Sorteren

Reviews over Genève

Leuke stad voor een dagje

Celine
    17-5-2018

Mooie schone stad met luxe winkels.

de moeite waard

Theo & Yvonne
    9-10-2014

In Geneve is veel te zien. Het meer is al de moeite waard, waarbij jet d'eau altijd aanwezig is. Via een stadswandeling krijg je veel mooi kanten van Geneve te zien: kathedraal van St. Pierre, muur van reformateurs, famous flower clock, leuke markt op place de la Madeleine en pont de Mont Blanc. Verder leuke winkelstraten en gezellige pleinen.

Mooie (wereld)stad

Henk
    14-8-2014

Wij zijn hier vanuit Frankrijk op een regenachtige dag heen gereden. Gelukkig was het op dat moment in Genève droog. Mooie stad aan het meer van...

We hebben geparkeerd in een parkeergarage onder het postkantoor. Dan lopend door het station naar het centrum. Daar gelijk bij de VVV (Tourism) een gratis plattegrond van de stad gehaald. Vervolgens de brug over gewandeld naar de boulevard. Daar met een treintje op en neer over gereden (ca 20 euro voor gezin van 4 personen). Je kunt gewoon met euro's betalen. Daar stond een kermis (in opbouw). Jammer dat die nog niet open was. Vervolgens nog wat rond gelopen. Onze kinderen waren te klein om alles te bekijken. Ook veel parken.

Genève is de moeite waard om te bezoeken.

Bijzonder mooie stad

Monique
    25-5-2014

Waren hier vanwege de marathon (en halve).

Alles is goed geregeld door de Zwitsers, openbaar vervoer (gratis voor de toeristen)

Als je van wandelen houdt, is het hier de perfecte plaats... je kunt behoorlijk wat kilometers langs het water (lees Meer van Genève) wandelen.

Er zijn veel bezienswaardigheden, veel musea, kerken en heel veel (dure) winkels.

Wij zijn ook naar Saleve geweest, met de kabelbaan, maar let op, dit is wel Frans grondgebied.

De vele tuinen maken de stad ook geweldig mooi.

Helaas wel een dure stad... maar het is echt de moeite waard.

Prima stad

Wim
    1-5-2014

Schoon met uiitstekende openbaar vervoer

Genève scoort een 8 uit 10, op basis van 53 reviews