Vakantiehuis Ekengard

44 reviews over Vakantiehuis Ekengard in het Nederlands

Fantastisch!

Leen & Frederic
30-7-2018

We verbleven hier in juli met onze drie kinderen. Hans en Anita heetten ons hartelijk welkom (met taart!) en hebben ons uitstekende insider tips gegeven voor activiteiten in de omgeving. Zo vertelden we ons waar we elanden konden spotten, waar we konden gaan zwemmen zoals de Zweden, enz. Op het domein is al het mogelijke voorzien voor de kinderen om te spelen (trampolines, pingpong, darts, volleybal, basketring, noem maar op), en die hebben dan ook de tijd van hun leven gehad. Je zit er helemaal in de rust en stilte van de Zweedse natuur, maar toch hoef je niet ver te rijden voor inkopen. Jammer genoeg hadden we wat persoonlijke tegenslag die week (die niks te maken heeft met het verblijf), en Anita was zo lief om nogmaals een taart te bakken voor onderweg. Kortom, een meer dan geslaagd verblijf in Ekengard, echt een aanrader! Hans en Anita, nogmaals bedankt voor de hartelijke ontvangst en de goede zorgen!

Super

Anita
17-7-2018

Wij hebben hier een heerlijke week gehad! Ontvangst was zeer vriendelijk en de eigenaren hebben ons enorm veel tips en informatie over de omgeving gegeven, wij hebben dan ook zeer veel ondernomen en gezien om dan telkens weer terug te komen in dit heerlijke onderkomen waar het je aan niets ontbreekt en je helemaal tot rust komt met een prachtig uitzicht.

Hier komen we zeker terug!

Fam. Verheiden
25-10-2017

Op onze reis door Zweden zijn we te gast geweest op Ekengård. Gast in de werkelijke zin van het woord. Het was een geweldige ervaring bij de enthousiaste eigenaren Anita en Hans. Na de warme ontvangst stond er in het sfeervolle en gezellige huisje Norrgård ook nog een heerlijke, zelfgebakken bananakladdkaka (Zweedse bananen chocoladetaart) voor ons klaar.

Er lag al veel nuttige informatie over de omgeving voor ons klaar en we konden altijd met onze vragen bij Anita en Hans terecht.

Het is een mooie, rustige locatie lekker in de natuur en een goed uitgangspunt om o.a. de stad Stockholm of de gezellige studentenstad Uppsala te bezoeken.

En ook zo leuk, Anita en Hans weten je precies de plekken te wijzen waar je op bepaalde tijden de elanden kunt spotten. En ja, bij ons was dat altijd raak.

Kortom, in 2018 komen we terug!

Geweldige vakantieplek

Familie Paulssen-Kersjes
12-10-2017

Op aanraden van vrienden naar deze bestemming gegaan en de verwachtingen zijn meer dan uitgekomen.De vakantie op Ekengard was er een om snel weer over te doen. Wat hebben we genoten van een prachtige week in een vakantiehuis met alles erop en eraan.

De eigenaren van Ekengard doen er alles aan om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Het begon al bij aankomst toen we verrast werden met typische Zweedse producten in de koelkast en typisch Zweeds gebak op de tafel. Het appartement is sfeervol ingericht en de brandende kachel in het huisje maakte het idyllische plaatje compleet.

Het appartement is gelegen aan de rand van het bos en van hieruit kun je heerlijke wandelingen maken in de omgeving. Als je geluk hebt zie je zelfs de elanden in de achtertuin staan... Een dagje Stockholm is zeker aan te raden en goed te doen vanuit het appartement.

Voor ons is het een heerlijke week geweest waarin we helemaal tot rust hebben kunnen komen!

Verschrikkelijk

Jan
2-10-2017

Wij hebben één van beide appartementen voor 2 weken geboekt en betaald. Toen wij arriveerden troffen wij op een grasveldje van het terrein een camper aan. Eigenaars hadden familie op bezoek die daar logeerden/vakantie hielden. En het andere appartement was in gebruik door vrienden van de eigenaars. Ondanks dat de eigenaars ons lieten weten beschikbaar te zijn voor hulp en informatie e.d. waren zij voor ons volledig afwezig. Niet eenmaal werd ons naar ons welbevinden gevraagd. Men liet zich niets gelegen liggen aan ons. Gedurende de eerste week van ons verblijf heeft men een nieuwe picknickplek gecreëerd pal in het zicht van ons appartement. Deze werd door de eigenaars samen met hun familie en vrienden een aantal avonden achtereen vrolijk in gebruik genomen onder het genot van.... tot in de late uurtjes. Wij werden niet uitgenodigd. Maar slapen vanwege het lawaai was er ook niet bij. Wij voelden ons totaal niet welkom. Alles bij elkaar hebben wij besloten na een week verblijf te vertrekken. De eigenaars waren hoogst verbaasd en vroegen om feedback. Deze hebben wij gegeven, maar werd door hen niet in dank afgenomen. Alles wat wij aangaven werd door hen weerlegd. Zeer onverkwikkelijk, wat het er alleen maar erger op maakte. De volgende ochtend bij vertrek hadden zij niet het fatsoen om even afscheid te nemen. Zij waren niet aanwezig. Ons advies aan eenieder die wil boeken bij Ekengard: vraag eerst de eigenaars of zij gedurende je geplande verblijf familie en/of vrienden op bezoek hebben, daarmee voorkom je een hoop narigheid.

anita en hans eken, eigenaar, 12-10-2017

Helaas moeten we wel reageren op deze review, alhoewel we eigenlijk niet vinden dat we op een leugen hoeven te reageren.

