Aparthotel Cresta (+chalets)

• 5.9Ligging t.o.v. pistes

Aparthotel info

• Sauna
Meer aparthotel info

35 reviews over Aparthotel Cresta (+chalets)

• 4Mattot12-03-2014

eten was ronduid slecht

hotel Cresta in Savognin is ronduid een geldklopperij. de kamers waren ok maar het ontbijt en avondeten was echt bar slecht. volgens mij was er zelfs geen kok aanwezig , alles kwam rechtstreeks uit blikken en gewoon opgewarmd in de microgolfoven. avondeten bestond uit 3 gangen maar er was niets te kiezen, je moest eten wat de kost schaft, er was geen alternatief indien je het niet luste. ontbijt was schandalig, 2 broden confituur uit blik een schotel met wat kaas en hest, een pot yoghurt wat musli (1 soort) een kom met ananas en persikken uit blik, en koude koffie. het eten was precies zoals op een kostschool.

• 5Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in maart 2014

• 6carolien24-07-2013

appartementen Cresta

We hadden het idee in een berghut te zijn beland, gelukkig in de achterste (hoogste) rij, anders leek het teveel op barakkenkamp. Wij hadden wel uitzicht op de kerken van Cunter, Riom en Parsonz en de bergen. Voor onze neus werd een nieuw chalet gebouwd. Chalet viel ons tegen qua comfort, bedden wel goed, kussen slecht, geen rolluiken tegen de zon ( 's morgens erg warm op slaapkamer, 's avonds op terras en in kamer erg warm. Uitrusting keuken beperkt: 4 kookplaten en een koffiezetter. Ikea heeft het interieur verzorgd, voor 4 personen alleen een tweepersoonsbankje. We vonden het chalet wel erg sober en gehorig (tenzij je aan kamperen gewend bent). Fijn dat er wifi is in hotel Cresta, dit is echter niet stabiel, zoals vaker in Zwitserland. Soms heb je geluk. Zwembadgebruik, tafeltennis gratis, evt. squash en klimhal en fitness tegen betaling. In Savognin kun je je boodschappen doen (gratis postbus of 5 minuten met de auto). In ieder geval 2 bakkers, 2 supermarkten, drogist.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 7Arjan Hamoen01-01-2013

Prima voor de wintersport

Na het lezen van andere recensies waren we wat huiverig voor wat we zouden aantreffen.

Alles viel reuze mee; personeel was behulpzaam, kamers waren goed schoon met een nette badkamer. Wat oudbollig ingericht, maar voor de wintersport heeft dat zijn charme! Sauna en zwembad waren niet briljant maar wel okay. Ontbijt voldeed prima, hoewel het brood wat droog was.

Naar de piste kan je wandelen met snowboots (bergje af) maar terug kan je beter de skibus pakken die pal voor de deur stopt.

Onder het hotel is een skishop en een pizzeria waar je prima kunt eten, niets bijzonders, maar ook niet slecht.

Dus, zijn je eisen niet te hoog, dan is dit een prima optie voor je wintersportverblijf.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in december 2012

• 9Edwin25-08-2012

fantastich hotel/plaats

hotel cresta is een mooi hotel kom net thuis van een weekje zwitserland met een groep was een georganiseerde reis met touroperator. prima hotel aardig personeel, goed zwembad

top vakantie gehad

• 9Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 1RA28-07-2011

Waardeloos verouderd hotel

Hotel Cresta hebben wij ervaren als een verouderd hotel waar gastvrijheid niet aan de orde is. Een verblijf hier voelt meer als een straf dan als vakantie. Kamer was verouderd, kaal en kil ingericht en viezig (tapijt met de nodige vlekken) daarnaast deed de verwarming het niet zodat we van ellende maar met de trui aan in bed zijn gekropen s'avonds. Ontbijt erg karig, en nog altijd moet er 2 fr voor een ei betaald worden in tegenstelling wat iemand anders hier schreef dat deze nu gratis zijn? In de omgeving zijn wel andere eetgelegenheden maar het merendeel zijn dit Pizzeria's. Personeel is onvriendelijk, een goedemorgen van onze kant werd niet eens beantwoordt. Daarnaast zagen we bij het ontbijt de kamermeisjes en allerlei mannen in vieze werkkleding de keuken in en uitlopen. Dit deed het ergste vrezen voor de hygiëne! Wij waren blij dat we hier maar 2 nachten hoefden te verblijven en kunnen dit hotel zeker niet aanraden!

