Camping Lido Mappo

• 9.7Staat v/h sanitair

Meer camping info

49 reviews over Camping Lido Mappo

• 8HV20-08-2010

lido mappo; groot ons kent ons gehalte!

Wij stonden voor het eerst op deze camping, met een grote caravan op een ruime plek. Plaatsen aan het water zijn erg krap, maar kom je wat meer de camping op te staan, dan heb je veel plaatsen met veel ruimte. Camping kent een enorm groot ons kent ons gehalte van mensen die al vele jaren op de camping vertoeven. Voordeel is dat je weet dat je op een goede camping zit, nadeel is dat sommige mensen denken dat je een indringer bent en je dus dan ook maar totaal negeren. Dit was even wennen. Twee toiletgebouwen zijn nieuw om te zien, de overige drie zijn verouderd maar wel schoon. Je komt niet gauw een vies toilet tegen! Af en toe wordt er wat georganiseerd voor de kinderen zoals een groot springkussen of een lampionnenoptocht, maar verwacht geen animatieteam. Dit was voor ons absoluut niet nodig omdat er in de omgeving genoeg te zien en te doen is. Leuk strandje aan het meer, wel vol bij mooi weer! Vriendelijke mensen, niets is te veel, een camping om nog eens terug te keren!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 7Eva Lienhard16-08-2010

Nooit meer!

Op eerste gezicht niets mis met deze camping. Maar...

Een vuilniswagentje van de camping heeft helaas op onze auto een prullenbakzak laten vallen, welke schade heeft achter gelaten. (onze buurman was getuige!) Hierover pratend met de eigenaar van de camping werd dit ontkent, zelfs beweerd dat hij er een halve meter naast was gevallen (alsof je dat de volgende dag zou onthouden wanneer dit gebeurt). Kortom een aantal dingen zijn gezegd waaruit bleek dat ze een verhaal bij elkaar kletste.

Mijn man kwam er al snel achter dat er niet redelijk over gepraat kon worden en zei dat ze bij onze tent konden komen als ze nog hierop wilden terug komen. Daarop kwam er inderdaad een medewerker met de mededeling dat we binnen een uur de camping moesten verlaten, omdat ze geen gasten wilden die dingen zeiden die niet waar waren, waarna ze ook nog bij onze buurman zijn geweest.

Kortom... een heel naar en onfatsoenlijk eind van de vakantie voor ons (met peuter!)

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

• 7bj12-08-2010

voor 1 keer leuke camping..

nette camping, sanitair is netjes en schoon. er is niets te doen voor kinderen en ook geen entertainment/animatie en geen zwembad. camping zelf is wel hutje mutje ook het strandje (het kleine stukje grasveld) tenzij je op de keien wil zitten. neem waterschoenen mee als je in het water wil gaan. campingwinkel stelt weinig voor.. daarvoor moet je even tenero in. tenero zelf is een gehucht, je hebt er wel een groot winkelcentre met supermarkt (coop) en naast een pizzatent is er niets te beleven. je kunt ook wat verder rijden richting de snelweg. daar heb je de aldi en die is iets goedkoper. omgeving is erg mooi. in de omgeving heb je leuke stadjes zoals locarno en ascona enz. ook valle verzasca en valle maggia en ponte brolla zijn de moeite waard om te bezoeken. op de camping is het veel ons kent ons, sommige mensen komen er al 25 jaar en vinden het er helemaal geweldig.. ze weten denk niet beter..naar onze mening is deze camping een beetje overgewaardeerd en zeker geen 5-sterren waard..

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2010

• 8irene12-08-2010

keurige mooi gelegen camping

Lido Mappo is een heel nette en goed verzorgde camping. Het is er opgeruimd en schoon, dat geldt ook voor het perfecte sanitair. Ruime douches met harde straal en altijd warm water. Heerlijk strandje aan het prachtige meer, dat wel stampvol zit, echt handdoek aan handdoek. Goed restaurant met lekker eten en redelijk goed gesorteerde winkel. Op minder dan 5 minuten zit een giga supermarkt waar je alles kunt kopen. Wij vonden de camping wel behoorlijk hutje mutje en ook jammer dat er weinig schaduw was; op onze plek zaten we behoorlijk te puffen. De omgeving is schitterend. Je kunt er heerlijk wandelen, fietsen en zwemmen in bergriviertjes. Ook zijn er veel leuke stadjes met een markt en zo. Er zijn weinig stroompunten op de camping, zodat wij wel 30 meter kabel nodig hadden, dat was een klein minpuntje. Kinderen (9 en 10 jaar) hebben zich prima vermaakt. Alles bij elkaar genomen vonden wij het prachtig, maar wel wat te druk.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 10ThomdeVries02-08-2010

Mooie camping!

