Vakantiepark Aclas Heinzenberg Maiensässhäuser

13 reviews over Vakantiepark Aclas Heinzenberg Maiensässhäuser

• 2019
    8Arjen Dijkstra03-06-2019

Prachtige bestemming

Nette schone accommodatie met houtkachel, twee slaapkamers, slaapbank, wc en badkamer. Een 6 persoons huisje is voor 4 personen ruim. Het uitzicht is fenomenaal en de receptioniste zeer behulpzaam en vriendelijk. De receptie is slechts af en toe open, echter is dat voor ons geen probleem. Omdat wij buiten de in check periode arriveerden hebben wij per telefoon instructies (duits-talig) gekregen mbt huis en sleutel. Er zijn erg veel wandel mogelijkheden en dieren als alpen marmot, ree en alpenvos zijn in de omgeving gezien. Op loopafstand is een klein recreatie/speel terreintje voor kinderen, al is het park niet echt geschikt voor jonge kinderen. Bij sommige huisjes kan je niet komen met de auto, en ook niet als je slecht ter been bent. Voor ons is het een prachtige iddylische locatie welke wij zeer de moeite waard vinden.

• 2Eetgelegenheden
    • 10Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

• Oude reviews

6Dorien05-09-2017

Super mooie omgeving, maar weinig te doen

Erg mooie en ruime huisjes. Van alle gemakken voorzien en alles is schoon. De gratis wifi werkt goed. Wij vonden het jammer dat je niet met de auto bij het huisje mag komen. Normaal gesproken geen probleem, maar de weg naar de huisjes toe is aardig steil en voor ons (geen wandelaars) was het lastig om alle bagage naar het huisje toe te brengen. Wij vonden het ook jammer dat er in de buurt niks te doen is, niet echt winkeltjes of leuke restaurantjes. Als je iets wilt doen, moet je toch wel eerst een half uur rijden. Wij zaten er een week en dat was voor ons wel wat te lang. Wij zijn een dag naar Chur geweest, wat niet erg groot is maar leuk om even door te lopen.

Conclusie: prachtige omgeving en het is er heerlijk rustig, maar in de buurt is weinig te doen behalve wandelen.

• 1Activiteiten
    • 1Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Korrie hobo21-05-2017

Fantastich

Het was een heerlijke vakantie bergen mooie uitzichten sneeuw te veel om op te noemen.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2015

• 9Andréa Slewe23-09-2016

Top locatie !

Van 30-07-2016 t/mt 13-08-2016 een chalet gehuurd. Fantastisch uitzicht, natuur en enorme rust. Super omgeving voor mooi lange wandeltochten in de bergen. Wij gezin met 2 jongens (13 en 11 jaar oud) hadden het super. Huisjes zijn top. Servies, koelkast, vaatwasser, badkamer en slaapkamers zien er keurig uit. Alles erg schoon. Je hebt alles wat je nodig hebt. Zelfs snelle wifi (gratis). Er is geen zwembad, speeltuin of animatie. Voor ons prima. Wij hebben genoten van de natuur. Uittips: Vaduz in Liechtenstein. Chur is een leuke stad. We zijn ook naar de viamala schlucht geweest, gecombineerd met een lange wandeling. Erg de moeite waard. Ook zijn we 1 dag een rondreis gaan maken naar Lago maggiore, lago Lugano en Lago di Como. Een rondje gereden van 350 km en bij elk meer wat gegeten. Prachtig + prima te doen. Zwitserland is erg duur, en dit gebied niet ingesteld op toerisme, maar de prachtige natuur maakt alles goed. Op 500 m v.h. chalet nog een leuk meertje, leuk voor de kleintjes.

