Orsa

Reviews over Orsa

Vergane glorie.

Bende_van_5
    11-8-2013

Orsa stelt niets voor. Wel is er een supermark, een toeristenbureau en een zwembad, maar verder valt er niets te beleven. De crisis heeft haar sporen nagelaten in Orsa, zo werd ons verteld. Vele winkels zijn failliet. Zelfs uit eten was een probleem.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Jul 25 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

te toeristische maar wel mooi

Gerrie en marion
    21-8-2011

Uitstekende bestemming voor gezinnen met kinderen maar de huisjes waren erg smerig dat vonden we erg jammer, maar de omgeving maakte veel goed .De supermarkt weer op 20 km afstand dus goed nadenken wat je meeneemt. We hebben fantastiche gewandeld vooral de radsson route om het meer. Het berenpark vonden we niet zo mooi alles zo op afstand we waren al een uur in het park en geen dier gezien en veel steile paden. we hebben het goed naar onze zin gehad.

Gereisd Met vrienden in Mon Aug 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Helemaal geweldig!

Kim
    24-7-2008

Zowel in de zomer als in de winter geweest. Echt een prachtig park. Ligt midden in de natuur in de bossen. Je kunt heerlijk wandelen en in de winter hebben we een hondesledetocht gemaakt : magisch! Nabij gelegen berenpark is ook heel leuk. Mensen zijn vriendelijk en het is er rustig, geen lange wachtrijen voor de skilift!

Gereisd Familie in januari 2008

In januari 2007 in Orsa geweest

Annemarie
    3-8-2007

In januari 2007 in Orsa geweest. Klein plaatsje, met het hoognodige aan winkeltjes. Mora is dicht in de buurt en daar is alles te krijgen. Bij Orsa is een groot meer voor de schaatsliefhebbers in de winter, erg mooi. Vooral het op pad gaan met een gids is zeer indrukwekkend! Verder in de omgeving veel te doen, hondensleeen, sneeuwschoenwandelen, originele finse sauna, skigebiedje, langlaufen en nog veel meer! Echt een belevenis!

Gereisd Met vrienden in januari 2007

Dit jaar voor het eerst naar Orsa Gronklitt (15 km

Jet
    25-8-2006

Dit jaar voor het eerst naar Orsa Gronklitt (15 km. ten n.o. van Orsa) geweest. Behoorlijk groot en toeristisch park, pal naast het berenpark. Keurige, leuke en compleet ingerichte bungalows. De bungalow waar wij in zaten stond in een cirkel van 10 huisjes, zodat er weinig sprake was van vrij buiten zitten. Park ligt aan het Orsasjon waar je, vanaf een stijl aflopend mini- strandje kunt zwemmen of kanoen. Vissen kan ook, maar de visvergunning, geldig van 13.00 tot 20.00, kost SKR. 80,- (+/- EURO 10) p.p.p.d. Daarbij hebben we alleen waterplanten aan de haak gehad. Er worden veel georganiseerd: elandensafari, kanotocht, beversafari, goudzoeken. Erg prijzig, maar wel erg leuk. Buffet in restaurant was van zeer droeve kwaliteit, maar de frietjes en broodje hamburger smaakten de kinderen prima. Leuk speeltuintje en prima winkeltje voor de eerste boodschappen. De omgeving is prachtig. Heuvelachtig met uitgestrekte bossen en leuke dingen om te bekijken (fryksas, nasnus, siljanfors)

Gereisd Familie in augustus 2006
Orsa scoort een 7,6 uit 10, op basis van 20 reviews