Reviews over Kgalagadi Transfrontier Park

Geweldige ervaring

Sandra,
    3-11-2013

Richard en zijn staf van San en Mier doen er alles aan om je een prima tijd te geven. Ze maken zelfs een aangepast programma als je beperkingen hebt.

Denk erom dat je midden in de "wildernis" zit. Geen tv, internet, mobiele telefoon en geen beschermende hekken.

Alle huisjes en het restaurant en kantoor zijn door middel van decks met elkaar verbonden. Langs de decks zitten hekjes. Eronder en ernaast begint het rijk der dieren. Gisteravond rond elf uur begon voor ons het feest toen de leeuwen op 4 meter van de voordeur een feestje gingen bouwen. Welkom in het dierenrijk!

fantastische plek

Wil2408,
    3-7-2012

!Xaus lodge is een bijzondere Eco lodge, geleid door een enthousiast Afrikaans echtpaar en bemand door medewerkers van de Mier stam. Men doet erg z'n best om alles zo aangenaam mogelijk te maken.

Je bent "in the middle of nowhere" en er wordt gezorgd dat je van alle gemakken bent voorzien! De stargazing hier is ook heel bijzonder.

het kost wat maar dan heb je ook wat!

ligt55,
    7-4-2011

Bijna de duurste acomodatie in het Kgalagadi Transfrontier Park maar wel heel bijzonder en in dat opzicht de prijs meer dan waard! Omdat het de enige beschikbare was hadden wij de zgn honeymoon tent en die was fantastisch!

Aan het eind gelegen (de laatste van 15 tenten) met een groot terras en uitzicht over de vallei, alleen maar natuur!

Tent is eigenlijk niet de juiste beschrijving, het zijn meer luxe huisjes waarvan de muren deels van tentdoek zijn, met grote ramen op dat fantastische uitzicht!

Alle comfort is aanwezig, complete badkamer, complete keuken (in aparte tent) en zitgelegenheid binnen en buiten.

Dat het bijna de hele 20 uur van ons verblijf regende (ja heus, in de kalahari woestijn) was daarom wel sneu. We willen er graag nog eens met beter weer verblijven!

Kalahari Tent Camp heeft een leuk zwembadje met zonneterras en ligbedden wat we verder bijna nergens in Zuid Afrika zagen maar verder is er, zoals het een wildernis kamp betaamt helemaal niks : )

prachtige plek aan de grens met Namibie

jenkatslot,
    30-3-2010

De chalets van Mata Mata zijn eenvoudig. Wel voorzien van koelkast en goede bedden. Ook de douche was prima. Er is een klein zwembadje. 's Nachts gaat de 'stroom' er af van 23.00-05.00 uur en dan kan het warm worden (er is geen airco maar een fan in de slaapkamer). Het is aan te raden om zelf voedsel e.d. mee te nemen, want de shop is basic (wel water en klein assortiment aan brood/vlees). Ook zijn er nieuwere 'riverchalets'. Zien er beter uit. Personeel is aardig en hulpvaardig. Nadeel van deze plek is dat je steeds dezelfde weg moet rijden als je rond wilt rijden om wild te spotten.