Appartement Surses Alpin

Meer appartement info

89 reviews over Appartement Surses Alpin

• 2018
    8Sonja28-02-2018

Prima appartement op goede locatie !

Nette appartementen met goede bedden en goede douche. Vriendelijke medewerkers bij de receptie. Loopafstand van de skilift, ca. 300-400m. Tip, huur skilocker bij Cube Active en je hoeft nauwelijks met je ski's te sjouwen.

Minder goed: WiFi werkt niet altijd. Er is wel een oven maar geen magnetron in het appartement.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in februari 2018

• 9Nienke28-02-2018

Fijne appartementen op een top locatie

Surses Alpen geboekt voor de wintersport, voorjaarsvakantie 2018. Mooie, nette appartementen met prima ligging tov skilift. Skibus stopt voor de deur maar is zeker naar beneden niet echt nodig. Helaas niet skiën tot aan het appartement maar dat kan ik Savognin bijna nergens. Dorpje stelt weinig voor maar de pistes maken alles goed. Mooie, brede en relatief makkelijke pistes. Super kindvriendelijk gebied, rood is ook makkelijk te doen voor kinderen die wat ervaring hebben. Gebied meer geschikt voor skiërs dan voor snowboarders ivm wat vlakke verbindingsstukken en sleepliften. Maar wat een prachtige, lange afdalingen kun je maken vanaf de top. En zo rustig, zelfs in de voorjaarsvakantie nergens wachten, altijd plek in restaurantjes op de piste. Gewoon super relaxt. Je mag zeker je portemonnee trekken op de piste en in de supermarkt maar dat weet je als je naar Zwitserland gaat. Kortom: aanrader!

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in februari 2018

• Oude reviews

8Bouwman11-08-2017

Prima onderkomen op een prachtige plek

Net appartement met prima badkamer, bedden en keuken (oven en vriezertje). Mooi uitzicht op de bergen vanaf het balkon. Binnen 5 min. sta je bij de lift die je naar 2100 meter brengt, gratis met de Ela card die je bij het verblijf krijgt. Naast de accommodatie een leuk meer met leuke waterattracties voor de kinderen, diverse bbq-plekken en een gelegenheid tot sporten. Boodschappen kun je het beste bij de grote Aldi of Lidl in Thusis doen, in Savognin is er een kleine Spar en Volg maar zijn schrikbarend duur, in Thusis scheelt dat meer dan de helft dus het is de moeite waard er naar toe te rijden. Tip: Huur bij Cubes een step voor een halve dag en ga van bovenaf op pad (als je met de lift boven bent neem dan de route links naar boven, dat is nog wel even een wandeling omhoog) maar dan kun je 11 kilometer naar beneden en kom je op de prachtigste plekken. Je kan zo vaak gaan als je wilt...het geld meer dan waard.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Mikki10-08-2017

Prachtige omgeving, prima accomodatie, leuk meer

Appartementen zijn wat sober maar wel aangenaam, heel netjes. Wat relevante zaken om te weten: niet alle stekkers passen (grote ronde niet, platte bv wel), er is een oven, koffiezetapparaat (filter), föhn, vaatwasser, wasmachine en droger beneden, geen magnetron. Let op je provider voor wat betreft internetten; hetvis geen EU-land dus. Iet altijd in je bundel (bij mij zit Zwitserland er wel in, bij mijn man niet; best even checken). De omgeving is prachtig, meertje erg leuk (beetje hip). Op park voldoende faciliteiten (biljart, tafelvoetbal, speeltuin, kinderspeeltuimte voor de kleintjes. Voor afval moet je per vuilniszak betalen. 2 supermarkten in het dorp, Spar en Volg. En je weet dat 't duur is maar toch schrik je elke keer weer van de prijzen dus neem echt wat basis mee (olie, vaatwastabletten enzo). Zwitserland is in veel opzichten hierdoor geen aantrekkelijk vakantieland maar het is er zooo zalig!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Wemmies06-11-2016

Zeer leuke kindvriendelijke bestemming

Sursus Alpin is een mooi appartementencomplex op een zeer leuke en vooral mooie locatie in Zwitserland. Direct naast de appartementen is een goed onderhouden zwemvijver met bbqplaatsen een speeltoestellen. Recht tegenover vind je de berglift en "the Cube" waar je allerlei leuke activiteiten kan plannen en bijv. steppen kan huren. (Even melden dat je in Sursus alpin verblijft en je krijgt ook nog korting) Dit laatste is zeker een aanrader om een keer te doen met kinderen. Een step tocht naar beneden duurt een paar uur en gaat langs de mooiste plekjes. Het dorpje is gezellig en van alle gemakken voorzien. Boven op de berg zijn meerdere leuke hutten waar je kan genieten van het prachtige uitzicht en het Zwitserse eten. Het appartement is ruim en goed ingericht. Wij waren in de zomer en het was erg rustig in de complexen, dus wij hadden geen last van geluiden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 6maan15-01-2015

