Vakantiehuis Ekengard

54 reviews over Vakantiehuis Ekengard

• 2019
    10Karin Loth - van Herten17-08-2019

Fantastisch!

We hebben een heel fijn verblijf gehad in een van de luxe vakantiehuisjes van Ekengard. We hebben een gastvrij ontvangst gehad en konden gedurende onze vakantie met al onze vragen bij Hans en Anita terecht. Ekengard ligt in een prachtige omgeving waar mooie wandelingen gemaakt kunnen worden. Er is ook aan de kinderen gedacht: er is volop speelgoed aanwezig, een trampoline en er kan gevaren worden met een bootje. Echt een aanrader voor een gezellige, relaxte vakantie in een vakantiehuisje dat van alle gemakken is voorzien.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Ron en Fleur22-07-2019

Een 11 voor gastvrijheid!

Geweldige locatie in bereikbaar gedeelte van Zweden. Volop ruimte, natuur en Stockholm goed bereikbaar. Golfliefhebbers vinden hier prachtige banen! Gastheer Hans en gastvrouw Anita (Nederlands) zouden we een 11 willen geven, maar we kunnen helaas maar tot 10 bij Zoover. Wij verbleven in de zeer compleet ingerichte gedeeltes Huis Norrgård (met jacuzzi) en de tweede week in Huis Södergård (leuke bedstee op begane grond). Beide gedeeltes in een stijlvol gerestaureerde boerenschuur uit 1800! Hoe gaaf! Er is een grote veranda, grote tuin en beekje. Er is volop ruimte om te spelen (er zijn veel speelgoed en sportspullen). Hans en Anita wonen ook op het terrein en zijn altijd bereikbaar voor hulp en tips. Bijvoorbeeld over wanneer en waar je het beste elanden kunt spotten! Zweden is op dit moment goedkoper dan Nederland!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Joris21-07-2019

Het welkom was heel gastvrij. Hans en Anita waren heel aardig voor ons. Ze hebben zelfs een heerlijke chocolade bananen taart voor ons gemaakt. Er waren heel veel dingen om mee te spelen Tramolines, pingpong, een vlot, noem maar op. Er waren ook hele lieve katten ze voelen zelf aan wanneer ze welkom zijn. Het zijn echte knuffelkatten. En als je rond een uur of 22:30 elanden ging zoeken waren die er echt wel. Kortom geweldige plek. Gastvrij en mooi. Joris, 11 jaar.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Petra Zeef12-06-2019

Aanrader, super verblijf

Een heerlijke plek om te verblijven! VakantiehuIs is zeer compleet ingericht. Anita en Hans zijn zeer gastvrij en kunnen je veel tips geven. Stockholm is ongeveer anderhalf uur rijden.
    De supermarkt is ook dichtbij. Wij hebben zeer genoten van ons verblijf.. ik kan dit dan ook zeker aanraden. Ik denk dat we nog wel eens teruggaan!

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 9Erik04-03-2019

Genieten ten top!!

Afgelopen week een heerlijke gehad bij Hans en Anita Eken. Ondanks dat er bijna geen sneeuw meer was hebben wij genoten van de rust, de natuur, het land en de heerlijke accommodatie en gastvrijheid. Ekengard ligt op een heerlijke rustige plek waar alles aanwezig is om tot rust te komen, maar binnen een kwartier ben je met de auto in Köping of Arboga waar (grote) supermarkten en restaurants zijn. Ook de kinderen hebben zich prima vermaakt op o.a. de trampoline, met de voetballen en sleeën! Ook Stockholm vonden wij hiervandaan goed te doen met de auto en is zeker de moeite waard om te bezoeken. Hans en Anita, nogmaals bedankt voor jullie vriendelijke gastvrijheid, de kans is groot dat we nog eens bij jullie langs komen!

Gereisd met jonge kinderen in februari 2019

• 10Werf18-02-2019

Dit is zo'n vakantie die je niet gauw vergeet !

Waar kan je de feestdagen beter vieren dan thuis ? Bij Ekengard in Zweden. Wat hebben wij hier 2 heerlijke weken doorgebracht tijdens de feestdagen. Na een lange reis was het heerlijk thuis komen , het huis prachtig in kerstsfeer gebracht met lichtjes, kerststerren en een klein kerstboompje. Ook stond er een heerlijke Kladdkaka te wachten op ons, zelf gemaakt door Anita . Zo lekker deze taart , alleen daarom al de reis waard. Wat is er een hoop te bleven in en om Köping . Fijne wandelingen maken, een dag naar Stokholm met de trein , de ijsbaan en natuurlijk de shoppingsmalls en nog vele andere mogelijkheden. Ook een aanrader de Zweedse Fika ,een tweemaal daagse koffiepauze met over heerlijke taartjes. En niet te vergeten de gastvrijheid van Anita en Hans . Zij zijn er altijd voor al je vragen. Kortom hier wordt Gastvrijheid nog met een grote G geschreven.

