Camping Pradafenz

9Fenomenaal

Zwitserland, Graubünden, Churwalden

Op vakantie geweest naar Pradafenz?

9Fenomenaal

11 reviews over Camping Pradafenz

• 2018
    9Wim van Leeuwen06-01-2018

Echt geweldig

Wij (ouders met 2 kinderen 11 en 12 jaar) zijn hier in de wintersportvakantie van 2017 en begin 2018 op de camping geweest. Bij aankomst lag er een dik pak sneeuw, de eigenaar was bijzonder behulpzaam om te helpen met het plaatsen van de caravan en aansluiten van het gas (gasnet). Hoewel we voldoende spullen voor winter kamperen bij ons hadden kwamen we soms toch wel iets te kort en dat konden we van de camping lenen (trap etc). De campingeigenaar en zijn staf zijn bijzonder vriendelijk en helpen je als je daarom vraagt. De sneeuw die viel werd elke dag weggehaald en de wegen zagen eruit als een piste waarbij je voldoende grip met je auto hebt en je ook makkelijk naar de echte piste kan skiën. Het toiletgebouw is echt prachtig, warm en goed schoon gehouden. Al met al een perfecte start voor een fijne vakantie. De camping ligt aan de rand van het dorp waardoor je makkelijk je boodschappen etc met de voet kan doen. Onderaan de camping staat ook een Thaise afhaal toko, is bijzonder goed. Echt een perfecte en gezellige camping.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in december 2017

• Oude reviews

9Jean en Paula12-07-2016

Prachtig gelegen rustige camping

Gezien voorgaande opmerkingen in dit forum, hebben we gevraagd of we op zondagmiddag mochten aankomen. We kregen bericht dat dit geen probleem was en we zelf een plekje mochten kiezen. Omgeving en ligging is prachtig. Voor gezinnen met kinderen is er een rodelbaan en zeteltjeslift naast de camping maar ook diverse mountainbike circuits. Sanitair was ook kraaknet en perfect in orde. Het dorpje is wel zeer rustig maar in de buurt zijn er wel meer actieve steden zoals Chur en Lenzerheide. Vriendelijke en behulpzame eigenaars. Een aanrader. We komen nog terug.

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Elke20-12-2010

Ideale wintersportcamping

Het is hier super om te verblijven tijdens je wintersportvakantie! Je stapt van de camping zo op de lift / piste. Héél net en comfortabel sanitair. Rustige camping De campingbaas is erg behulpzaam en vriendelijk. Enkel jammer dat je op zondag niet kan aankomen of vertrekken! Ook het skigebied heeft voor elk wat wils en de zwitserse skischool is super voor de kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2010

• 8Jan en Yvonne30-08-2009

Rustige camping en mooi uitzicht

De camping Pradafenz is mooi gelegen met uitzicht op de bergen, een zeer vriendelijke en behulpzame eigenaar , een prima uitgangspunt voor uitstapjes en wandelingen. Keurig en zeer schoon sanitair ,zo zou het overal moeten zijn !

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2009

• 9richard12-08-2009

Hier komen we zeker een keer terug

Wat een fantastische camping! Bij aankomst werden we hartelijk welkom geheten door de eigenaar van de camping. Deze beste man deed echt zijn best om het ons naar de zin te maken door direct van alles over de omgeving uit te leggen.

Het uitzicht vanaf onze tent was onbeschrijvelijk... Super! Het nieuwe sanitairgebouw was zeer hygienisch en werd doorlopend schoongemaakt.

Voor kinderen is er overigens weinig te doen op deze camping. Wandelaars en MTB'ers komen hier zeer aan hun trekken.

Gereisd met partner in augustus 2009

• 9Petra de Kruijf30-09-2007

Een prachtige camping, mooi uitzicht en een riant sanitair. Dgr Gerber is een hee aardig en zeer behulpzame man. Kortom, we hebben 10 dagen genoten en zelfs (in september) een pak sneeuw gehad zonder het besteld te hebben

Gereisd met partner in september 2007

• 9Rian van de Noort12-02-2007

Een eerste klas camping vooral voor de wintersport. De caravan staat tusen de liften. Je kunt op de skien vanauit de caravan weg . Wij genieten hier al jaren van.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in januari 2007

• 9chris12-01-2007

we gaan al jaren in de zomervakantie naar camping pradafenz. de vraag waarheen in de vakantie kent een antwoord, CHURWALDEN! de kinderen (15,13,13)vermaken zich prima. de rodelbaan vlakbij, mountainbikeroutes, een open zwembad, de mooie Heidsee in Lenzerheide, Chur, kortom de drie weken zijn eigenlijk te kort. Op de camping is niet zo veel voor de kinderen te doen, maar er komt geen verveling op. Opvallend op deze camping zijn de zeer schone sanitaire gelegenheide. Wasmachine en droger zijn er ook. de camping is klein maar zeer gezellig en de omgeving met blik op de rij bergen aan de Rothorn is onbetaalbaar. we tellen af tot de volgende zomervakantie.

Gereisd met familie in augustus 2006

• 9petra02-11-2005

Ik kom al 4 jaar op deze camping voor de wintersport. Het bevalt erg goed en de sanitaire voorzieningen zijn uitstekend. Je stapt vanaf de camping meteen de skilift in; ideaal!

Gereisd in november 2005

• 9daan05-06-2005

mooie heel rustige camping, vooral voor de wintersport ingericht, maar zeker ook heel mooi in de zomer. de skilift (ook voor het wandelen in de zomer) komt aan in de camping. de voorzieningen zijn heel schoon en van goede kwaliteit. Leuk klein dorpje met supermarkt en bakker. prachtige ligging in de berken.

Gereisd in juni 2005

0 tips over Camping Pradafenz

2 vragen over Camping Pradafenz

• Nel van den Berk, 10-03-2013

rijden in winter

Hoe is de weg naar de camping toe qua hellingpercentage, te doen met grote caravan?

• troost, 08-06-2011

temperatuur 'savonds

wie kan ons meer informatie geven over de temperatuur 'savonds op de camping, na een normale zomerse dag kun je buiten zitten of is het daar te koud voor? dit omdat de camping vrij hoog ligt.

Michiel, 19-06-2011

Je kan ook dan buiten zitten. Het is wel zo dat het snel kan afkoelen. Maar op echt zomerse dagen is dit juist heerlijk.

• BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine