Hotel Alfa Soleil

• Sauna

49 reviews over Hotel Alfa Soleil

• 2018
    9Hennie18-03-2018

Genoten van gastvrijheid, omgeving,heerlijk eten.

Heerlijke week wintersportvakantie gehad in Alfa Soleil, Kandersteg. Uitzicht op de prachtige bergen. Goed gelegen uitvalsbasis voor afwisselende winterwandelingen in Kandersteg, Brig, Grindelwald enz., langlaufen en skiën. Met een grote vanzelfsprekendheid zonder afspraak vooraf zorgt de hoteleigenaar ervoor dat we op de dag van aankomst op het juiste tijdstip vanaf het station worden opgehaald. Afstand station - hotel is prima te lopen, maar opgehaald worden voelt wel zo gastvrij. Wij boeken halfpension. Met skibus naar skilift. Start langlaufen voor de deur. Zeer gastvrij. Zelfs met mijn ingewikkelde dieet iedere dag maatwerk bij vier-/vijfgangendiner en dus genieten van heerlijke diners. Fijn om dit te mogen ervaren. Prima prijs-/kwaliteitverhouding. In bv. Oostenrijk zouden we voor dezelfde vakantie eenzelfde bedrag betaald hebben.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in februari 2018

• Oude reviews

6StefC16-11-2014

Lekker eten, slechte kamer voor single

Ik verbleef graag in dit hotel omwille van het lekkere ontbijt en de erg goede maaltijden 's avonds (hoewel de hoeveelheid niet top was). Als single gast kreeg ik echter alweer een kamer die bij de 'uitgang' van de airco lag, zodat er tot 22:30pm lawaai was. Wat me ook bijzonder stoorde was dat ik ongewild na enkele dagen de tafel moest delen (ik betaalde nochtans een behoorlijk surplus als single) met een wildvreemde. Bijzonder onaangenaam! Maar, gastronomisch is dit een 8,5/10!

• 6Ligging t.o.v. pistes

Alleen gereisd in juni 2007

• 9Ellen Zijp15-03-2013

Heerlijk familiehotel

We hebben een heerlijke week in hotel Alfa Soleil in Kandersteg doorgebracht. Een goed hotel met uiterst vriendelijk personeel en een ontspannen sfeer . Wij wilden graag wandelen, daar ben je aan het juiste adres. Wandelpaden vlakbij en de gastheer heeft ons de mooiste wandelingen aanbevolen met als toppers de Gemmipass, de Blausee en het dorpje Blatten. Wij verbleven op basis van halfpension, dat kunnen wij iedereen aanbevelen! Wat hebben we heerlijk gegeten! We komen hier zeker nog eens terug, zijn van plan ook nog eens in de zomer hier te verblijven. Het was onze eerste bergvakantie, maar zeker niet de laatste gezien onze opgedane ervaringen met de omgeving, de ambiance en de gastvrijheid van de familie Seiler.

• 9Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in maart 2013

• 9Familie09-02-2013

Prima hotel

Gezellig hotel, ongeveer 10 minuutjes lopen naar de gondel. Het eten is voortreffelijk, alleen kleine beetjes, wat voor grote eters eigenlijk te weinig is. Het saladebuffet biedt dan uitkomst. Personeel is vriendelijk. Wij wilde graag een kamer met een goede wifi verbinding en daarom werden we in een kamer geplaatst vlakbij het modem, helemaal top. Kortom, alles ziet er verzorgt uit.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in januari 2013

• 8i.obdeijn03-02-2013

Geweldig lekker eten!

Het hotel ligt aan de hoofdstraat van het dorp. Het is geen doorgaande weg, dus 's nachts heel rustig. Tegenover het hotel beginnen de loipes. Er zijn nieuwe en gedateerde hotelkamers. Wij hadden kamer 217, gedateerd, niet ruim maar met goede matrassen en bed. De douche geeft geen constante temperatuur water. Het avondeten (we aten het 4 gangen dagmenu) was in 1 woord geweldig: goed van smaak, mooi geserveerd, heel afwisselend. De wijn is redelijk duur (vanaf 45 CHF per fles) en voor een fles mineraalwater betaal je 8 CHF. Het ontbijt is goed, veel soorten brood en wordt goed aangevuld. De bediening is uiterst vriendelijk. Het hotel vbeschikt over voldoende eigen parkeerplaatsen, waarvan ongeveer 8 plaatsen onder een afdak. Het zwembad is ook erg gedateerd. Heeft wel een tegenstroom (waterjet), maar is verder klein, niet echt gezellig en redelijk fris qua watertemperatuur.