Al meerdere jaren hier geweest van jongs af aan. Blijft elk jaar een mooie camping om terug naar toe te gaan. Schoonmakers lopen de gehele dag rond om alle toilet gebouwen schoon te houden, blijft netjes. Afval kan op verschillende plekken worden weggebracht en wordt tijdig weer opgehaald. De camping is groot en heeft voor ieder wel wat te bieden, rustige gedeelten, grotere plekken voor gezinnen, plaatsen voor tenten etc. Speeltuin aanwezig, groot schaakveld, tafeltennistafels etc. maar de ligweide en het stuk strand is wel het mooiste van de camping.

Verder een winkeltje voor de camping benodigdheden; restaurant; informatiebalie.

Mooie regio om uit te wijken met fiets, te voet of met de auto. Pizza restaurants nabij.

Kortom mooi gebied, mooie camping.

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 9Maria Lichteveld05-07-2010

erg mooie camping

voor ons de 1e keer dat we hier waren. een super camping, vriendelijk personeel. alles wordt netjes bijgehouden iedere dag. pizza in het restaurant was erg lekker. het restaurant op zich vind ik niet gezellig, heeft geen uitstraling. veel gewandeld en gefietst in de omgeving. ook voor mensen die de was op de hand doen was er een centrifuge, dus de was is zeer snel droog. beslist een aanrader en we komen er ook zeker een keer terug.

Gereisd met partner in juni 2010

• 10Sjoerd Bouwmeester19-05-2010

Al decennia lang

Kom hier al vanaf kinds af aan. Geweldige camping. Ligt aan het meer, heerlijk om in te zwemmen of om op het vlot te zitten. Verder een prima campingwinkeltje waar je prima terecht kunt voor je behoeften. Een geweldig restaurant waar je wederom prima kunt eten. Het is hier ook altijd goed weer, kom hier meestal in de periode eind juli/begin augustus. Voor kleine kinderen is dit ook zeer geschikt, grote speeltuin op de camping en diverse activiteiten zoals bv. een bioscoopzaaltje. Voor de grote jeugd is er wat minder te doen op de camping zelf, maar er zijn altijd genoeg jongeren en in Locarno en Ascona kun je meer dan goed uitgaan. Ze kunnen wel redelijk streng zijn qua overlast en als je met meer dan 5 personen op een plek staat. Ook de omgeving is fantastisch, om te wandelen maar ook om te fietsen, vooral de fanatieke wielrenners zou ik aanraden om een keer naar mergoscia te fietsen of de neggia op.

Conclusie: Lido Mappo is verslavend!

Gereisd met vrienden in januari 1992

• 8Nollgen11-04-2010

Super camping

We komen er sinds 1979. Praktisch elk jaar, al is het maar een week om te combineren met andere landen. We gaan er nog steeds met plezier naartoe.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in april 2010

• 8Marit12-01-2010

Schoon en gezellig

Mooie, goed georganiseerde camping. Mooie sanitairgebouwen. Camping ligt echt pal aan het meer. Een heerlijk strand en een ligweide. Plaats die wij hadden was goed te doen. We zaten een rij achter de plaatsen aan het meer. Winkel wel wat sober maar niet lang wachten voor de broodjes. Heerlijk vermaakt met zwemmen en kano varen. Voor kinderen heerlijk meer met goed zwemwater. Gedeelte afgezet voor te spelen. Boot naat Locarno gratis.Goede supermarkt dichtbij.Omgeving is echt schitterend!! Niet in 1 vakantie te zien. Lido mappo is de beste camping aan het Lag Maggiore. Nederlandse mevrouw bij de receptie zeer behulpzaam en vriendelijk. Apart vvv op de camping voor alle info in de buurt. Mooi vuurwerk in Ascona en op de camping zelf op een ponton. Voor de kinderen iedere dag iets te doen., zoals lampionneoptocht. Zeer streng toezicht voor het geluidsoverlast in de avond. Camping is dan ook stil om 11 uur! Dit is heerlijk. Plaats die gereserveerd is krijg je ook. Kwaliteit en gezelligheid

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 8smits24-08-2009

Mooie camping

Superlocatie !! camping is alles aanwezig voor een complete vakantie , schoon, ruim gesorteerde winkel, restaurant heerlijk eten wel erg druk dus reserveren! Vanaf de camping in 5 minuten in een groot winkelcentrum , en met een half uur ben je in allerlei leuke dorpjes en stadjes , voor de watersportliefhebbers mooi water en zwemmersgebied is goed en duidelijk afgezet ! Voor de wat grotere jeugd is er weinig tot niets te doen er word alleen voor de kleintjes wel eens wat gedaan zoals schminken ,circus enz . ook s,avonds word er voor de campinggasten zelf niets gedaan , kortom wij hebben en supervakantie gehad maar zoeken voor volgend jaar toch een camping op met iets meer te doen...

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008