Niet voor hehaling vatbaar

Wij zijn net terug van een vakantie in Appartement Surses Alpin in Savognin (Zwitserland) 03-01-2015 TM 10-01-2015 leuk appartement maar was niet gereed bij aankomst en dat om 17.00 uur!! waren wij natuurlijk al niet blij mee, vloer was zeiknat van de dweil fijne aankomst not. Het dorp vinden wij erg lijken op de stad Almere het heeft geen kern geen hart gevoelloos geen warmte. Skilift niet om de hoek. Receptie bijna nooit iemand aanwezig wij wilden de afrekening betalen ging niet omdat mevrouw van de receptie een vrije dag had terwijl wij de volgende dag voor dag en dauw wilde vertrekken. Kortom niet voor herhaling vatbaar zowel niet voor omgeving als appartement.

• 5Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in januari 2015

• 9MDG20-09-2014

het was weer fantastisch

We zijn dit jaar voor de 3e keer in hier geweest. Weer was het fantastisch. We hadden een prachtig gelegen 3 kamer app. (nr. 114) op de begane grond naast de speeltuin, zicht op de skilift en bergen. Beter kon dus niet. We hebben ons hier 2 weken lang goed vermaakt. Veel met de lift de berg op geweest, zwemmen in het meer en varen met de opblaas boot. Onze kinderen (1 en 4) vonden ook de pinokio trein erg leuk. Bij het meer en in het dorp zijn leuke speeltuinen. Boodschappen deden we in Thusis (20km) bij de Aldi en Lidl, dit is goed betaalbaar. In het dorp betaal je wel heel veel voor de boodschappen. De viamala-schlucht in Thusis/ bezoektje aan St. Moritz en de auto toertje over de Albula pas zijn echte aanraders. Op de tv was het BVN kanaal, dus gewoon nederlandse TV. Voorgaande keren hadden we RTL4, maar deze was nu niet meer bereikbaar. Buiten op het terrein is gratis Wifi (niet stabiel, maar prima voor ff weer bekijken). Wel moesten we nu voor het eerst betalen voor parkeren.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 10Bobic14-07-2014

Adembenemend, Genieten!

Mooie plek om te vertoeven. Je zit echt in een natuurpark. Appartement was echt brandschoon en netjes, het hele complex zag er tip top uit. Personeel (receptie) super vriendelijk en behulpzaam. Het dorp Savognin is ook erg gericht op kinderen, veel te doen o.a een park eaan een meertje met speeltuin en al. Rijdt op dinsdag en donderdag een pinokkiotreintje door het dorp.

Het enige nadeel: Maar dat weet je als je in Zwitserland bent!! Alles is verschrikkelijk duur. Prijs is in vergelijking met NL x2 plus een beetje.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Hendrik19-08-2013

Geweldige appartementen met veel faciliteiten

Deze appartementen liggen op een mooie plek in de bergen en zijn zeker aan te raden voor wandelaars en gezinnen met (kleine) kinderen. In deze zomer wordt er veel georganiseerd, er is een leuk meertje op 5 min loopafstand en ook een berglift (gratis met de kaart die je krijgt bij het inchecken) op 5 min lopen. Wandelpaden op de berg zijn erg mooi en goed aangegeven en onderhouden. Wij (2 volwassen + baby) hebben hier een geweldige (wandel)vakantie gehad. Enige 'nadeel' is dat Zwitserland een duur land is/blijft maar dat doet niets af aan deze appartementen! Inrichting is ook prima, zit een oven in, maar geen magnetron.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9Harry k26-07-2013

Super

Voor natuurliefhebbers echt een prachtige omgeving. Voor natuurliefhebbers met kleine kinderen ook ideaal. Met het leuke meertje om de hoek is voor de kleinsten genoeg te doen.

Appartementen erg netjes. Niets te klagen. Ruimte was prima, toilet/douche prima etc. Gebouwen worden ook netjes onderhouden.

Wat betreft prijs/kwaliteit is het wat ons betreft een 10 waard.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Appartement Surses Alpin info