Gyeongju

Reviews over Gyeongju

Prachtige historische plek

cobideurloo
    17-6-2012

Gyeongju was van 57 voor Chr tot ongeveer 950 na Chr de hoofdstad van het Shilla koninkrijk, zeg maar het toenmalige Korea. Er is uit deze periode heel veel bewaard gebleven. Een groot gebied is UNESCO wereld erfgoed. Als je in de geschiedenis geïnteresseerd bent is dit een prachtig gebied. De natuur is ook heel mooi, met rijstvelden en mooie bergen. Er zijn heel mooie boeddhistische tempels te bezoeken, die ook heel oud zijn. In de plaats zelf is nauwelijks uitgaansleven. Er is wel een groot vakantieresort aan het meer vlakbij, daar zijn ongetwijfeld uitgaansgelegenheden.

Gereisd Met partner in juni 2012
Gyeongju scoort een 6 uit 10, op basis van 2 reviews