Vakantiepark Främby Udde

7,1

• Activiteiten6,5
  • Onderkomen7,2

21 reviews over Vakantiepark Främby Udde in het Nederlands

Niet aan te raden, laat dit links liggen.

Pieter
23-8-2018
  • Activiteiten4
  • Onderkomen6

Framby udde noemt zichzelf een resort, echter het is een eenvoudige camping met op het terrein diverse vakantiehuisjes. Het is gelegen op een schiereiland dat grotendeels begroeid is met monotoon naaldbos, dit wandel je in een kwartiertje door, waarna je in een woonwijk terecht komt.

Framby knudde ligt dus eigenlijk in of aan de rand van de plaats Falun en niet in de natuur. Op het terrein rondom de huisjes ligt veel snoeiafval, bouwmateriaal en andere troep. Het geeft absoluut geen verzorgde indruk.

Ons huisje was gelukkig een van de nieuwere (8 jaar oud) en was klein, basic, maar compleet. Met een steile trap naar de eerste verdieping.

De kanos, kajaks, fietsen, zeilboten die je er zou kunnen huren voor een stevige prijs, zagen er niet erg uitnodigend uit. (Verouderd en slecht onderhouden in mijn ogen) Het restaurant ziet er vallen uit en heb ik niet van binnen gezien.

Eindschoonmaak huisje kostte 69 euro.

Heerlijk verblijf, voor herhaling vatbaar!

Margreet
10-8-2017
  • Activiteiten9
  • Onderkomen9

Zeer nette en ruime stuga van alle gemakken voorzien (vaatwasser, douche, toilet, tv en voldoende keukengerei). Prachtig uitzicht over het meer!

Veel faciliteiten beschikbaar, zoals midgetgolf, kano's, zeilbootjes, trimbaan, zwemgelegenheid in het meer voor de ontspanning. Ook fijn om hier gebruik te kunnen maken van de wasmachine als je door Zweden trekt. Het restaurant was helaas gesloten ten tijde van ons verblijf, maar dit was ook niet nodig omdat we prima in de stuga konden koken.

Er was broodjesservice, maar hier konden we niet altijd gebruik van maken. Vreemd dat er bij de ene medewerker wel broodjes besteld konden worden en bij de andere was de bakker ziek. Gelukkig is er voor de Zweedse begrippen redelijk dichtbij een supermarkt met heerlijke broodjes en lekker voor de "fika".

Ketelhok moesten we niet openen ivm vreemde vieze geur, dus ook niet gedaan. Eindschoonmaak kon je zelf doen, maar wel zo extreem, dat we ervoor gekozen hebben om dit te laten doen voor SEK 450,- (zo'n € 50,-) Ik zou anders nog meer moeten poetsen dan thuis en dat terwijl ik vakantie heb!

Mooie ligging

maytheus
26-7-2016
  • Onderkomen2

We hebben een fijne vakantie gehad. Maar het onderhoud op het park is ronduit slecht. We hadden een stuga voor 4 personen. Bij aankomst vonden we de rookmelder boven op een stoffig keukenkastje. Die was nooit opgehangen. De deur aan de zijkant van het huis kon niet Open, de hendel was verdwenen. De gordijnen waren belachelijk opgehangen, voor de grote ramen hingen veel te kleine gordijnen. De kraan in de keuken lekte enorm. In de folder van het park staat te lezen dat Men spaarzaam moet zijn met water. Als de kraan lekt moet dit gemeld worden. Dit hebben wij gedaan bij de receptie maar men reageerde nogal nonchalant. We moesten er maar een doekje onder leggen om het druppelen niet te hoeven horen. Het keukengerei was niet schoon net als het huisje. Er word gedreigd met "boetes" als je niet goed schoon achterlaat. Als je zelf de schoonmaak doet wil Men zelfs dat de ramen gezeemd worden (geen zeem en trekker aanwezig). Verder is voor de eindschoonmaak weinig materiaal beschikbaar. Meubels waren krakkemikkig, goedkope ikea tafeltjes. Er ligt in het huisje een map met info maar dat is niet meer dan een bonte verzameling van (vooral) oude informatie en vooral in het Zweeds. De inventarislijst miste helaas. Tip:, huur geen fietsen hier! De dame bij de receptie liet ons de fietsen zien en het was ronduit beschamend. Helemaal verroest en de remmen werken nauwelijks. We mochten "de beste 3 " fietsen uitkiezen. Verroeste remmen, 8 missende spaken, losse spatborden.... De dame van de receptie schaamde zich er niet eens voor en vond het allemaal heel normaal. Moesten we nog even 1000 sek voor neerleggen ook. Na een dag gebruik van de fietsen ons geld terug gevraagd. Op de website adverteert Men met fietsverhuur maar laat ze het er alsjeblieft afhalen of eerst de fietsen repareren!!! Ik weet niet of het een typisch Zweedse houding is maar ik vind dat ze hier behoorlijk nonchalant zijn wat betreft onderhoud terwijl dit echt super belangrijk is.

