Chalet Kololo Game Reserve

Chalet
Wellness hotel, Luxe hotel, Kinderhotel, Kleine hotelsWeer vandaag25°11°
Chalet Kololo Game Reserve
9,3

We hebben een aantal aanbieders voor Kololo Game Reserve voor je op een rij gezet:

52 reviews over Chalet Kololo Game Reserve in het Nederlands

safari

Tom
17-4-2018

Mooi ruim huis, goede bedden, terras heeft schitterend zicht op het nabijgelegen Welgevonden wildpark, de buitendouche is een leuke extra. Ontbijt en diner van uitstekende kwaliteit. Fietssafari in Kololo game park (geen big five) is een absolute aanrader, op eigen tempo de wilde dieren bekijken - er zijn er veel te zien. We deden ook de gamedrive met ranger in Kololo, deze was ook prima: vermits er geen big 5 zijn, zijn er veel andere dieren te zien (die zich niet hoeven te verstoppen). Welgevonden met big 5 hebben we niet gedaan.

Een geweldige ervaring

Esther
29-9-2016

Wil je een safari maken in Zuid-Afrika, maar niet met de meute mee? Dan is een verblijf van een paar dagen in Kololo echt geweldig, op zo'n 3 uur van Johannesburg. Wij verbleven in een heerlijk chalet, met een fijn terras. De wrattenzwijntjes, zebra's en herten liepen gewoon voor de deur! De Big5 game drives en drives op Kololo waren ook heerlijk. Het personeel was bijzonder vriendelijk en behulpzaam en je kunt geweldig eten in het restaurant. Vanaf het terras van het terras kijk je zo het wildpark en we hebben meer dan eens zitten ontbijten of lunchen terwijl we zo naar de olifanten en neushoorns konden kijken. Een geweldige ervaring en echte aanrader.

Goede start...

Eef
23-1-2016

Zijn hier in augustus met onze twee kinderen (7 en 3) jaar geweest. Zaten in huisje Oom Piet, was netjes. Hebben lekker gegeten. Game drive gemaakt waarbij de oudste mee mocht. Was top, veel gezien o.a. Neushoorns en welpjes.

Zwembad aan de frisse kant, maar het was natuurlijk ook winter.

De echte meerwaarde voor ons was dat je er zelf kan wandelen en mountainbiken. Er zijn enkele kinderfietsen en er is een fiets met een zitje achterop. Routes zijn prima te volgen. De fietsen behoeven wel wat aandacht, kettingen liepen vast met schakelen. Kortom prima plek met kids.

Prachtige plek

Bassie
9-10-2014

De laatste nacht van onze rondreis hebben we hier doorgebracht. Trek wel 45/60 minuten uit om de laatste 30 km te rijden want de weg is slecht. Je kunt 'm rijden met een gewone auto maar wel voorzichtig.

Vanaf 't terras heb je een geweldig uitzicht en kun je met een drankje genieten van de rust en het uitzicht. We hebben met de mountainbike een fietstocht over het terrein gemaakt. Er zijn verschillende tochten uitgezet. Heel bijzonder om op de fiets door het gebied te gaan en dieren tegen te komen.

We hebben de volgende morgen een game-drive door Welgevonden gemaakt. Daar hebben we een cheeta gezien met een welpje. Verder nog neushoorns en olifanten.

Het diner smaakte erg goed. Het ontbijt werd op het terras van het restaurant geserveerrd.

Er waren maar twee huisjes bezet. Daarom mochten we wat langer gebruik maken van het huisje dus hadden we alle tijd om te douchen en alles weer in te pakken.

Helaas waren we hier maar 1 nacht maar we hebben erg genoten van ons verblijf op Kololo.

Fantastische plek

C.A.Houtepen
27-8-2014

Kololo is een plaats om nooit meer te vergeten. Wij zijn hier 10 dagen geweest en hebben samen met onze kinderen een fantastische tijd gehad.De omgeving is fantastisch, middenin de natuur. Je bent echt één met de natuur. Onze lodge was geweldig ( Lion den), zeer ruim, schoon en gezellig ingericht. De mensen zijn allemaal even vriendelijk en behulpzaam. De excursies die je kunt boeken zijn geweldig goed verzorgd en ook echte aanraders, natuurlijk de gamedrives, maar ook de Vaalwatertour is echt een bijzondere ervaring. Welgevonden is een prachtig bigfive gebied en de rangers geven je een echte bigfive ervaring. Wij hebben erg veel gezien het was onze eerste keer in Zuid-Afrika en een onvergetelijke ervaring. De eerste dag al de neushoorns tot vlak voor de jeep. Ook het restaurant is erg goed, een aanrader is om er de lunch bij te boeken. Je krijgt dan een overheerlijke lunch, voor een relatief laag bedrag. Wandelen en mountainbiken in een paradijselijke omgeving! Wij willen wel wéér!

Kololo heeft ons hart gestolen.

Dick
8-6-2014

De Waterbergen vormen een buitengewoon natuurgebied. Anders dan in Kruger ben je in privé gebied. Tijdens de drives kwamen we bijna niemand tegen. We hebben naast de (inmiddels) gewone dieren ook de cheetah met 3 jongen en veel klipspringers (Kololo) gezien. Het gebied van Kilolo zelf is groot genoeg om uren te kunnen wandelen of mountainbiken tussen de wilde dieren. De accommodatie is fantastisch en de verzorging nog beter. Ook een plek waar we met spijt in het hart weg gingen.

We komen zeker terug.

Adembenemend mooi!

Ronald Gosewehr
17-9-2013

De accommodatie ligt midden in de natuur. De dieren lopen letterlijk om de huisjes hetgeen een bijzondere ervaring is. Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Het eten van hoge kwaliteit! In zijn geheel een prachtige locatie! 100% aanrader!

De parel van Limpopo

Ferry en Marianne Nout
9-5-2013

Toen wij in 2006 voor het eerst in Kololo kwamen wisten we dat we ooit terug zouden komen. Nu weer een week op Kololo geweest. Het is nog mooier dan we ons nog konden herinneren. het unieke van deze plek is dat de lodge op eigen terrein de zebra's, giraffen, kudu's, nyala's etc heeft rondlopen. Terwijl je op het terras van je chalet zit, lopen de dieren voorbij. Geweldig is nu dat Kololo zijn eigen gate nu heeft naar het aangrenzende big 5 park " Welgevonden" van 100.000 ha. Met gecertificeerde Kololo rangers kan je game drive's en wandelingen in Welgevonden maken, en de big 5 spotten. Geweldig was het dat we getuigen konden zijn van jagende leeuwinnen. Het hartebeest was uiteindelijk sneller.

Absolute topper was het poseren van Cheetah's.

We hebben weer genoten van Kololo en komen zeker nog eens terug.

Kololo wordt heel moeilijk te overtreffen!

Sonja de Wild
9-5-2013

De huizen op Kololo liggen mooi verspreid in een prachtig dier- en mensvriendelijke omgeving en zijn leuk ingericht. Er wordt elke dag schoongemaakt en het personeel is zeer behulpzaam met alle vragen of verzoeken die je mocht hebben. Vanaf het terras heb je vrij uitzicht over het park en het is fantastisch om de dieren om je heen te zien lopen. De nyalas laten zich zelfs uit de hand voeren. Het restaurant is geweldig, zowel het buffet ontbijt als het geserveerde of buffet diner. De rangers op de game-drives doen er werkelijk alles aan om je de verscheidenheid die dit gebied je biedt aan de lijve te ondervinden. De kans dat de "Big Five" gespot worden (zonder dat je er in file voor moet wachten) is heel groot. Ik heb een cheetah met haar twee kindjes van enkele meters afstand mogen bewonderen en twee leeuwinnen met hun 7 cubs. De wandelingen die je kan maken zijn bij uitstek geschikt om de flora en fauna te bewonderen. Kololo is een geweldige ervaring!

Prachtige plek om te verblijven

Marijke van Deelen
9-5-2013

Kololo is voor ons de tweede keer dat we het mochten bezoeken.

Wat een verademing is het toch om te kunnen wandelen of fietsen terwijl de Zebra's Antiloppe's of giraffen lekker aan het grazen zijn.

Het is de relaxte sfeer dat ons zo geweldig aanspreekt.

Kinderen kunnen er heerlijk buiten spelen zonder dat je als ouder je druk hoeft te maken voor wat betreft een van de big 5 dieren, deze hebben ze hier niet.

Mocht je deze toch willen zien dan is een game drive naar het naastgelegen Welgevonden een must.

De huisjes zijn mooi, schoon en met gevoel voor detail ingericht.

Het heeft een prima restaurant en het lodge personeel probeert het je zeker naar de zin te maken.

Kololo ligt in het waterberg gebied wat een malaria vrij gebied is, ook dat is wat ons betreft een groot voordeel.

Kortom Kololo is en blijft voor ons een topper we gaan zeker terugkomen.

Bedankt Kololo personeel voor deze unieke ervaring.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Kololo Game Reserve in Vaalwater, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Kololo Game Reserve zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.