriendelijk en legt met een plattegrondje uit wat je allemaal kunt doen. We hebben een weekje elke dag gewandeld en onze kinderen van 8, 10 en 11 vonden dat, met soms wat gemopper, toch wel heel leuk. Na 18.30 is de zon weg en koelt het flink af, zorg voor voldoende slaapspullen en misschien een kacheltje. Zwitserland is duur, ik had voor een week boodschappen mee en we kochten alleen brood en in de middag een ijsje. Na het weekje wandelen, 2 weken naar Italië, een goede combi. Er waren hier veel Nederlanders en Zwitsersen, ook veel mensen met een hond. (Had je geen last van)

• 9Vincent24-07-2018

Rustige camping met schitterend uitzicht

Rustige schone camping met schitterend uitzicht. Veel wandelmogelijkheden op korte afstand, zowel voor gezinnen met kleine kinderen als uitdagende gletsjertochten. Supervriendelijke eigenaar die zelfs zwembad voor ons aanzette. Redelijk veel Nederlanders en daarmee veel vriendjes op de camping.

• 9Karin22-07-2018

Prima camping op rustige en prachtige plek

Camping Molignon is een heerlijke plek om te genieten van het Walliser berglandschap. Er zijn ruime plekken, die je in het voorseizoen zelf kunt uitkiezen. Er is midden op de camping een toiletgebouw, waar er vaste douchekoppen zijn op flinke hoogte. Had niet mijn voorkeur. In het hoofdgebouw zijn ook een aantal toiletten en douches. Bij mij favoriet! Deze hebben een douchegordijn en een zeer fijne handdouche! De ruimten van zowel douche als toilet zijn smal. Jammer dat er maar een smal bankje is in het douchehokje en maar 1 haakje voor je kleding, geen trekker en geen prullenbakje in algemene ruimte (en geen föhn). Eigenaar is zeer vriendelijk en hulpvaardig! In het restaurant kun je echt lekker eten! Camping was voor ons echt goedkoop ivt Süd Tirol of Dolomieten. Dit compenseerde bij ons de duurdere levensstandaard (wij hadden wel wat houdbaar eten en lekkers mee uit NL ). Het kan er soms zeer hard waaien (als wind uit zuiden komt)!

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

9Ver12-09-2017

Heerlijke camping!

Een heerlijke camping! Er komen veel wandelaars en andere buitensporters naar de camping toe. Geweldig uitzicht in een prachtige natuur. Sanitair is recent vernieuwd met zeer nette en schone douches. Zwembad is basic maar door het schuifdak kan er ook gezwommen worden als het buiten fris is. De plekken zijn zeer ruim en wij konden kiezen uit verschillende plekken. Je kan onder de bomen staan of op velden zonder bomen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Lotte12-09-2017

Wat een geweldig uitzicht!

Vanaf de camping heb je een prachtig uitzicht op de bergen. Alleen al het zitten voor de tent is hierdoor een feestje! Prachtige natuur in de omgeving, we hebben mooie wandelingen gemaakt. Het sanitair is heel mooi en schoon, de douches waren fijner dan onze douche thuis! Ook het babysanitair in het hoofdgebouw is zeer prettig. Zwembad is niet groot en simpel, maar wel schoon en prima voor wat kleinere kinderen. Leuke speeltuin. Wat wij een nadeel vonden is de grote beek langs de camping, waar op het moment dat wij er waren veel water doorheen stroomde. Er was geen omheining naast de beek, waardoor wij ontzettend moesten opletten dat onze peuter er niet perongeluk in fietste of viel. Wel een rustgevend geluid de hele dag! Zeer vriendelijke eigenaar, die goed Engels, en zelfs een beetje Nederlands spreekt. Voor Zwitserse begrippen valt de prijs ook mee. Kortom: wij vonden de camping een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Lockerman09-08-2017

Geweldige vakantie

We hebben een geweldige vakantie gehad. We verbleven op camping Mollignon. Een prima camping. Aardige eigenaar, die Frans, Duits en Engels spreekt. Altijd vriendelijk en behulpzaam! WiFi op camping was uitstekend! Toiletten en douches goed verzorgd. De omgeving van de camping: super. Prachtige wandelingen gemaakt en onvergetelijke panorama's. Kinderen vermaakten zich in zwembad. Supermarkt op loopafstand!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

6 tips over Camping Molignon

• Hulshof, 30-08-2012

's Avonds kan het inderdaad lekker fris zijn. Een warme slaapzak voor de nacht en een electrische kachel voor de avond maken het aangenamer. Voor informatie over de omgeving en wat leuk is om te doen, kan de campingbeheerder je meer vertellen dan de plaatselijke VVV van Evolene.

• Sasja Baars, 29-07-2012

Lac de Dix; een van de grootste stuwmeren van Europa, waar je heerlijk kunt wandelen rondom het meer. Lac Blue; prachtige wandeling (klimmen) naar een verbluffend blauw meer.

• Marije, 30-10-2011

Lac Bleu, feest eind augustus in Evolene, Lac de Dix, wandeling Col de la Meina (te bereiken met de stoeltjeslift vanuit Lana), wandeling Ferpecle (met mooi gletsjers!)

9 vragen over Camping Molignon

• Ronald, 15-02-2018

Naar de sneeuw?

Is er ook een mogelijkheid om een uitstapje naar de sneeuw te maken?

• Jasper Munck, 14-02-2018

Reserveren?

Moet je reserveren, of is er altijd wel plek?

• Ronald, 29-08-2017

Riviertje

Kun je in het riviertje achter de camping badderen of kan de hond er in afkoelen?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig