Camping Hofstatt Derfli

12 reviews over Camping Hofstatt Derfli in het Nederlands

fantastisch uitzicht

Gerjan
2-8-2018

De camping is kleinschalig van opzet en daardoor heel erg knus en gezellig. De familie die de camping uitbaat is zeer betrokken bij haar gasten. Alle details kloppen op deze zeer kindvriendelijke camping. Het is net of je in de tuin van vrienden kampeert, het sanitair wordt elke dag meermaals gepoetst, s avonds branden er kaarsjes rondom het hoofdgebouw. De inrichting van het hoofdgebouw is echt Zwitsers, veel hout en veel kleine grappige details (kabouters, paddestoelen).

De plaatsen zijn wisselend van formaat, wij hadden een grote plek van ruim 100m2. Het uitzicht op bergen en gletsjer is fenomenaal!

Ik heb zelden een camping gezien die met zoveel zorg en liefde werd uitgebaat. Zeker een aanrader voor wandel liefhebbers.

Een top-verblijf!

Patrick en Linda
31-8-2017

Absoluut een aanrader deze camping. Wij hebben hier een hele fijne vakantieweek gehad. De eigenaren zijn zeer behulpzaam en supervriendelijk. De voorzieningen zijn meer dan goed en alles is zo mooi schoon! Wij komen sowieso terug!

Geweldig verblijf

Fam. Manders
30-8-2016

prachtige ligging, vriendelijke eigenaren, goede wandelgelegenheid, schitterend uitzicht. Zeer schoon sanitair, hoewel beperkt in aantal toiletten. Midden in hoog seizoen toch erg rustig.

Bijna perfecte camping

Menno
28-8-2014

Op deze camping klopt bijna alles: uitstekend verzorgd sanitair, vriendelijke ontvangst, elekticiteitspaaltjes in paddenstoelenvorm, mooie speeltuin... De Hasliberg is bovendien een erg leuk wandelgebied met kleine kinderen, aangezien je o.a. twee kabouterwandelingen kunt maken. Met het liftje naar boven (Zwitserse prijzen!) en dan een avonturenpad vol speelse activiteiten, en met ruim plek voor de picknick/bbq. Trek hier gerust een dag voor uit. Ook populair bij de Zwitsers zelf. Bedenk wel dat je hier op de berg zit, dus veel rijden als je naar een ander gebied wilt om bijv. te wandelen.

Enige nadeel van de camping blijft de weg die dwars over de camping loopt. Hoewel er weinig aanwonenden zijn na de camping en de weg doodloopt, lijkt het er soms wel spitsuur. De campingeigenaar zou toch echt drempels moeten aanleggen, want echt langzaam wordt niet altijd gereden. Verder niets dan lof over deze camping, de eigenaar en het uitzicht op de omringende bergen.

Camping gerund door een echtpaar met 3 kinderen. Rustig en kleinschalig, zo'n 30 vrije plekken en aantal vaste caravans. Geen afgebakende plaatsen of plaatsen met bomen, wel vrije keuze en uitzicht op de Wetterhorn en de koeien van de buurman.

Alles is piekfijn verzorgd. Het gras ligt er super bij, het sanitair is nieuw en schoon, je kunt dagelijks vers brood bestellen voor de dag erna. Eigenaren zijn behulpzaam. Geen winkel of restaurant.

In de directe omgeving niet heel veel te doen, behalve voor wandelaars, dan zijn er volgens mij vele routes. Voor kinderen genoeg ruimte om te spelen en mooie speeltoestellen.

Enige nadeel is dat de camping wordt doorkruist door een weg die weliswaar doodlopend is, maar waar wel auto's en landbouwvoertuigen overheen komen. Dit geeft natuurlijk wat geluid(soverlast) en met kinderen is dit ook een nadeel.

Heerlijk verblijf gehad met mooi uitzicht en het geluid van de typische koeienbellen op de achtergrond :) Voor ons voor herhaling vatbaar!

Mooi, maar prijzig

Gert-Jan
12-8-2013

Prachtig gelegen camping. Uitzicht op de Wetterhorn. Keurig sanitair, kleinschalig, kindvriendelijk (vooral wat kleinere kinderen komen er veel). Zeer aardige eigenaren. Mooie nette plaatsen.

Niet goedkoop.

Dit is een hele mooie kleinschalige camping op een prachtige locatie. De faciliteiten zijn erg mooi, brandschoon en heel erg goed verzorg.

Alle sanitair is inpandig het chalet dus lekker warm.

Er is een heel mooi gemeenschappelijke ruimte, waar je (tegen betaling) gebruik kan maken van een prachtige keuken.

Er loopt inderdaad een openbaar weggetje door de camping, dat echter doodloopt. Maar inderdaad er rijdt af en toe een auto langs en die zouden wel iest langzamer mogen. Het is uiteindelijk niet echt storend en het weegt ruimschoots op tegen de heerlijke rustige sfeer en het mooi uitzicht op de Wetterhorn en de Grimsel.

Tegenover de opgang naar de camping ligt Hotel Posthof waar je fantastisch (niet heel goedkoop) kan eten.

Er is veel sportiefs te doen in de omgeving.

In Wasserwendi (5 min. met de auto) is een kleine supermarkt.

En ook vlakbij is een prachtige kleine Badesee. Met mooie snackbar en een nóg mooier uitzicht op het Wetterhorn massief.

Prachtige omgeving

C. van Nienes
17-8-2012

Schitterende omgeving. Veel te doen. Niet geschikt voor hele jonge kinderen, er loopt nl. een doorgaande weg (voor bestemmingsverkeer) dwars over de camping. Soms wordt er hard gereden. Een idee zou zijn om er drempels aan te leggen.

Mede door de weg is het niet altijd rustig en stil. Soms landbouw voertuigen vlak langs de tent.

Camping eigenaars verdienen een 10; zeer behulpzaam, attent, vriendelijk.

Sanitair werkelijk fantastisch. Helaas geen badje om kleine kinderen te wassen. Wel een wastafel, met ernaast een aankleedtafel.

Omgeving is zeer aan te raden, prachtige tochten te maken. Klimaat heerlijk: koele nachten en overdag nooit te warm (anders ga je de berg op).

Nadeel is dat het een erg duur land is. Half uur rijden in Interlaken vonden we een aldi en een lidl. Die prijzen zijn redelijk.

Best Campsite in Switzerland

Sarah Plum
11-8-2012

This is an amazing campsite for anyone wanting to enjoy nature, the mountains and some peace a quiet. Mainly campervans. The campsite is small and well run. There are separate male and female bathrooms which are just as clean and as pretty as being at home. Lots of toilet paper, hand soap, hair dryer and hot water included. Separate laundry room with good rates for using washing machine and tumble dryer - lots of hanging space. Fridge/freezer used by all. Separate communal room with TV, tables, chairs and games as well as a kitchen which can be used for a fee. Outdoor play area for kids.

This place was immaculate. Seriously. We've stayed at campsites in the UK, France and Switzerland and this was the best by far.

It's run by a couple and their children. All very helpful on what to do in the area. Bread is available to order.

Geweldig

Engels
31-7-2012

Super mooie camping gelegen tussen de mooiste bergen van Zwitserland

Zeer vriendelijke familie, alles is op de camping aanwezig, schoon en goed verzorgt, door de euro een zeer goeie prijs kwaliteits verhouding.

Het dure Zwitserland is niet meer.........

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Hofstatt Derfli in Hasliberg, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Hofstatt Derfli zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Hofstatt Derfli scoort een 9.23 uit 10 op basis van 12 reviews.