Gereisd met oudere kinderen in december 2018

• 9Nikki11-02-2019

Ook een TOPbestemming in de winter!

Nooit eerder waren wij in Zweden en de eerste indruk doe je nooit meer over: Ekengard was een perfecte keuze! Wij waren hier met Oud & Nieuw en 2019 had voor ons niet beter kunnen beginnen. Wat een heerlijk plekje is dit!! We waren met onze twee kids (8 en 6 jaar) en alles klopte! Wat een gastvrijheid en wat een heerlijk huis! Alles bij de hand, schoon en van alle gemakken voorzien. Een heerlijke zelfgebakken taart stond op ons te wachten!

Hans en Anita hebben ons alles uitgelegd over de omgeving en wat leuk is om te doen. Ook in de winter is Zweden een hele fijne plek midden in de natuur, in volledige rust, maar op goede afstand van leuke plaatsjes als Koping. We hebben geschaatst, veel gesleed, plaatsjes bezocht en genoten van de adembenemende natuur! Er was genoeg te doen en de kids konden zelfs sleeën in de achtertuin! Wij willen zeker nog een keertje terug! Onze kids vragen regelmatig wanneer we weer gaan... 😉

Gereisd met jonge kinderen in januari 2019

• 2018
    10Fam.Verboort07-09-2018

Waanzinnig mooi

Waanzinnig mooi Onze eerste kennismaking met zweden is ons zeer goed bevallen vooral de ontmoeting met de supervriendelijke en zeer behulpzame eigenaren Anita en Hans ze hebben ons alle tips en bezienswaardigheden in de omgeving laten beleven en ons goed van informatie voorzien,zelfs de treintickets naar Stockholm hebben ze voor ons geregeld .Ook de bananentaart was geweldig hun vakantiehuis is van alle gemakken voorzien en de kids en wij voelden ons hier thuis,de rust en de ruimte en de natuur zijn onbetaalbaar en de locatie is zeer centraal om op ontdekking te gaan. Ekingard was als thuiskomen hartstikke bedankt voor deze mooie ervaring.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 10Familie Philips24-08-2018

Beleef het prachtige Zweden!

Wat hebben wij hier weer een heerlijke vakantie gehad. Drie jaar geleden zijn wij hier ook al eens geweest, ook toen zo ontzettend genoten. Logisch dat we nog eens gingen (én hopelijk gaan)! De gastvrijheid, de ruimte, de natuur, de prachtige tuin waar onze 3 jongens zich helemaal konden uitleven met al het speelgoed en speelmogelijkheden...; echt vakantie! We hebben zelfs vlakbij elanden gespot. Wil je Zweden echt beleven? Twijfel niet en ga!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 10Leen & Frederic30-07-2018

Fantastisch!

We verbleven hier in juli met onze drie kinderen. Hans en Anita heetten ons hartelijk welkom (met taart!) en hebben ons uitstekende insider tips gegeven voor activiteiten in de omgeving. Zo vertelden we ons waar we elanden konden spotten, waar we konden gaan zwemmen zoals de Zweden, enz. Op het domein is al het mogelijke voorzien voor de kinderen om te spelen (trampolines, pingpong, darts, volleybal, basketring, noem maar op), en die hebben dan ook de tijd van hun leven gehad. Je zit er helemaal in de rust en stilte van de Zweedse natuur, maar toch hoef je niet ver te rijden voor inkopen. Jammer genoeg hadden we wat persoonlijke tegenslag die week (die niks te maken heeft met het verblijf), en Anita was zo lief om nogmaals een taart te bakken voor onderweg. Kortom, een meer dan geslaagd verblijf in Ekengard, echt een aanrader! Hans en Anita, nogmaals bedankt voor de hartelijke ontvangst en de goede zorgen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

10 tips over Vakantiehuis Ekengard

• BernadetteTeunissen, 23-04-2014

Bekijk de rotstekeningen in Haljesta. Rijd richting Stockholm, neem afslag Munktorp.

• Rick Nieters, 19-01-2014

Het meer bij Sundänge, het stadscafé in Arboga (net alsof je een Zweedse woonkamer binnenloopt), een bezoekje aan Stockholm (5 kwartier met de trein) en de natuur rondom Ekengard.

• Monique Hones, 15-01-2013

De natuur in de omgeving is prachtig, voor ons was dat genoeg.

1 vraag over Vakantiehuis Ekengard

• Ramona, 26-07-2011

Vraag over de accomodatie

Wie zou mij kunnen helpen aan wat foto's van het vakantiehuis? Alvast bedankt!

Mieke Michiels, 17-03-2012

Gewoon effe mailen naar hans en anita en ze sturen ze je gewoon toe! Geen probleem!

Vakantiehuis Ekengard info

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming, Open haard
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, Strijkijzer, TV, Wasmachine

• Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Stomerij, Wasserette