Chalet Staiti

9Fenomenaal

Score uit 1 review

Zwitserland, Wallis, Bürchen

image ontbreekt

Op vakantie geweest naar Staiti?

9Fenomenaal

Score uit 1 review

Chalet info

Meer chalet info
    Tonen op kaart

1 review over Chalet Staiti

• 9Jeroen Grootte Bromhaar03-11-2011

Geslaagde vakantie

Chalet: Mooie ruime chalet met 3 slaapkamers, (waarvan 1 beneden), ruime keuken, twee badkamers (beneden met toilet en douche, boven met bad en toilet); gezellige zithoek. De Chalet ligt op 1640 mtr hoog en biedt een prachtig uitzicht.

Tips:

Aletschgletsjer : indrukwekkende gletsjer van 23 km lang bij de plaats Betmeralp. Boven bij de Aletschgletsjer ligt eeuwige sneeuw. Je hier kunt hier komen met gondels, oa. vanaf Betten Talstation.

Saas Fee (Ski dorp boven Bürcher) Het hoogstgelegen uitstapje is naar Mittelallalin (3500 m), bereikbaar met de Alpine Express tot Felskinn en vandaar met een kabeltrein (Metro Alpin). Op Mittelallalin is een draaiende panorama-restaurant. Vanaf Mittelallalin kan ook 's zomers geskied worden en er is een snowpark voor boarders.

In de Allalingletsjer is een enorm ijspaviljoen uitgehakt, compleet met glijbaantje en kindertunneltjes. (door de hoogte van 3500 meter is het zuurstofgehalte laag en kunnen inspanningen snel leiden tot duizeligheid.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

2 tips over Chalet Staiti

• Jeroen Grootte Bromhaar, 03-11-2011

• Met de stoomtrein door de Furkapas. • De Alpine Zoo (Les Marécottes). • Het avonturenpark Point Sud. • Een tochtje met een kabelbaan. • Het ondergrondse meer St. Leonard.

Restaurants: In Bürcher zijn meerdere restaurants, in de periode (herfstvakantie dat wij er zaten waren de prijzen niet echt hoog.

Supermarkts: In Visp zitten meerdere supermarkts, o.a. een Lidl en een Aldi. Voor beide moet je door Visp rijden, Lidl ligt links, Aldi ligt paar km verder rechts.

• Jeroen Grootte Bromhaar, 03-11-2011

Zwembaden: - Thermalbad Brigerbad - Leukerbad (http://www.leukerbad.ch)

Supermarkts: in Visp zitten meerdere supermarkts, o.a. een Lidl en een Aldi. Voor beide moet je door Visp rijden, Lidl ligt links, Aldi ligt paar km verder rechts.

0 vragen over Chalet Staiti

Chalet info