Uppsala

Reviews over Uppsala

Kleine teleurstelling

Ursula
    20-10-2012

Voordat we gingen hebben we ons ingelezen in de stad. Uiteindelijk viel de stad ons een beetje tegen. Het (roze) kasteel staat op een heuvel en er is een prachtige tuin aangelegt, waarvoor je wel eerst een drukke straat over moet steken. Vanaf het Kasteel heb je uitzicht op de kerk. Er zijn vrij weinig oude gebouwen te vinden (of gevondne door ons). Uiteindelijk iw Uppsala een stad zoals er velen zijn. Helaas hebben we uit tijdgebrek Gamla Uppsala niet kunnen bezoeken. Wij hebben de stad bezocht met de trein (prima verbinding) vanuit Stockholm.

Gereisd Met partner in Mon Oct 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prachtig stadje

F.
    17-1-2012

Ik heb er korte tijd gewoond en ik vond en vind het een prachtig stadje. Het uitgaansleven is duur (zoals overal in Zweden) en met name leuk bij de "Nations". Het is zeker aan te raden die te bekijken! Verder is Stockholm dichtbij (+/- 40 min met de trein), is Uppsala heel groen (opvallend groen) en heb je fantastisch uitzicht over de stad vanaf het kasteel (Slottet). Het openbaar vervoer is zeer goed geregeld, maar ook te voet is de stad prima te verkennen.

Tip: breng met mooi weer een bezoek aan het meer Mälaren, je komt er gemakkelijk met de bus.

Gereisd Alleenreizend in augustus 2011

Aardige universiteitsstad

Rinus
    15-10-2011

In de zomervakantie is het rustig in Uppsala, deze universiteitsstad heeft vele fraaie monumenten met letterlijk als hoogtepunt de de domkerk met zijn hoge ranke torens en fraai interieur. Bezienswaardig in het centrum zijn ook het Gustavianum een oud universiteitsgebouw, het aartsbisschoppelijk paleis en de universiteitsbibliotheek. Een bezoek waard is ook het imposante slot met slotpark en aansluitend de interessante botanische tuin.

Gereisd Met partner in Mon Aug 01 1988 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Uppsala is vooral in de zomermaanden een gezellige Zweedse

Peter
    24-7-2006

Uppsala is vooral in de zomermaanden een gezellige Zweedse studentenstad. Probeer er op 30 april/ 1 mei te zijn als duizenden studenten met hun witte petten de heuvel in de stad afrennen en er op het riviertje Fyrisan met zelfgemaakte boten een waterval bedwongen wordt.

Gereisd Familie in april 2006
Uppsala scoort een 8,3 uit 10, op basis van 9 reviews