LET WEL: Het gaat om een bezoek dat plaatsvond in juni 2016!!!!

We willen er verder dan ook niet al teveel woorden aan vuil maken doch willen wel aangeven dat deze recensie het gevolg is van het niet ingaan op chantage doordat men dreigde met een slechte recensie als we niet een deel van de huursom zouden terugbetalen voor de niet verbleven dagen als gevolg van vrijwillig vertrek van deze gasten om voor ons onduidelijke redenen.

Triest dat iemand zich zo kan bezighouden met het schade berokkenen aan anderen en ook al zo lang, nu al 1,5 jaar!

Wij hopen dit nooit meer te hoeven meemaken en denken maar aan alle overige fijne gasten die we vanaf 2010 hebben mogen begroeten en ons hun waardering hebben getoond en die we in de toekomst ook nog hopen te begroeten, want ons doel is en blijft het om mensen een hele fijne vakantie te bezorgen!

Perfect Plekje in Zweden!

William en Wilma
24-9-2017

Zeer compleet ingericht huis met alle voorzieningen die je nodig hebt.

Schoon, Kindvriendelijk, Natuur, Rust en Vrijheid. Lieve poezen en katten, Duidelijke informatie over wat je kunt ondernemen in het huisje aanwezig. Hartverwarmend Welkom en Zeer Gastvrij!!!

Wauw wat een ervaring!

Alex en Bianca Rutten
19-9-2017

Een geweldig huis dat met passie en liefde is ingericht. Dat is aan alles te zien. Van alle gemakken voorzien.

We werden bij aankomst vriendelijk ontvangen door Hans en Anita.

In het huis zijn allerlei mappen met veel informatie over activiteiten en routes in de omgeving. Voorbereiding thuis is helemaal niet nodig, alles staat op papier en mooie routes worden uitgestippeld op de kaart.

In de nabije omgeving van het huis kun je een route rijden waar vaker elanden te spotten zijn. In totaal hebben we 24 elanden gezien. Fantastisch!

Bij vragen staan Hans en Anita altijd voor je klaar. Heel prettig.

De omgeving is erg mooi, een centrale ligging en er valt veel te zien en te beleven.

Stockholm is gemakkelijk te doen met de trein. Een uur en 15 minuten en je staat midden in deze prachtstad.

In de tuin van Ekengard is het ook een walhalla voor de kinderen.

Een trampoline, schommel, tafeltennis en een huisje vol met speelgoed...

Aan alles is gedacht!

Kortom:een aanrader!!

Te fijn om weg te gaan

Familie van Oort
11-8-2017

De rust, de ruimte en gastvrijheid zijn heel fijn. Er is voldoende voor de kinderen om zichzelf te vermaken op de locatie. Daarnaast is er in de omgeving veel om te zien en te bezoeken. Voor lange mensen is huis Södergård de betere keuze.

Het enige dat niet te vinden is zijn terrasjes en goede restaurants in de omgeving.

Een voor ons meer dan geslaagde vakantie waar we graag nog eens terug komen.

Geweldige plek, luxe, rustig en heel mooi

Sanne Messemaker
10-8-2017

Een gastvrij onthaal met eigengemaakte chocoladetaart, een terras met prachtig uitzicht, veel speelruimte en speelgoed voor de kinderen, ideaal gelegen voor leuke activiteiten in de omgeving en een dag Stockholm. Wij hebben genoten! Het huis is van binnen ook heel mooi en sfeervol ingericht. Keuken is van alle gemakken voorzien. Anita en Hans zijn heel hartelijk en maken altijd tijd voor een praatje en geven veel tips over de omgeving. Het zomerweer was ook prima, ca 22/23 graden en elke dag zon/zonnig. Op 10 km rijden supermarkt, bakker, pizzeria, enz.

Met ferry vanaf goteborg terug naar kiel, relaxte terugreis. Met kinderen een fantastische plek maar ook zonder kinderen een prachtige locatie van waaruit je veel kunt ondernemen. We hebben al veel mooie en kindvriendelijke locaties gezien de afgelopen jaren. Deze zit zeker in onze toplijst!

Stockholm is een superleuke stad, aan 1 dag heb je niet genoeg. Ook onze kinderen genoten ervan (en zijn geen stadse types)

Geweldige vakantie

Kelly, Ricardo, Zoë en Noa
30-5-2017

Wij zijn net terug van onze vakantie bij Hans en Anita wij zatem in huis Sodergard. Wat een mooi huis, warme uitstraling van het huis, een leuke bedstee, boven is het heel gezellig. Je wordt heel vriendelijk ontvangen met taart en je kunt ze altijd om informatie vragen. Wij hebbem een geweldige week gehad met name dankzij hun. Wij gaan snel weer eens terug. Een vakantie om nooit meer te vergeten

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Ekengard in Köping, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Ekengard zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Ekengard scoort een 9.4 uit 10 op basis van 44 reviews.