We hebben een aantal aanbieders voor Brienz voor je op een rij gezet:

vakanties Brienz

We hebben een aantal aanbieders voor Brienz voor je op een rij gezet:

Reviews over Brienz

Leuk dorpje, maar niets bijzonders

Sharon Hoeks
    5-8-2015

Leuk dorpje om een keer doorheen te wandelen. Vanuit hier vertrekt de Brienzer Rothorn trein naar boven. Er zijn 2 supermarkten in het dorp, maar die zijn vrij prijzig. Wij reden hiervoor naar Wilderswil naar de Denner, ongeveer 20 minuten rijden. Verder is er in het dorp niet heel veel te beleven, paar terrasjes en een openbaar strandje.

Gereisd Met partner in juli 2015

Prima uitvalsbasis

teun
    9-12-2010

Brienz ligt omgeven door een aantrekkelijk berglandschap aan het oostelijke einde van het turkooiskleurige Brienzermeer. Het knusse dorp is vertrekpunt voor uitstapjes naar het Berner Oberland, het openluchtmuseum Ballenberg, maar ook naar Grindelwald of Interlaken, of over de nabije Alpenpassen. zoals de Süsten- en Grimselpas. Het is zomers zeer toeristisch maar erg gezellig en aan het water zijn voldoende eetgelegenheden

Gereisd Met partner in juni 2004

Paradijsje!

Mark
    11-11-2010

Ik ben hier meerdere keren met wisselend gezelschap geweest, en ik heb nogsteeds niet alles gezien. Het is hier echt tot rust komen, zeker als je de bergen in gaat. Er zijn vele wandelroutes. De Brienzer Rothorn is nogal touristisch (ivm treintje naar boven), maar de andere kant (Axalphorn e.d.) is pas echt ontspannen! Verplichte kost: - Hinterburgsee-route met houtsnijwerken - Hotel Giessbach (vooral de waterval daarbij) - Uitzicht vanaf de Brienzer Rothorn en/of Axalphorn - Aareschlucht in Meiringen - Grindelwald (minder dan n uurtje rijden) - Een of meerdere passen (Grimsel (Sidelhorn mooi uitzichtpunt), Furka (met de Rhonegletscher en ijsgrot), Susten (Steingletscher))

Voor de actievelingen: - Eerste CH klettersteig-route tussen Gadmen en Furen - Berg-graat-route Hasliberg (vanaf de Alpen-Tower) - Wildgaerst (achter de Axalphorn) - Berg-graat van de Brienzer Rothorn naar Interlaken - Rodelbaan in Grindelwald

Gereisd Met vrienden in juli 2010
Brienz scoort een 8,6 uit 10, op basis van 14 reviews