Hotel Rigi

Kleine hotelsWeer vandaag4°-1°
Hotel Rigi
8,2

Laatste review

Heerlijk verblijf en prachtig uitzicht.

Marlies Cnossen,
19-10-2017

Het landschap van de Zwitserse Alpen is erg mooi. Met prachtige vergezichten tot ruige looppaden. Als kind kwamen wij vaak in het gebied in en rondom Luzern. De berg Rigi was altijd een vaste uitstap met de familie. Het hotel aan de voet van de berg is een fijn hotel met vriendelijk personeel. Het eten is verrukkelijk, maar erg duur. In het dorp en het naastgelegen dorp zijn restaurants te vinden die een stuk goedkoper zijn. Een trip naar de berg Rigi mocht niet ontbreken. Het uitzicht vanaf de Rigi was wederom prachtig en ook de paden waren goed te belopen. Het enige verschil. Er zijn nu veel meer Aziaten die deze berg hebben ontdekt. Dit zorgt voor een enorme drukte op de twee bekende punten: Kulm en Kaltbad. Om deze drukte te ontsnappen is het aan te raden de langere wandelroutes te wandelen.

25 reviews over Hotel Rigi in het Nederlands

Heerlijk verblijf en prachtig uitzicht.

Marlies Cnossen,
19-10-2017

Prima hotel

e en j dijkman
12-5-2013

Prima hotel, zowel voor een langer verblijf als voor doorreis naar en van Italie. We verbleven eind juni 2012 een nacht in dit hotel in de nieuwbouw. Mooie en redelijk ruime kamer. Geen kluisje op de kamer. Eten in het restaurant was voortreffelijk. Hotel ligt direct bij de Rigi Bahn en op loopafstand van de aanlegsteiger van de rondvaartboten (stoomschepen) op het Vierwoud stedenmeer. De route langs dit grote meer is ook schitterend. Met de boot is een dagtocht te maken naar Luzern en met de tandradbaan naar de top van de berg Rigi.

Nog steeds niet uitgekeken

Fam. Kempeners
30-9-2011

Zijn al 4 keer hier geweest en de plannen voor volgend jaar zijn alweer in de maak. En weer naar Vitznau hotel "Rigi".

Ondanks dat het druk was met bus reisgezelschappen,

was alles weer goed geregeld.

De kamers zijn allemaal even netjes en het uitzicht is geweldig.

Eten was weer heerlijk en altijd afwisselend.

Het personeel en de Fam. Gutknecht doen er alles aan om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

De omgeving is geweldig.

Daar raak je niet op uit gekeken.

En het hotel is ideaal gelegen bij de opstap plaats voor de boot en het station om met de trein de Rigi op te gaan.

We hebben een aantal aanbieders voor Rigi voor je op een rij gezet:

Zeer goed hotel en een aangename sfeer

jannic
20-9-2011

Het was een zeer aangename kennismaking met dit hotel en de uitermate mooie omgeving. Zeer vriendelijke ontvangst en uitstekend eten, ruime kamer in het nieuwste gedeelte van het hotel. Gratis internet. Mooi overdekt terras waar we gezellig konden genieten van al het lekkers uit het spijtig genoeg dure Zwitserland.

We komen graag nog een keer terug

Jan
18-9-2011

Klantvriendelijke behandeling. Fantastisch uitzicht op het meer. Geboekt via touroperator voor een alleszins redelijke prijs en toch een van de mooiste kamers aan de voorkant.

De behandeling door de familie Gutknecht maakt de kleine nadelen van dit hotel meer dan goed. Zeer goed ontbijt. Een een diner in het hotel is beslist niet duurder dan restaurants, die de toets der kritiek niet kunnen doorstaan. (Goedkope placemats en een lege spuitflacon mayonaise op tafel hebben we in een ander hotel ook meegemaakt voor dezelfde prijs). In Hotel Rigi is alles tot in de puntjes verzorgd. Mooi gedekte tafels, goed eten en schone kamers maken Hotel Rigi voor ons een hotel, waar we graag nog eens terugkomen.

Hotel Rigi voldeed geheel aan onze eisen, de kamers in het hoofdgebouw zijn weliswaar klein maar ze voldoen aan alle eisen, goede bedden, nette schone badkamer, elke dag schoon badlinnen. Het ontbijtbuffet is in een woord geweldig, zeer compleet. Het personeel doet er alles aan om van je verblijf een feest te maken, wij hadden halfpension geboekt en kregen elke avond (10) een ander 4gangen diner, en allemaal even lekker, er zijn ook een tweetal minpuntjes namelijk 1. het hotel ligt naast de kerk en om 6 uur wordt je gewekt door de klokken, een tweede puntje zijn de parkeerplaatsen rond het hotel, de eigenaar van het hotel doet wel alle moeite om een plekje voor de heilige koe te zoeken, maar toch is het niet gemakkelijk dat als je thuis komt uit de bergen je nog op zoek moet naar een plekje, je kunt natuurlijk ook kiezen voor betaald parkeren, daar zijn genoeg plaatsen

heel mooi gelegen

Paula
31-8-2011

een weekje in Rigi geweest. Wat een leuk hotelletje is dit. Schitterend terras, waar we steeds buiten konden eten. Iedere avond een heerlijk 4-gangen menu en s'morgens een uitgebreid ontbijt.

Helaas gaan we niet meer terug. Zwitserland is zo langzamerhand onbetaalbaar geworden. Vooral de bergbanen zijn belachelijk duur. Jammer en dat voor een van de mooiste landen in Europa.

Het 4woudstedenmeer is verder betoverend mooi.

Aanrader!

Frank
19-6-2011

Vijf nachten in het oude gedeelte verbleven in een gerenoveerde hoekkamer (no. 37) met uitzicht op de bergen en op het meer. Keurige wat kleine kamer met nette, erg kleine, badkamer (geboekt via touroperator). Restaurant wel duur, maar goed van kwaliteit. Zeer vriendelijk personeel. Zeer gunstige ligging op 50 meter van de Rigibahn en 100 meter vanaf de aanlegsteiger. Prachtige omgeving.

Helemaal geweldig SUPER!!!!!!!

Fam Bosman uit Wijchen
15-6-2011

Hotel Rigi kan ik iedereen aan bevelen.Zeer vriendelijke mensen.echt super schoon.

goed ontbijt.Gezellig hotel ga er zeker nog een keer naar toe.

Het was helemaal SUPER.

Weer genoten!!!

Mart en Miriam Kempeners
31-10-2010

We zijn weer even een paar dagen geweest en het was weer net zo geweldig als de vorige keer.

Een hele nette kamer. Deze keer met een kleine koelkast. Alles weer even schoon en netjes. Het personeel was weer even vriendelijk en behulpzaam. Elke dag een heerlijk ontbijt en het avondeten was elke avond weer een verrassing. Elke dag afwisselend en als er iets was wat je niet lustte was het geen probleem om iets anders te krijgen. Gaan zeer zeker nog een keer terug.

We hebben een aantal aanbieders voor Rigi voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Rigi in Vitznau, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Rigi zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.