• 9Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden
    • 9Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 8ABJ18-06-2016

Top, letterlijk en figuurlijk

Omgeving geweldig, mooie routes te lopen. zowel receptioniste ( indien aanwezig ) als dorpsbewoners erg vriendelijk. huisje schoon en voorzien van prima internet en TV zenders, zelfs BVN.

laatste stuk naar het huisje is zeer stijl, en mag "eigenlijk" niet met de auto gereden worden. dat zou betekenen je bagage sjouwen.... een magnetron zou fijn zijn, maar is natuurlijk niet echt belangrijk.

opgeteld beslist een aanrader, wij hopen in ieder geval weer een keer terug te gaan

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2016

• 9appenzeller16-08-2015

Heerlijk rustgevend en comfortabel (aug 2015)

Accommodatie is zeer compleet. Het huisje is zeer degelijk en voorzien van goede kwaliteit inrichting en inventaris. Er zijn veel bezienswaardigheden in de omgeving en het personeel is vriendelijk en altijd bereikbaar via telefoon. De receptie was alleen beschikbaar op ma-wo-vr tussen 9.00 en 10.00 uur. Voor sommigen misschien te kort maar dat is een kwestie van plannen. Ik heb de indruk dat men het inventaris regelmatig vernieuwd, alles leek wel nieuw! Of wij hadden het getroffen. Naast waterkoker, koffiezetapparaat en oven was er ook een vaatwasser. Qua servies en bestek misten we alleen een kaasschaaf, verders heel compleet. Ondanks dit positieve betoog toch nog een minpunt: internet valt telkens uit en is zo traag dat het geen zin heeft om je browser te openen. Er werd gezegd dat er over een half jaar glasvezel komt dus er wordt aan gewerkt. Kortom een prima vakantie hebben we hier gehad!

• 6Activiteiten
    • 8Eetgelegenheden
    • 10Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8Dama27-08-2013

Prachtig vakantiepark met uitzicht op de Alpen

Op zo'n 1600 meter hoogte ligt Aclas Heinzenberg, een kleinschalig vakantiepark (ong. 20 huisjes) met uitzicht over het dal en de Alpen. Huisjes zijn groot, schoon en van alle gemakken voorzien (o.a. vaatwasser, oven en vriezer). Receptie is beperkt open. Dorp heeft verder weinig voorzieningen (schijnt een kleine supermarkt te zijn, maar die hebben wij niet bezocht). Op 15 min. rijden ligt Thusis met een grote Aldi en Lidl, ook diverse restaurantjes en winkels. De accomodatie is zeer rustig gelegen, goed startpunt voor verschillende wandelroutes etc. Aclas Heinzenberg ligt in een natuurgebied, dus er wordt duurzaam omgegaan met afval e.d.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Onderkomen

Gereisd met partner in augustus 2013

• 7Irma29-07-2012

Een mooie locatie voor wandelaars en rustzoekers

Een fantastische locatie voor wandelaars en rustzoekers. Ligging heel rustig met een geweldig uitzicht. Huisjes zijn volledig maar sober ingericht. Veel wandelmogelijkheden direct vanuit het huis. I.t.t. de winter is de service in de zomer erg mager. Geen winkel of broodjesservice, de receptie is slechts af en toe bemand, de sleutel zit in een sleutelsafe (je moet bellen voor de code). De dichtstbijzijnde winkels zijn in Thusis in het dal, op 30 minuten rijafstand. De huisjes zijn slecht te bereiken met de auto, liggen aan een steil pad. De auto's staan op een parkerplaats buiten het parkje. De huisjes zijn ongezellig ingericht, er zijn geen lig of zonnestoelen aanwezig, alleen een houten picknicktakel met banken. De houtkachel in de woonkamer kan je stoken voor 15 CHF per stookbeurt (hout kopen). De locatie is minder geschikt voor kinderen, er is niks te doen. De huur van linnengoed is verplicht en prijzig. De verplichte eindschoonmaak is met 120 CHF voor 2 personen aan de dure kant.

• 1Activiteiten
    • 1Eetgelegenheden
    • 7Onderkomen

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Familie Heijkoop16-07-2010

Alleen maar koeienbellen

Huisje is eenvoudig, maar compleet ingericht. Toilet en douche zijn schoon en klein. Leuk terras met prachtig uitzicht op de bergen (en andere huisjes). Vriendelijke ontvangst, in de winkel heerlijk af te bakken brood. In de omgeving veel te wandelen en te ondernemen. Tips voor ouders: Globi wandelpad bij Heinzenberg een echte aanrader. Een dag voor uittrekken! Voor lekker eten: Restaurant Heimat, en in Thusis Trattoria Bernina.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 8C. Janssen10-08-2009

prachtig perfect huisje

Het huisje is prima. goede bedden, het uitzicht is ongelovelijk mooi. Je zit wel hoog en moet via een zeer stijle weg omhoog

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009