Camping Molignon

Weer vandaag-4°-13°
Camping Molignon
8,9

Omschrijving
Op Camping Molignon in Les Haudères geniet je van het Zwitserse berglandschap. Het zwembad met schuifdak is het hele jaar open. Je verblijft hier op ruime plekken in de natuur. In het restaurant kun je Zwitsers kaasfonduen (Raclette). Voor de kinderen is er een tafeltennistafel en speelveld. Vanaf de camping zijn er vele wandelmogelijkheden.

56 reviews over Camping Molignon in het Nederlands

Zeer goed

Marcel,
16-8-2018

Prachtige 4 sterren camping op 1.400 meter in een 5 sterren omgeving. Uitstekend sanitair met mengkranen en super warm water. Camping is altijd open dus is ook ingericht op de wintersport. Verder vrij eenvoudig met ruime plekken. Wij hadden goed weer, maar dan nog zijn de nachten fris. Iets om rekening mee te houden. Zwembad wat klein en redelijk koud water, wel overdekt. Onze kids wilden er niet in. In de directe omgeving is het fabelachtig mooi wandelen (ook met jonge kids) en mtb-en. Er wordt in de omgeving redelijk wat georganiseerd, maar het is niet supertoeristisch. Je gaat hier heen voor de bergen. Toppers zijn de wandelingen naar de Ferpecèle gletsjer en Le Lac Blue (kort maar erg steil). En ja, je gaat niet naar Zwitserland voor de goedkope boodschappen. De prijs vd camping vonden we wel goed te doen. Aanrader!

geweldig, nog niet uitgekeken!

catharina,
9-8-2018

Prachtige camping, grote plekken. Chalet simpel, maar prima.

Wat een paradijs!!

Gezin van vijf,
27-7-2018

Heerlijke camping in een mooi gebied. De camping heeft schoon sanitair, grote plaatsen, geweldige Wifi!! Bij de receptie kun je brood bestellen en een vergeten boodschap halen. De eigenaar is vriendelijk en legt met een plattegrondje uit wat je allemaal kunt doen. We hebben een weekje elke dag gewandeld en onze kinderen van 8, 10 en 11 vonden dat, met soms wat gemopper, toch wel heel leuk. Na 18.30 is de zon weg en koelt het flink af, zorg voor voldoende slaapspullen en misschien een kacheltje. Zwitserland is duur, ik had voor een week boodschappen mee en we kochten alleen brood en in de middag een ijsje. Na het weekje wandelen, 2 weken naar Italië, een goede combi. Er waren hier veel Nederlanders en Zwitsersen, ook veel mensen met een hond. (Had je geen last van)

Rustige camping met schitterend uitzicht

Vincent,
24-7-2018

Rustige schone camping met schitterend uitzicht. Veel wandelmogelijkheden op korte afstand, zowel voor gezinnen met kleine kinderen als uitdagende gletsjertochten. Supervriendelijke eigenaar die zelfs zwembad voor ons aanzette. Redelijk veel Nederlanders en daarmee veel vriendjes op de camping.

Prima camping op rustige en prachtige plek

Karin,
22-7-2018

Camping Molignon is een heerlijke plek om te genieten van het Walliser berglandschap. Er zijn ruime plekken, die je in het voorseizoen zelf kunt uitkiezen. Er is midden op de camping een toiletgebouw, waar er vaste douchekoppen zijn op flinke hoogte. Had niet mijn voorkeur. In het hoofdgebouw zijn ook een aantal toiletten en douches. Bij mij favoriet! Deze hebben een douchegordijn en een zeer fijne handdouche! De ruimten van zowel douche als toilet zijn smal. Jammer dat er maar een smal bankje is in het douchehokje en maar 1 haakje voor je kleding, geen trekker en geen prullenbakje in algemene ruimte (en geen föhn). Eigenaar is zeer vriendelijk en hulpvaardig! In het restaurant kun je echt lekker eten! Camping was voor ons echt goedkoop ivt Süd Tirol of Dolomieten. Dit compenseerde bij ons de duurdere levensstandaard (wij hadden wel wat houdbaar eten en lekkers mee uit NL ). Het kan er soms zeer hard waaien (als wind uit zuiden komt)!

Heerlijke camping!

Ver,
12-9-2017

Een heerlijke camping! Er komen veel wandelaars en andere buitensporters naar de camping toe. Geweldig uitzicht in een prachtige natuur. Sanitair is recent vernieuwd met zeer nette en schone douches. Zwembad is basic maar door het schuifdak kan er ook gezwommen worden als het buiten fris is. De plekken zijn zeer ruim en wij konden kiezen uit verschillende plekken. Je kan onder de bomen staan of op velden zonder bomen.

Wat een geweldig uitzicht!

Lotte,
12-9-2017

Vanaf de camping heb je een prachtig uitzicht op de bergen. Alleen al het zitten voor de tent is hierdoor een feestje! Prachtige natuur in de omgeving, we hebben mooie wandelingen gemaakt. Het sanitair is heel mooi en schoon, de douches waren fijner dan onze douche thuis! Ook het babysanitair in het hoofdgebouw is zeer prettig. Zwembad is niet groot en simpel, maar wel schoon en prima voor wat kleinere kinderen. Leuke speeltuin.

Wat wij een nadeel vonden is de grote beek langs de camping, waar op het moment dat wij er waren veel water doorheen stroomde. Er was geen omheining naast de beek, waardoor wij ontzettend moesten opletten dat onze peuter er niet perongeluk in fietste of viel. Wel een rustgevend geluid de hele dag!

Zeer vriendelijke eigenaar, die goed Engels, en zelfs een beetje Nederlands spreekt. Voor Zwitserse begrippen valt de prijs ook mee. Kortom: wij vonden de camping een aanrader!

Geweldige vakantie

Lockerman,
9-8-2017

We hebben een geweldige vakantie gehad. We verbleven op camping Mollignon. Een prima camping. Aardige eigenaar, die Frans, Duits en Engels spreekt. Altijd vriendelijk en behulpzaam! WiFi op camping was uitstekend! Toiletten en douches goed verzorgd. De omgeving van de camping: super. Prachtige wandelingen gemaakt en onvergetelijke panorama's. Kinderen vermaakten zich in zwembad. Supermarkt op loopafstand!

Prachtig

P,
18-5-2017

We komen zeker terug op deze fijne, rustige camping. Frisse nachten en warme dagen. Mooi wandelen in de omgeving.

Heerlijke camping in een erg mooie omgeving

Fam. Kurvers
22-8-2016

Deze camping ligt op een erg mooie locatie in een gewild en mooi dal (Val d'Hérens). De sfeer op de camping is ontspannen. Er zijn beperkte activiteiten (klein zwembad, tafeltennistafel, klein speelveld en een kleine speeltuin), maar de jeugd vindt elkaar en vermaakt zich prima. De eigenaar en zijn familie zijn erg aardig en behulpzaam. De receptie biedt alle toeristische informatie die je wenst, en heeft dagelijks vers brood. Er is beperkt eea te koop in de kampwinkel, maar een Coop zit op korte afstand in het dorp. Het restaurant op de camping is erg leuk ingericht en het eten is van prima kwaliteit: de raclette is aanbeveling! We hebben een heel mooie vakantie gehad, genoten van de prachtige natuur - mooie wandelingen, leuke Zwitserse dorpjes en uitstapjes naar de stuwdam, gletsjers en de Sint-Bernardpas.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Molignon in Les Haudères, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Molignon zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.