Vakantiehuis Ons Huis Björkholmen

10 reviews over Vakantiehuis Ons Huis Björkholmen in het Nederlands

Een fantastische plek

Wilma
2-9-2014

Een fijn huis op een fantastische plek met een prachtig uitzicht over een meer. Een aanrader voor iedereen die van rust, ruimte en een mooie natuur houdt.

Een droomvakantie!

Jan en Nel van Maassen
27-2-2014

Al jaren stond de Jokkmokkmarknad op ons verlanglijstje. Nu we zelf sinds een jaar in Zweden wonen is de afstand niet zo "ver" meer. Na 1200 km rijden in 2 dagen kwamen we aan in Björkholmen. Een geweldige reis door een prachtig sneeuwlandschap wat alleen maar mooier werd. Aangekomen in het donker. De volgende morgen was het uitzicht en de natuur in Björkholmen adembenemend! We zouden een week blijven en hebben nog 2 dagen bijgeboekt. Het huis zag er keurig en gezellig uit. We zijn die week naar Kvikkjokk geweest, het ijshotel in Jukkasjärvi, verschillende keren naar Jokkmokk waarvan 2x naar de wintermarknad. Alles in één woord geweldig. Deze reis 23 elanden gezien waarvan één in de tuin. Ook honderden rendieren. Alleen hadden we zóóó graag het noorderlicht gezien maar doordat het steeds bewolkt was hebben we dat niet mogen aanschouwen. Dus misschien wel een goede reden om nog eens terug te komen. Honderden foto's gemaakt en daarvan een heel stel op deze site geplaatst. Geniet ervan!

Kerst in Lapland

Simone
31-1-2014

Afgelopen Kerst hebben wij een weekje doorgebracht in Bjorkholmen. De reis er naar toe was best pittig (2 vluchten en een flinke autorit). We kwamen dan ook pas laat aan. Gelukkig zat de sleutel op de deur!

Toen ik 's ochtends de gordijnen open deed maakte het uitzicht alles goed! Wat is het daar mooi in de winter. Er lag al een flink pak sneeuw (eindelijk een witte Kerst!), de bomen waren wit van de rijp en het meer waar het huis aan ligt was bevroren en wit van de sneeuw. Net als in de Planet Earth serie, maar dan echt. Onze jongens hebben zich prima vermaakt in de sneeuw.

We zijn regelmatig naar Jokkmokk gereden. Dat is niet zo heel groot, maar heeft alle voorzieningen.

Op aanraden van de huiseigenaar hebben we een hondensledetocht gemaakt en die was echt super! Onze jongens hebben het er nog over.

Het huis zelf is prima. Van alle gemakken voorzien en we hebben het niet koud gehad, ondanks temperaturen tussen -28 en 2. De grillkotta is ook leuk. Lekker worstjes braden!

Tweede keer net zo fijn!

Linda
15-9-2012

We zijn in 2011 twee weken naar Bjorkholmen geweest en besloten dit jaar nogmaals naar deze mooie plek af te reizen. Nu voor drie weken, want er was nog zoveel wat we wilden zien en doen. Wat opviel, was dat het huis, nog beter gefaciliteerd was dan het jaar ervoor. Nu was er bijvoorbeeld ook een ruime vriezer aanwezig. Ideaal ,als de supermarkt wat verder van huis is, dan je in NL gewend bent. We hebben ons prima vermaakt: et de kano het water op, naar een Elandenpark geweest, veel natuurreservaten bekeken etc. Bjorkholmen blijft een echte aanrader!

Een fantastische plek in Zweeds Lapland

Fred Louwerse
26-7-2012

Een hele mooie, stille plek direct aan het meer. We hebben er in juli een hele mooie week gehad. De afstand tot Jokkmokk is iets om rekening mee te houden maar geen probleem. Het huis is echt een plek waar je je meteen thuis voelt. En een plek om terug te komen.

Een onvergetelijke ervaring!

J. Pluymert
13-2-2012

In januari verbleven wij met zes personen in dit heerlijke vakantiehuis. Twee personen hebben hun overnachtingen in de gezellige stuga doorgebracht. Het huis is ruim en sfeervol ingericht. Ondanks de koude temperatuur buiten (variërend van -10 gr tot -30 gr) was het binnen snel warm d.m.v. de houtkachel. De sauna en de grillkotta waren een welkome aanvulling op onze vakantie. Omdat we tijdens de vakantie zoveel mogelijk van de omgeving wilden zien hadden we een bus gehuurd, dit was allemaal prima geregeld. We hebben het ijshotel bezocht, een sneeuwscootertocht gemaakt..... Maar de meest indrukwekkende ervaring was de hondensleetocht met de husky's. We waren verbaasd over hun uithoudingsvermogen. Een belevenis om nooit meer te vergeten! Het uitzicht en de omgeving van het vakantiehuis was schitterend. Wat een rust in een winters landschap. Kortom, we hebben een heerlijke vakantie gehad.

Fantastische plek

Scheurwater
25-8-2011

Een schitterend huis, op een schitterende plaats in een schitterend land! Het is een eind weg, erg afgelegen, maar zonder meer ruimschoots de moeite waard om het te beleven!

We hebben geweldige herinneringen deze plek; de stilte, het sublieme uitzicht, de mooie natuurreservaten in Lapland,..De helicoptervlucht naar Padjelanta en bijbehorende wandeltocht waren ervaringen om nooit te vergeten. De inwoners van Lapland zijn hartelijk en behulpzaam. Voor ons allemaal redenen om zeker nog een terug te keren naar dit fijne huis.

een aanrader

RW Kemmer
1-11-2010

Voor mensen die van rust ,natuur,wandelen en vissen houden is dit een aanrader.

De eigenaar van dit mooie huis geeft je duidelijk uitleg voor de route er naar toe,en hoe alles werkt in huis en de beste visplekken bij het meer. Zorg wel voor een redelijke gevulde koelkast,want het is een stukje rijden naar de supermarkt. We hebben daar een heerlijke week gehad,de auto is niet van zijn plek geweest.De hout gestookte sauna is een aanrader.In huis is erg veel aandacht besteed aan details. Om het huis een zee van ruimte,Je kunt ook gebruik maken van een goede roeiboot met buitenboord motor(tegen een vergoeding). Wij hebben daar elke dag mee geroeid, de motor zelden gebruikt om te genieten van de rust.Voor ons zeker een optie om weer terug te gaan naar dit mooie plekje in Zweden. Grt Janna en Rene

een plek om terug te komen en tot rust te komen

jansen
31-10-2010

een echte plek om tot rust te komen de weg er naar toe is mooi en de plek is nog mooer

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Ons Huis Björkholmen in Jokkmokk, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Ons Huis Björkholmen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.