Ongedwongen (jaren 70) sfeer

M&M
6-9-2015
  • Onderkomen4

Ontspannen sfeer, mooi strand en krachtige WIFI in de huisjes en zelfs op het strand gratis beschikbaar. Het huisje zelf viel tegen. De kinderen sliepen boven maar de trap er naar toe was ronduit gevaarlijk, de gordijnen konden niet dicht, stopcontacten half los, etc….(zie eerdere beoordelingen). Hier wel melding van gemaakt maar het werd niet opgelost. Omdat er ook een bruiloft en een personeelsfeest was konden gasten geen boten meer huren, die waren allemaal al gereserveerd. De locatie van het park is fantastisch. Er is heel veel te doen in de omgeving. Tip1: maak gebruik van de Dagens lunch in het restaurant. Een goede en goedkope warme maaltijd waardoor je niet meer hoeft te koken in het huisje. Tip2: door de week minder evenementen/bruiloften dus hier wellicht rekening meer houden bij het boeken.

Viel een beetje tegen.

majas
9-8-2014
  • Activiteiten1
  • Onderkomen4

Op zich mooi geleden. Maar huisjes iets te dicht op elkaar. Weinig zon, ook als ie schijnt.

Personeel aan de balie niet helemaal kundig voor het werk. (Vakantie krachten?) Huisje niet goed schoon, dat gemeld en er werd met grote vraagteken-ogen naar ons gekeken en niets mee gedaan. Later zagen we dat diezelfde meisjes ook schoonmaken. We hadden dus kritiek op hun werk gehad.

Ook vroegen ze toen we weg gingen of we eigenlijk wel al hadden betaald. Hallo....kijk even in je computer, meisje.

Tegenvaller

jerbas1977
3-8-2014
  • Activiteiten4
  • Onderkomen4

Huisjes erg klein en beneden niveau qua inrichting. Meerdere defecten in het huis en geen goede messen en pannen waardoor koken eigenlijk onmogelijk is. Vrij weinig privacy door de ligging vlak naast elkaar. Er ligt een camping naast de huisjes waar het erg druk kan zin bij mooi weer. Het strandje was ons ook wat te druk. Je merkt aan alles dat het personeel de drukte niet aan kan en dat is soms vervelend en frustrerend (afzuigkap kapot? Dan zet je toch gewoon een raampje open"? Ook het onderhoud aan bijvoorbeeld de "spa" is zwaar achterstallig

• Activiteiten7
  • Onderkomen8

Prachtig gelegen bungalowpark, waarbij bijna alle bungalows zicht hebben op het mooie meer. Bij aankomst, waren wij upgraded naar huisje nr. 20, bovenop een heuvel. Een groot huisje met 3 slaapkamers ipv 2 en een redelijke zitkamer. Alles was schoon en netjes ingericht. Er was een groot terras voor het huisje. Helaas konden we niet buiten eten, door de vele schaduw van de hoge bomen op de heuvel. Maar geen klachten, hoor, want we hadden prachtig weer.

En dus een kano gehuurd op het park en kunnen zonnen op het kleine strandje. Heerlijk. Tweemaal hebben we in het restaurant gegeten. Ze organiseerden in het hoogseizoen regelmatig buffetavonden in een thema en dat was goed bevallen: prima eten tegen een goede prijs. Het bungalowpark is echt een aanrader: prachtige ligging en een omgeving vol met mogelijkheden!

Tegenvaller

Pietersmaq
24-7-2013
  • Onderkomen4

Kwaliteit huisje is beperkt. Huisje was niet schoon!! Niet alle keukenspullen waren schoon. Toiletten bij het strandje ook erg vies!!

Ligging is prachtig aan het meer. Personeel is vriendelijk. De douche is op verzoek gelijk schoongemaakt. Zonde dat de huisjes niet goed worden onderhouden. Kapotte/ontbrekende handvaten aan de deurtjes, piepende deuren in slaapkamer, kapotte afzuigkap, bakje onder de boiler die je elke dag moest legen omdat anders water in de douche liep. Dat bederft toch een beetje je vakantiegevoel.....

prachtig uitzicht over het meer

fam. Blokdijk
22-8-2012
  • Activiteiten9
  • Onderkomen9

onze "7 nachten"in Falun waren erg mooi, gezellig en zeer de moeite waard. Het is een mooi park en als je type B neemt ook een zeer ruim en luxe huisje.. Er is veel te doen... wij hebben de "pokerrunn" meegemaakt.. echt super.. 40 powerboten die het hele weekend rond varen... erg gezellig.. Ook voor honden een mooi park.. lekkere plekken om te wandelen en 's avonds een kampvuurtje maken... de kinderen hebben zich erg goed vermaakt.. Op het meer is echt van alles te doen... leuke afwisseling van het bos en het wandelen....

leuke plek

maaike_hakfoort
10-8-2012
  • Onderkomen8

We hadden een keurig ingericht huisje, de slaapplekken waren voor een deel op de eerste verdieping, bereikbaar via een stijle trap. Zwemgelegenheid in het meer. Speelgelegenheid voor kinderen. er zjn verschillende dingen te huur, fietsen, kano's, waterfietsen, boten etcetera. In de omgeving zijn veel verschillende afwisselende dingen te doen. We waren er een week, en waren in de omgeving nog niet uitgekeken.

Buro Scanbrit

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Främby Udde in Falun, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Främby Udde zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.