Camping Fontanivas

8 reviews over Camping Fontanivas in het Nederlands

Zo'n waanzinnig mooi gebied

Sabine,
20-8-2018

Prima groene camping in een schitterend gebied. Wij zijn via Gadmen gekomen via de pas en dit is absoluut niet aan te raden met een caravan (lees praktisch niet te doen). Je kan het beste via Chur gaan.

Santitair is mooi en schoon (alleen niet heel veel wcs en douches).

Je kan elke dag brood bestellen en er zit een barretje met een winkeltje die snoep, ijs, gekoelde drankjes ect verkoopt. Prima speeltuin met schommel, luchtkussen, zandbad en trampoline waar je als je op het terras zit op uit kijkt. De waterspeeltuin is fantastisch maar wel met ijskoud bergwater. In de rivier kan je heerlijke dammen bouwen en goud zoeken, helaas hebben wij geen goudklompjes gevonden. Je krijgt als gastenkaart gratis toegang tot twee gondels, een schitterende treinrit maar ook het zwembad, minigolf, klimmen ect. Supergebied om te wandelen en actief bezig te zijn. Zwitserland is alleen wel duur dus let erop met inkopen doen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Zeer mooie berg camping

Pejodayo,
2-8-2017

Wij zijn 5 dagen naar deze prachtige berg camping geweest. Zeer vriendelijk eigenaars en personeel. Mooie plaatsen. Leuke water accomodatie voor kinderen en zeer veel te doen ook leuke dingen gratis als gast van de camping zoals het tandwieltrein van Disentis tot bovenop de Oberalppas, de gondelbaan en zwemmen. Helaas was het bij ons minder weer maar toch hebben we genoten. Een klein puntje van welke kant je ook komt de passen zijn verboden voor aanhangwagens terwijl de kaart van de ANWB een rode caravan aangeeft (wordt af geraden maar mag wel). Wij zijn zelf via Chur gegaan (19) met caravan en het was te doen met een goede combinatie. Wel een keer moeten stoppen omdat de banden van de caravan te heet werden (afdaling 12% 8 km lang) je hebt geen mogelijkheid om de caravan uit zijn rem te halen. Verder kan ik alleen maar zeggen, ga een geniet.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

heerlijk voor de kinderen

Judith
16-8-2016

Mooie schone camping midden in de alpen. Daardoor koud (maar zeer helder) zwemwater en 's avonds fris. Op drukke dagen kan het tentenveld inderdaad erg vol zijn, maar mensen komen en gaan, weinig vaste gasten, waardoor het er een dag later ineens heel rustig kan zijn. Neem een goede zaklamp mee, 's nachts is de wc anders moeilijk te vinden. Voorzieningen zijn tiptop, personeel aardig. Zwitserland en dus ook deze camping zijn erg duur! In de omgeving is veel te doen, via camping krijg je gratis toegang tot o.a. Gotthard-Matterhorn trein, enkele Bergbahnen en overdekt zwembad in Sedrun. Op de camping is ook genoeg te doen (tafelvoetbal--tennis, springkussen, restaurant, woonkamer met spelletjes en tv, dammetjes bouwen in beekjes op de camping, goud zoeken in naastgelegen riviertje, vuurtje maken en natuurlijk de waterspeelplaats. Er is geen animatie. In het winkeltje is van alles te krijgen, er is ook een restaurant op de camping. In Disentis (25 min. lopen) zijn 3 supermarkten en voldoende restaurants.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Heerlijk in het voorseizoen

a
13-8-2013

Schitterende camping met een geweldige waterspeeltuin voor jonge kinderen (tot een jaar of 12)

In het hoogseizoen waarschijnlijk erg druk en het verkeer op de pas zal dan ook een stuk drukker zijn.

Gereisd met partner in juni 2008

De eerste week was het redelijk rustig op de camping. Er mocht een vuurtje gemaakt worden en hiervoor was in de buurt voldoende hout aanwezig.

Maar toen het druk werd, werd toch iedereen op het tentenveld toegelaten, waardoor dit overvol werd en tenten boven op elkaar kwamen te staan, zie foto. Er werden meer vuurplaatsen gemaakt, wat eigenlijk niet mocht, waardoor de veiligheid ook niet beter werd. Reserveren ging niet meer maar kwam je op de bonnefooi, werd je toch toegelaten.

Met het overvolle tentenveld, volstond het sanitair ook niet meer (2 wc's voor de heren en 2 voor de dames, zo ook twee douches voor dames en twee voor de heren) Je stond dus in de rij voor het toilet, de douches en de afwas en door drukte was het ook niet altijd even schoon.

Het meertje op de camping met de waterspeeltuin, biedt vooral voor de kleinere kinderen (tot een jaar of 8) voldoende vertier. Het water in het meertje wordt continu ververst vanuit een bergbeekje, waardoor het bijzonder koud is.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

erg verzorgde camping

a_stip
5-9-2011

Prachtig gelegen camping aan de oprit van de Lukmaniër-pas aan de (vor-)rhein. Met een speel-zwemwater is dit een heerlijke camping met kinderen. Als je zonder elektriciteit kan/wil moet je zeker kiezen voor het tentenveld; daar heb je veel meer ruimte en alle mgelijkheid om 's avonds een vuurtje aan te leggen. De plekken met elektriciteit zijn erg klein en dicht op elkaar. De camping is van alle denkbare comfort voorzien; kleding droogkast, restaurant, top sanitair, zitkamer, kinderspeelplekken. De omgeving kent eindeloos veel wandelmogelijkheden. De dorpen in de omgeving hebben een ruim aanbod aan, veelal gratis, (kinder-)activiteiten; kaasboerderij bezoeken, goudzoeken, paardrijden etc.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Hele mooie TCS camping

idemacom
4-8-2011

Nette camping, sanitair is erg verzorgd, prima douches. Plekken niet heel erg groot, veelal zonder schaduw. Voor kinderen is er een fantastische waterspeelplaats met klein riviertje, geschikt voor 2-12 jr. Eten en drinken weinig gebruik van gemaakt. Duur land Zwitserland, camping daarmee ook duur.

Voor ons was het een mooie uitvalsbasis voor wandelen in de Alpen. Week gestaan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Mooie camping

Peter
2-4-2010

Mooie camping, prachtig gelegen. Voor kinderen veel te doen met/rond het aanwezige water. Zeer vriendelijke ontvangst, geen stress... de dames in de receptie/winkeltje maken tijd voor je. Tentenveld is super, wil je electriciteit dan zijn er vrijer gelegen plaatsen ....niet allemaal op een rijtje dus, maar ook veel plaatsen strak in het gelid. Plaatsen niet echt ruim: met een kleine caravan + luifel en een slaaptentje voor de kids is het helemaal vol.

10 nachten met plezier gestaan in zomer 2009.

Twee (voor ons) echte nadelen:

- veel geluid/soms lawaai van de weg (verkeer naar/van de Lukmanier pas)

- zeer veel campers, die overal mogen staan, beinvloeden soms sterk de sfeer.

Ze zouden voor campers een apart deel van de camping moeten reserveren.

Peter

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Fontanivas in Disentis, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Fontanivas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.