Sorteren

Reviews over Le Landeron

Prima camping

Martin
    10-8-2014

Nette camping met geschikte plaatsen voor grotere caravans. Uitstekend sanitair. Wel veel Zwitsers (ca. 95%) en weinig landgenoten, hetgeen de aantrekkelijkheid voor onze dochters wat beperkte. WiFi bij de receptie, hulpvaardig personeel. Le Landeron is een heel aardig oud stadje en Neuchatel is erg de moeite waard. De Bieler See en het Meer van Neuchatel zijn zeer geschikt voor watersporters.

vrij vol

Eric - Lars
    31-7-2014

Campingplaatsen zijn niet erg ruim en alles statt dicht bij elkaar. Voor ontvangst van wifi moest je naar de receptie (bij tent geen ontvangst). In het restaurant was pizza, salade, bakje friet eb ijs te verkrijgen.

Zwitserse camping met Frans tintje

Chanoa
    28-7-2013

Op de bonnefooi naar Zwitserland gereden en bij Des Peches per email gevraagd of ze een stacaravan te huur hadden voor ongeveer een week. We hebben toen een toercaravan gehuurd die in prima staat was. Douchen, wassen en internet prima geregeld. De omgeving is niet heel bijzonder. Bielersee viel tegen, niet echt strandjes en veel rommel langs de kant van het meer. Biel en de stadjes eromheen zijn leuk om bekijken, vlindertuin ook prachtig. Campingwinkel heeft alles wat je nodig hebt, broodjes zijn heel erg lekker. Chez Nina is best duur maar de pizza smaakt goed. Sanitair wordt elke dag schoongemaakt maar men vergeet altijd de hoekjes wasr dan het vuil zich enthousiast ophoopt. Toiletpapier op toiletten aanwezig, zo ook kookgelegenheid bij slecht weer. Ontvangst is koel maar niet onvriendelijk. Je hoeft het maar te vragen, ze doen alles voor je. Kampeervelden worden goed bijgehouden. Bbq voor gebruik aanwezig, jeu de boules banen vrij te gebruiken evenals volleybalveld en badmintonveld.

Supercamping zonder 'toeters of bellen'

Douwe
    15-8-2011

Afgelopen dagen hebben wij met een caravan op deze camping gestaan. En dat is ons erg goed bevallen. De camping heeft 150 plaatsen. Eigenlijk is het één groot grasveld met tussen de 'caravanstraten' boompjes. 'Bevolking' gemeleerd: ouderen, gezinnen en stelletjes. Nationaliteiten: veel Zwitsers, Fransen en een paar Nederlanders. Receptie-ontvangst netjes, maar niet erg hartelijk. Wel behulpzaam als je vragen hebt. Wifi aanwezig, maar heeft niet bereik over het hele veld. Geen recreatie-aanbod voor kinderen. Sanitair niet nieuw maar wordt erg goed schoongehouden. Op loopafstand van de camping een kleine supermarkt, iets verder weg een coöp-supermarkt met een wat groter aanbod. Wel zijn alle producten hier (momenteel) flink prijzig. In de omgeving kan je erg goed fietsen en wandelen, er zijn verschillende tochten uitgezet. In het meer (paar minuten lopen) kan je zwemmen. Ook is er een openluchtzwembad vlakbij (entree betalen).

Áls we ooit weer in de buurt zijn komen we zeker terug.

Prima camping

Paul
    14-7-2011

De camping kent een groot deel met vaste plaatsen voor vooral veel Zwitsers. In de buurt is best wat te doen, de plaatse rondom de meren zijn allemaal goed te berijden, en er is ook een veerdienst. Eten kan bij Nina, prima pizza's. Als het weer slechter wordt zijn er ook binnenkeukens beschikbaar. Sanitair is keurig. Plaatsen mooi vlak, ruim zat voor onze grote vouwwagen en extra tentje voor de oudste.