Vakantiehuis Orsa Grönklitt

• 7.3Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

• Sauna
Meer vakantiehuis info

Orsa Grönklitt is een groot en uitgestrekt vakantiepark. Je moet dus wel even lopen naar voorzieningen als de winkel en de receptie. De huisjes zijn hier wat gedateerd en gehorig, maar je vindt er wel een vaatwasser en sauna. Er is een leuk wandelpad langs het meer met speeltuin en boomhut. Breng ook een bezoekje aan het roofdierenpark.

120 reviews over Vakantiehuis Orsa Grönklitt

• 2019
    3T.23-09-2019

Oude accomodatie

Orsa was onze eerste stop in Zweden. Na een lange rit ben je toch blij als je in een leuk huisje arriveert. Helaas was ons huisje (Vargen 5) zeer gedateerd. Oude bedden, oude pannen/keuken gerei, geen fatsoenlijke mogelijkheid om koffie te kunnen zetten, water koker was vies, vieze oude matten op de grond, een zit bank die nodig aan vervanging toe was, 2 stoffen stoelen met vlekken er op.. Omgeving was verder erg mooi! Dierenpark bezocht maar bijna geen dieren gezien, gewoon pech. Ruime verblijven waardoor je ze niet snel ziet. Wandeling om het meer gedaan, erg mooi maar trek wel waterdichte schoenen aan. Sommige plankjes staan onder water. Ronde gemaakt langs 3 watervallen; Helevetesfallet, Storstupet (vlak naast elkaar) en Stygforssen.

Gereisd met partner in september 2019

• 6Barbara26-08-2019

Mooie omgeving, park saai voor kids.

Mooie omgeving, zeer rustig op het park. Weinig voor de kids te beleven. Huisjes iets gedateerd. Wel redelijk schoon en ruim. Goed voor een dag of 3 en dan heb je het wel gehad.

• 2Vincent15-08-2019

Oude aftandse huisjes die verhuur niet waar zijn.

Oude aftandse huisjes met inrichting uit de jaren 70. In het huisje lag zelfs het originele gastenboek uit 1979 en sindsdien is er niets meer gemoderniseerd. Van een badkamer is geen sprake, er is een douche in de wc ingebouwd. Als je op het toilet zit hang je met je elleboog in de wasbak en als er tegelijk iemand staat te douchen heb je natte voeten. De matrassen oud en versleten en de kinderbedden hebben geen lattenbodem maar (hele oude) triplex platen waar de matrassen op liggen. Keuken en keuken inrichting idem. Op de vaatwasser na alles origineel uit de jaren 70. Dit was onze tweede stop op een rondreis door Zweden, de eerste en derde stop - Safsen en Idre Fjall zijn aanraders! Orsa qua huisje absoluut niet!

• 8S.Schuurman12-08-2019

Zeer mooi park, vriendelijke mensen.

Wij hebben in Grönklitt gelogeerd als onderdeel van onze rondreis door Zweden. We hadden geluk, mochten logeren in een 12pers. Appartement met z'n 5en boven op de berg. Ook dit park is in de winter een skipark maar in de zomer voor mountainbikers en wandelaars geweldig. Het dierenpark is onderdeel van het park en wij konden de wolven s avonds horen huilen. Het dierenpark is niet groot maar met zo veel respect voor de natuur en de dieren gebouwd en dat maakt de entreeprijs de moeite waard. Het meer aan de voet van de berg was zeer welkom met dit mooie weer, we hebben gezwommen en kano gevaren. Kampwinkel niet groot maar wel compleet maar wil je wat meer keuze, rij dan naar Orsa, daar zijn goede supermarkten te vinden. In week 31 is er ieder jaar een oldtimerfestival in Rätvikk, zeer de moeite waard als je van oude amerikaanse auto's houd.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Ilse09-08-2019

Uitgestrekt park, mooie omgeving.

Orsa Grönklitt was het tweede park tijdens onze rondreis. Na de voorgaande recensies te hebben gelezen hebben we qua accommodatie geluk gehad. Met ons gezin van 4 verbleven we in een 14-persoons huis. Mooi ingericht, voorzien van 3 badkamers, 6 slaapkamers, tv kamer, ruime keuken, en ruime woonkamer. Het park is uitgestrekt, waardoor we met twee jonge kinderen van 5 en 3 eigenlijk voor alles de auto nodig hadden. Het zwembad is klein, maar het was schoon het water was verwarmd. Leuk park. Het roofdierenpark is een echte aanrader. Een bezoek aan het fulufjället National Park met de Njupesär waterval is ook echt de moeite waard.

• 7Fam. Teunissen09-08-2019

Leuk park, maar niet veel sfeer

Wij komen al een aantal jaar in Zweden, maar op dit park waren we niet eerder geweest. Ja, het huisje was wat gedateerd, maar dat kennen we ook van andere parken (m.u.v. Säfsen resort, die zijn wat meer van deze tijd). Daar hebben we doorgaans niet veel moeite mee, als het maar een beetje schoon is (wat ons huisje ook was). Het park is groot, maar had naar onze mening wel wat minder sfeer dan de andere parken waar we afgelopen jaren zijn geweest (o.a. Idre, Säfsen). Het zwembad is inderdaad niet groot, maar meren genoeg om ook een frisse duik in te kunnen nemen. Het roofdierenpark is ook een leuke belevenis en geeft bovendien vanaf bovenaan de berg een prachtig uitzicht.

Geboekt bij vakantiediscounter

• 5Fam De Boer08-08-2019

Vreselijke manager

We waren al een beetje bang voor de accomodaties na het lezen van diverse review sites. We hebben een 6 persoons accomodatie geboekt. Gedateerd mag, redelijk schoon kunnen we ook accepteren. Maar stapelbedden zonder uitval en trap, waar je dus kleine kinderen niet in kunt leggen en onze zoon van 140cm niet bovenin kan wegens geen zit hoogte door schuin plafond is geen fijne optie. We zijn gaan vragen voor een ander huisje waar we wel onze 3 kinderen normale slaapplekken kunnen bieden. Want we moeten hier nog 7 nachten slapen.. Een upgrade met bijbetalen mag van ons ook. Meisjes bij de receptie kunnen niets, moeten bellen met onze reisorganisatie. Uiteindelijk na bijna 3 uur heen en weer bellen krijgen we wel rechtstreeks de manager aan de telefoon, die aangeeft dat we een luxer huisje kunnen boeken, maar dan moeten we deze ook betalen naast 't huidige geboekte. En nee dat was geen taalbarrière. Omboeken kan niet, opgraden ook niet.

• 8A03-08-2019

Prima plek op de berg

Wij hadden met 4 personen een 10-p huis. Alle ruimte en voorzien van alle gemakken o.a. sauna. Netjes en schoon. Minpunt kleine buitentafel + terras en maar 4 tuinstoelen (voor ons genoeg). Eigenaar had internet niet betaald, dus geen wifi. Zaten halverwege berg. Receptie/supermarkt beneden dus toch vaak auto gepakt. Leuk zwemmeertje, mtb routes (wel pittig). Met kabelbaan naar boven ook leuk, maar kan ook gemakkelijk met auto. Verder klein zwembadje op park, maar wel mooi voetbalveld, maar voor onze kids niet praktisch ivm onze ligging huisje. Naar Orsa ongeveer 16km. Daar zitten diverse supermarkten. Mooie omgeving met vele mogelijkheden.

• 9Schut29-07-2019

Super!

Leuk park. Wij hadden een groot, net huis met sauna en vaatwasser. Hoi wel rekening met steile hellingen, je moet veel klimmen. Het zwembad is heel klein, maar wel verwarmd! Het roofdierenpark is een echte aanrader. Ook een bezoek aan styggforsen waterval is echt leuk!

• 9Marieke27-07-2019

Super park

Een heel leuk en fijn park. Heerlijke dagen gehad hier. Het park is wel uitgestrekt, dus afhankelijk van waar je zit kan het een eindje lopen zijn naar het zwembad e.d. Wij zaten op loopafstand in een geweldig aopartement voor zeker 8 personen terwijl we met zn vieren zijn. Zeeën van ruimte dus en erg schoon. Appartement verder van alle gemakken voorzien, alleen wel wat gehorig met de bovenburen. Op de veranda waan je je alleen in alle rust. Een prima zwembad en vriendelijke mensen bij de receptie. Heel leuke wandelpaden zoals het blauwe bessenpad, erg leuk op gezet rond het meer. Het roofdierpark is een absolute aanrader en ook met de stoeltjeslift naar de toppstugan voor zalige wafels en muffins. Jammer dat we hier maar 3 dagen waren.

Vakantiehuis Orsa Grönklitt info

• Aantal personen5 tot 6