Reviews over Binn

Fantastisch uitgangspunt voor bergwandelingen

Jasper Kat,
    25-8-2016

In juli twee dagen op basis van halfpension verbleven in Gasthaus Heiligkreuz. Enorm genoten!

Het Gasthaus is prachtig gelegen in een gehucht op bijna 1500m hoogte in een zijdal van het Binntal (Wallis, Zwitserland). Het heeft in mei jl. zijn deuren geopend en alles is dus spiksplinternieuw.

Onze kamer was zeer comfortabel; het ontbijt en het diner waren prima verzorgd. En ook erg prettig: de drie eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam en kennen de omgeving van het Gasthaus op hun duimpje. Voor mensen zoals wij, die graag (stevige) bergtochten maken, een groot pluspunt. De mogelijkheden bleken er legio.

Bij al dit positiefs één (relatief) nadeel. Zwitserland is geen goedkoop vakantieland. Ook de prijzen van het Gasthaus zijn stevig. Maar wij vonden ze alleszins in verhouding tot het gebodene en gaan dus graag nog een keer terug!

Gereisd met partner in juli 2016

Echt kamperen op een prachtige plek

Meindert,
    21-8-2016

De weg er naartoe is eerst even schrikken, maar als je eenmaal weet dat je bij elke bocht de spiegels in de gaten moet houden en dat de tunnel breed genoeg is voor 2 auto's, valt het allemaal erg mee. Daardoor staan er wel lekker veel tenten op de camping.

Bij de rivier zijn de plaatsen mooier, maar bij windstilte blijft de rook erg hangen en er is weinig zon. Wij hebben op het veld gestaan en waren erg tevreden.

Koelblokken kun je kosteloos laten invriezen en elke dag 2 keer wisselen.

Voor Zwitserse begrippen is de camping goed betaalbaar en de Lidl in Brig helpt om in Zwitserland een betaalbare vakantie te kunnen houden.

Na verloop van tijd wordt het grote aantal mensen dat er al voor het tigste jaar komt wel wat storend. Je hebt het gevoel er niet echt bij te horen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Prachtige ligging

saskiavlugt,
    19-8-2013

Hou je van rust,natuur en avontuur dan moet je hier zijn. Geweldig om 's avonds kampvuur te maken. De weg er naartoe is idd echt smal.

Gereisd met partner in augustus 2013

Puur en ongerept

Erik,
    28-5-2012

Fantastische camping. Ideaal voor de kampeerder die niet tussen allemaal caravans in wilt staan, maar gewoon 'old school' camping. Binntal is werkelijk wonderschoon, prachtige wandelingen. Camping ligt aan de rivier/gletsjerbeek, maar heeft ook een veld. Verder nog eigen kampvuurplek bij je tent (is nodig ook, want 's avonds koelt het flink af)

Medio augustus hebben wij zelfs nog 1 nacht sneeuw gehad.

Om er te komen moet je af en toe met stalen zenuwen langs de bergpassen, maar het is allemaal de moeite waard!

Gereisd met partner in augustus 2011

Rust, ruimte en natuur

Paul,
    28-5-2011

Afgelegen camping. Alleen van natuurliefhebbers. Rust Rust en rust.

Fantastische wandelmogelijkheden van "ommetje" tussen de bloemen naar kopje koffie 1½ km verder, tot meerdaagse huttentochten via Italië, tot zware beklimming/afdaling Aletschgletscher. U moet uzelf vermaken.

Gereisd met vrienden in juli 2010
Binn scoort een 8,4 uit 10, op basis van 5 reviews