Gereisd met partner in juli 2011

• 3vlaming01-04-2011

nooit meer

het hotel viel mee maar het eten was niet te vreten en het zwembad water was ijskoud

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in februari 2011

• 6Cisca23-08-2010

appartement Cresta in Cunter (Savognin)

Appartement Cresta via Cresta hotel in Cunter voor 4 personen: sober, maar redelijk ruim appartement met prachtig uitzicht op de bergen, mits je het bovenappartement hebt. Eenvoudige keuken, geen oven. Neem handdoek en theedoek mee, want die horen niet bij het linnengoed! Matige bedden, slechte kussen, wel goede dekbedden en veel opbergruimte in slaapkamers. Badkamer eenvoudig, maar schoon en voldoende comfortabel. Prijs lijkt gunstig, maar veel meerkosten: schoonmaak 60 CHF en je betaalt ook nog voor de electriciteit (per dag) en Kurtax en linnengoed (15 CHF p.p) Je mag gebruik maken van faciliteiten in hotel verderop, en dat is 20 minuten lopen of 5 minuten met de auto. In het dorp Savognin is een supermarkt en een paar kleine winkels. Er is 1 bergbaan die gratis is (in de zomer); bus is ook gratis tussen Bivio en Savognin. Er is ook een gratis wandelbus mits je de avond ervoor bij de Tourist Informatie aanmeldt. Wandelen is pittig, want je gaat direct steil omhoog

• 6Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in augustus 2010

• 0Els09-08-2010

nooit meer

In Cresta is het eten ondermaats voor een 3*-hotel in Zwitserland: Bij het ontbijt 7 dagen lang: alleen gewoon wit en lichtgrijs brood, geen granenbrood, geen regionale specialiteit, geen broodjes of stokbrood, geen broodrooster, elke dag dezelfde confituur, geen choco, geen honing, alleen de gewone (goedkope) cornflakes, geen krispies, of andere variant, NIKS van vers fruit, geen eitje,.. bij de hoofdschotel geen verse groenten, behalve 2 keer 1/2 blaadjde ijsbergslag en 1/8 partje tomaat, 3 keer een kipbereiding. Borden worden aan tafel bediend, er wordt niet bijgevuld (o wee straffe hongerige wandelaars). De tafelkleedjes zijn vaak met vlekken bezoedeld, zie foto zoals wij onze tafel aantroffen voor ons eerste avondmaal. De desserts waren om bij te wenen, 4 keer een snede van een industriële ijstaart, van het (goedkope?) soort die wij in elk geval nooit kopen. De 3 andere dagen blubbertoestanden, dan geen van ons lustte. Wij zijn nochtans niet kieskeurig of veeleisend...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 3Tiny en Rieky Swinkels22-07-2010

zeer slecht

Nog nooit zo'n slecht hotel mee gemaakt. Het diner en ontbijt was zo slecht dat wij met meerdere reisgenoten elders bij de warmebakker broodjes hebben gehaald en het diner in een ander restaurant in Savognin hebben gebruikt. Diner kun je nog niet eens vergelijken met een noodrandsoen echt vies en smakeloos.

• 2Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in juli 2010

• 4J. Stegeman14-07-2010

Nooit meer!!

Cresta Chalets. Het chalet was redelijk schoon. Wel erg basic ingericht en alles Ikea. Jammer van de extra kosten die je ter plekke gepresenteerd krijgt. Ik had een uitdraai bij me van de internetboeking bij casamundo. Deze was half Duits, half Nederlands. De schoonmaakkosten zouden volgens deze beschrijving inclusief zijn, maar Cresta probeerde deze toch tot tweemaal toe in rekening te brengen.

Het chalet staat na jaren nog steeds op een bouwterrein. Dit had ik al eerder in een klantwaardering gelezen. Er is geen directe parkeergelegenheid bij het chalet en dit is bij het uit- en inladen van de koffers onhandig. Om bij het chalet te kunnen komen moesten we van een asfaltrand van ongeveer 35-40 cm hoog stappen. Hierbij stapte ik op een avond op een plank die vervolgens wankelde en ik met mijn been in een put verdween! Cresta zou beter op de veiligheid van haar klanten kunnen letten. Schandalig! Voornamelijk vanwege het laatstgenoemde vind ik de prijs/ kwaliteitverhouding slecht.

Gereisd met partner in juli 2010

Aparthotel Cresta (+chalets) info