Hotel Central Wolter

Fam. Claes, België,
13-3-2017
  • Ligging t.o.v. pistes10
  • Ligging t.o.v. pistes10

Ondanks het feit dat de badkamer wat aan de kleinere kant is, is de rest super. Fantastisch vriendelijk, stipt en correct personeel. Goede keuken, fijn ontbijt en een mooie centrale ligging om naar de verschillende pistes te trekken. Treinstation op paar minuten ( Kleine Scheidegg) de verschillende bushaltes, om naar de liften te gaan ( Firstbahn, Männlichen) aan de overkant van de straat.

Kortom een aanrader!

Super vriendelijk comfortabel hotel

d.w. de boer
1-6-2014
  • Ligging t.o.v. pistes9

Management positief nadrukkelijk aanwezig. Vriendelijk goed getraind personeel. Prettige sfeer en accommodatie. Uitstekend en sfeervol restaurant met verwarmd terras en uitzicht op de Eiger en het dorpsleven.

Topaccomodatie voor wintersport in prachtig gebied

Barbara Dijksterhuis
16-4-2014
  • Ligging t.o.v. pistes8

Hotel Central Wolter is een fijn hotel, niet te groot, met nette, ruime kamers. Alles is schoon en goed onderhouden. De medewerkers zijn stuk voor stuk erg vriendelijk en behulpzaam. Goede keuken en een heerlijk ontbijtbuffet.

Leuke extra is het gezellige, verwarmde terras.

Daarnaast goede ligging t.o.v. het station, van waar de trein vertrekt naar de Kleine Scheidegg. Ook de First- en Mannlichenbahn zijn met de bus goed bereikbaar.

Heerlijk

Anneke
8-3-2014
  • Ligging t.o.v. pistes8

Lekker hotel. Centraal gelegen t.o.v. de piste. Je kan alle kanten op met de trein en/of de bus.

Kamers zijn een beetje klein maar goed ingericht. Personeel is voorkomend en prima. Eigenaresse is nederlandse... ook leuk!!

prima hotel in prachtig skigebied

albert mackaay
20-1-2014
  • Ligging t.o.v. pistes7

Hotel Wolter ligt in het centrum van Grindelwald, vlakbij de winkelstraat, het busstation en het treinstation. Het hotel heeft eigen parkeerplaatsen voor de gasten. Beneden is een verwarmd terras, binnen een borrelhoek. Het personeel is zonder uitzondering gastvrij, vriendelijk, attent (na een dag werd ons dieet al gerespecteerd). Het ontbijtbuffet is ruimhartig inclusief diverse soorten vers gebakken bruin en wit brood, diverse cereals en yoghurts, ruime sortering beleg, vers fruit. Het diner is iedere dag verrassend qua smaak en uitstraling, zeer de moeite waard. De eigenaar organiseert iedere week een welkomst borrel met uitstekende wijnen en een curling partij in de nabijgelegen sporthal. In het zusterhotel Spinnen kan men onbeperkt gebruik maken van de goed geoutilleerde wellness afdeling.

Een echte aanrader!

Schaaij
27-3-2013
  • Ligging t.o.v. pistes9

We komen hier al jaren. Ideale ligging t.o.v. het dorpcentrum, het bus- en treinstation. Je stapt zo vanuit het hotel in de bus of trein naar de pistes. Bediening is zeer behulpzaam en vriendelijk. Schone kamers en elke dag weer een verantwoord en gevarieerd diner. Zeer goede prijs- kwaliteitsverhouding.

Warm welkom in Grindelwald.

Ron Koopman
10-2-2013
  • Ligging t.o.v. pistes8

Hotel Central Wolter is een uitstekend middenklasse hotel in centrum Grindelwald. Skibus en trein naar Jungfraujoch zijn bijzonder gemakkelijk bereikbaar. Monic, Andreas en hun team doen er alles aan om het hun gasten naar de zin te maken. De prijs is in overeenstemming met de kwaliteit van dit hotel. Kamers zijn er van gevarieerde grootte en zonligging en worden goed schoongehouden.Prima hotel!

• Ligging t.o.v. pistes9

Het hotel staat centraal in Grindelwald centrum, je hebt echt geen last van erge drukte, er is weinig apre ski, dus dat is voor diegene die dat niet zoeken heel prettig, Op alle fronten geniten van hotel, plaats en omgeving. Personeel is alles maar gericht om het je naar de zin te maken. Kamers zijn super schoon, heel vaak schine handdoeken en frisse kamers, De keuken is uitstekend. In de winter een aanrader maar ook zeker in de winter is het de moeite waard o hier naar toe te gaan. Trein op 50 m afstand welke je naar de Jungfrau brengt en naar het super mooie skigebied.

• Ligging t.o.v. pistes7

obv de lovende beoordelingen voor dit hotel gekozen. Recensies waren unaniem pos dus verwachting was hooggespannen. Wat viel het tegen voor deze prijs (3000 voor 2 volw 2 k)

Andere jaren betaalden we dit ook of zelfs stuk minder en werden we positief verrast. Korte opsomming MIN:

* familiekamer klein, geen plaats om je koffer neer te zetten, plafond laag bed voor lange mensen te kort.

* geen bar drankjes van 4-5 CHF voor thee/koffie/fris .Ook bij het redelijke avondeten voor deze prijs !

* Ski-kelder te klein, amper plek om spul te plaatsen/ schoenen aan/uit te doen.

* geen parkeerplaats bij hotel (alleen voor kort verblijf)

* huur ski veel duurder dan in O'rijk/Fr.

* liften deels verouderd, ontbreken zelfs op hoogste pistes kappen over de liften dus KOUD als het waait

POSITIEF

mooi uitzicht

uitstekende ontbijttas indien je vroeg terugreist naar NL

balipersoneel professioneel en goed

Dus: overgewaardeerd hotel( recensies zijn niet het eerlijk verhaal).Toch lekker week weg geweest

Een aanrader!

Rudi
10-4-2012
  • Ligging t.o.v. pistes8

Het was voor het tweede jaar op rij dat we dit hotel bezochten. Had het vorig jaar tegengevallen was er uiteraard geen tweede keer gekomen. Na dit tweede verblijf zijn we met dezelfde positieve tevredenheid huiswaarts gekeerd als vorig jaar. Het (schoonmaak-, restaurant- en receptie-)personeel was dé vriendelijkheid zelve. De kamers waren zeer proper. Onze niet-goed aflopende lavabo was een halfuur na de melding al terug in orde. Het eten was zeer lekker. Een minpuntje misschien voor de veel-eters onder ons: de porties waren niet te groot maar het avondlijke viergangenmenu was globaal bekeken toch ruim. Aan de receptie kan je skipassen bestellen hetgeen ook wel een pluspunt is. Voor het hotel ligt een plein waarop de bussen naar de verschillende pistes vertrekken. Op 150 meter van het hotel ligt de trein die je naar de pistes van Kleine Scheidegg brengt. Met andere woorden: alles ligt in een beperkte omgeving.

Neckermann Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Central Wolter in Grindelwald, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Central Wolter zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.