Gereisd met partner in januari 2013

• 10dirk24-11-2012

Zeer goed hotel in prachtige omgeving

Zeer goed hotel met vriendelijke uitbaters die steeds klaar staan om uitleg te geven over de prachtige omgeving of over uitstapjes. Het personeel was zonder uitzondering zeer vriendelijk. Wifi werkt uitstekend in het ganse hotel. De kamer was wat ons betreft meer dan voldoende met een groot balkon met schitterend uitzicht en werd elke dag schoongemaakt. Het eten was zeer lekker met zoals in de brochure vermeld een verrassingsdiner en 4-gangenkeuzediner in de week die wat ons betreft uitstekend waren. Tijdens de 4-gangenkeuzediner konden de kinderen zelf hun eigen pizza maken. Het wegenvignet werd zonder vragen gecompenseerd met tegoed bon net zoals de maaltijdvoordeel bij een verblijf van minimaal 5 nachten. Het treinstation ligt op wandelafstand en je bent in geen tijd op prachtige plaatsen in Berner oberland maar ook in Wallis met een perfect werkend openbaar vervoer. Dit hotel zouden we zonder aarzelen zo opnieuw boeken.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2012

• 5Katrien06-01-2012

Nooit meer!

Het enige dat werkt in het hotel zijn de baas, zijn vrouw en het personeel. In de eerste kamer die ik kreeg kon ik geen douche pakken want het plafond kwam naar beneden en het bad was te smal. Naar het toilet moest je kruipen. Andere kamer gevraagd die ook gekregen maar na 4 dagen moest ik die verlaten door een fout van de baas. Dan moest ik naar een hokje waar amper 1 bedje in kon. Het hele hotel is grondig toe aan renovatie!

In de eerste kamer bleef het toilet doorlopen, de verwarming werkte niet, de douche ging van warm naar ijskoud op enkele seconden... Elke keer als de baas mij zag was hij redelijk arrogant met de zin: mensen willen altijd meer (omdat ik andere kamer vroeg) maar wie wil er eigenlijk altijd meer door mensen in kleine kotje te steken??? De baas ziet alles, hij stormt overal in en rond, niet aangenaam! Het wegenvignet krijg je niet terugbetaald maar in de vorm van eten of drinken verplicht op te gebruiken!!! Slee gratis maar niet voor iedereen: aantal 6!

• 3Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in december 2011

• 8reuijl20-08-2011

gemoedelijk familiehotel en vriendelijk personeel

heel vroeg weer terug (4:00) ontbijt stond klaar voor ons... geweldig

Gereisd met partner in juli 2011

• 10fam THIRY21-07-2011

super in een woord

Wij zijn met de hele familie voor de hele week geweest.Zeer vriendelijke mensen. Service 100%. niets is teveel de kinderen wenste iets anders om te eten geen probleem. Men vind niets die zo proper is. Men doet of men thuis is. Het is niet verouderd maar gewoon hun manier van leven en wij zijn veel meer gewoon dat is het. Het eten kan men vergelijken met een sterren restaurant bij ons.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 5Devuyst08-06-2011

Maaltijden korrekt - kamer heel wat minder

We logeerden in dit hotel gedurende de maand juli 2010.Elke nacht werden we verschillende keren wakker door het kraken van het houten dak.In de badkamer,die armtierig was ingericht,konden we zelfs in het bad niet recht op staan door de schuine wanden van het dak.Ikzelf stond met mijn hoofd schuin tegen het plafond om te wateren in het wc.

• 7Ligging t.o.v. pistes

• TemperatuurregelingOpen haard
  • Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Kluis, TV

• ReceptieAanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Opslag voor ski benodigdheden, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentCasino
  • Overige servicesFietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats