Vakantie in Bern

vakanties Bern

We hebben een aantal aanbieders voor Bern voor je op een rij gezet:

Reviews over Bern

• 8Ineke van Kessel06-04-2019

Echt een verrassingsreis

We waren via verrassingstickets in Bern eind oktober. Het is een prachtige Geweldige stad, maar wat je wél moet weten is, dat Zwitserland prijzig is voor eten en drinken. Maar je kunt in het warenhuis voor een redelijke prijs eten en lekker ook. We hadden ons hotel net over de grens in Frankrijk dus was hartstikke leuk. Twee landen voor één prijs haha. Eindelijk drie want we hebben óók een prachtige wandeling gemaakt naar Duitsland. We hebben ontzettend genoten.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in oktober 2018

• 10Ziegler Reinhilde11-08-2015

Sommerwochenende mit Festival und Altstadtcharme

Festival in der Innenstadt, tolle Athmosphäre. Altstadt bezaubernd. Das Paul-Klee Museum hatte eine Kandinsky-Sonderaustellung und war ein besonderes Highlight. Sehr nette Leute in der Stadt, freundlich und hilfsbereit.

• 10Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Eric - Lars31-07-2014

Hele mooie stad

Een erg rustige stad waar historie bewaard is gebleven. We waren en op zondag en mandag. Zondag alles gesloten en zelfs op maandag was het er heel rustig.

• 9Sfeer in stad

juli 2014

• 8Martin15-06-2014

dagje Bern: Mooie stad

Mooie stad voor een kort tripje. Veel te zien en genoeg eetgelegenheden

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juli 2010

• 9Lisette14-04-2014

Prachtige stad, typisch Zwitsers

Toen wij in deze stad waren, was het helaas erg slecht weer (veel regen), en werd er veel verbouwd midden in het centrum. Desondanks is het nog steeds een erg mooie stad met veel typisch Zwitserse winkeltjes, zoals winkels met horloges en winkels vol chocolade. De prachtig groen-blauwe rivier de Aare loopt midden door de stad en geeft extra sfeer aan de looks van de Stad.

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2013

• 8Frank21-02-2014

Mooie stad

Het is een mooie leuke stad. Ga vooral naar het berenpark aan het einde van de Nydeggbrucke en loop daar de heuvel op voor een mooi uitzicht over de stad.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2013

• 8Maudeliefje25-11-2013

Blauwe rivier, bruine beren en goudgele kaasfondue

Een hele fijne stad voor een lang weekend. Prachtige brede straten, statige gebouwen, uniek winkelen en sfeervol uitgaansleven met voornamelijk de locals. Alles fijn beloopbaar, en op dag drie met de trein op naar Thun (meer dan de prijs van het treinkaartje waard). Aldaar een witte-fietsenplan-fiets lenen en rond de Thunersee fietsen. Op en neer naar Interlaken: Werelds! Heerlijke citytrip met stad en -niet bepaald- 'platte'land gecombineerd. Weer een fijne herinnering de geschiedenis in. La vita e belle!

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2013

• 8R.16-11-2013

Levendig

Bern is een erg levendige, zelfs drukke stad. De restaurants zijn vol - wat best bijzonder is gezien de prijzen (!) en er is veel volk op straat. De oude stad is mooi, zeker met alle hoogteverschillen. Zeer fraaie uitzichten over de rivier de Aare. Neem wel een dikke portemonnee mee.

• 9Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in november 2013

• 8guineverre923-09-2013

Mooie schone stad maar duur.

Bern is een schitterende stad met veel bezienswaardigheden waarvan er vele lopend aangedaan kunnen worden. Uiteraard is er wel het nodige hoogteverschil. De omgeving is schitterend en het uitzicht van bijv. Gurten is indrukwekkend. De stad is duurder, duurder dan enkele andere Europese steden die we bezocht hebben. Zowel qua winkels, souvenirs als simpel broodje bij de bakker. Opvallend is het feit dat het enorm schoon is. De straten worden iedere ochtend geveegd. Geen enkel papiertje of iets dergelijks zien liggen. Er is zeer veel groen in de stad en in de omgeving wat de stad een zeer prettige uitstraling geeft. Veel mooie gebouwen. Meerdere dingen zijn gratis te bezichtigen zoals de botanische tuinen, de roze tuin, enkele kerken etc. De zwitsers in Bern zelf niet als heel vriendelijk ervaren. De stad is eigenlijk op alle dagen zeer druk, ook veel toeristen, maar door de vele natuurplekjes zoals parkjes is de balans goed te vinden.

• 7Cultuur
    • 10Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd in september 2013

• 10chantal05-09-2013

super!

mijn tante woont al jaren in bern en ik kome er elk jaar. en ik vind het geweldig. de omgeving is prachtig. de stad is leuk. genoeg te doen. ik heb een prima vakantie daar

• 10Omgeving

Gereisd met vrienden in december 2012