Chalet Kololo Game Reserve

Zuid-Afrika, Limpopo, Vaalwater

9Fenomenaal

• 9.4Inrichting
  • 9.4Hoeveelheid ruimte

We hebben een aantal aanbieders voor Kololo Game Reserve voor je op een rij gezet:

Chalet info

• Kinderopvang
Meer chalet info
Tonen op kaart

57 reviews over Chalet Kololo Game Reserve

• 2019
    9Wies Steenland28-04-2019

Onvergetelijk

Voortreffelijk in de watten gelegd

Gereisd met partner in maart 2017

• 2018
    9Agathe30-10-2018

Een geweldige locatie!

Een kleinschalige accommodatie met uitzicht op het natuurreservaat Welgevonden. De huisjes zijn netjes, ruim en schoon. Dagelijks wordt er schoongemaakt en koffie en thee kun je zelf maken. Op Kololo zelf heeft geen gevaarlijk wild, zodat wandelen of een fietstocht op dit park goed mogelijk is. Mountainbikes kun je er -gratis- gebruiken voor een fietsroute van 5,6 of 11 km. Big 5 gamedrives maak je eenvoudig vanaf Kololo in het reservaat Welgevonden. In het restaurant staat iedere ochtend een heerlijk ontbijtbuffet klaar, met o.a. vers fruit, veel soorten beleg, brood, fruitsap, koffie, thee en snacks. Bij een vroege gamedrive kun je 's morgens voorafgaand aan je gamedrive koffie en thee krijgen met een schaaltje yoghurt en flakes. Na afloop ontbijt je uitgebreid. Het diner is een 3-gangen diner met een keuze uit 2 hoofdgerechten. Heerlijk én veel! We zaten er maar 2 nachten, maar hadden er achteraf graag langer verbleven.

Gereisd met partner in oktober 2018

• 9Tom17-04-2018

safari

Mooi ruim huis, goede bedden, terras heeft schitterend zicht op het nabijgelegen Welgevonden wildpark, de buitendouche is een leuke extra. Ontbijt en diner van uitstekende kwaliteit. Fietssafari in Kololo game park (geen big five) is een absolute aanrader, op eigen tempo de wilde dieren bekijken - er zijn er veel te zien. We deden ook de gamedrive met ranger in Kololo, deze was ook prima: vermits er geen big 5 zijn, zijn er veel andere dieren te zien (die zich niet hoeven te verstoppen). Welgevonden met big 5 hebben we niet gedaan.

Gereisd met oudere kinderen in april 2018

• Oude reviews

10Esther29-09-2016

Een geweldige ervaring

Wil je een safari maken in Zuid-Afrika, maar niet met de meute mee? Dan is een verblijf van een paar dagen in Kololo echt geweldig, op zo'n 3 uur van Johannesburg. Wij verbleven in een heerlijk chalet, met een fijn terras. De wrattenzwijntjes, zebra's en herten liepen gewoon voor de deur! De Big5 game drives en drives op Kololo waren ook heerlijk. Het personeel was bijzonder vriendelijk en behulpzaam en je kunt geweldig eten in het restaurant. Vanaf het terras van het terras kijk je zo het wildpark en we hebben meer dan eens zitten ontbijten of lunchen terwijl we zo naar de olifanten en neushoorns konden kijken. Een geweldige ervaring en echte aanrader.

Gereisd met partner in september 2016

• 9Eef23-01-2016

Goede start...

Zijn hier in augustus met onze twee kinderen (7 en 3) jaar geweest. Zaten in huisje Oom Piet, was netjes. Hebben lekker gegeten. Game drive gemaakt waarbij de oudste mee mocht. Was top, veel gezien o.a. Neushoorns en welpjes. Zwembad aan de frisse kant, maar het was natuurlijk ook winter. De echte meerwaarde voor ons was dat je er zelf kan wandelen en mountainbiken. Er zijn enkele kinderfietsen en er is een fiets met een zitje achterop. Routes zijn prima te volgen. De fietsen behoeven wel wat aandacht, kettingen liepen vast met schakelen. Kortom prima plek met kids.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 10Bassie09-10-2014

Prachtige plek

De laatste nacht van onze rondreis hebben we hier doorgebracht. Trek wel 45/60 minuten uit om de laatste 30 km te rijden want de weg is slecht. Je kunt 'm rijden met een gewone auto maar wel voorzichtig. Vanaf 't terras heb je een geweldig uitzicht en kun je met een drankje genieten van de rust en het uitzicht. We hebben met de mountainbike een fietstocht over het terrein gemaakt. Er zijn verschillende tochten uitgezet. Heel bijzonder om op de fiets door het gebied te gaan en dieren tegen te komen. We hebben de volgende morgen een game-drive door Welgevonden gemaakt. Daar hebben we een cheeta gezien met een welpje. Verder nog neushoorns en olifanten. Het diner smaakte erg goed. Het ontbijt werd op het terras van het restaurant geserveerrd. Er waren maar twee huisjes bezet. Daarom mochten we wat langer gebruik maken van het huisje dus hadden we alle tijd om te douchen en alles weer in te pakken. Helaas waren we hier maar 1 nacht maar we hebben erg genoten van ons verblijf op Kololo.

Gereisd met partner in september 2014

• 10C.A.Houtepen27-08-2014

Fantastische plek

Kololo is een plaats om nooit meer te vergeten. Wij zijn hier 10 dagen geweest en hebben samen met onze kinderen een fantastische tijd gehad.De omgeving is fantastisch, middenin de natuur. Je bent echt één met de natuur. Onze lodge was geweldig ( Lion den), zeer ruim, schoon en gezellig ingericht. De mensen zijn allemaal even vriendelijk en behulpzaam. De excursies die je kunt boeken zijn geweldig goed verzorgd en ook echte aanraders, natuurlijk de gamedrives, maar ook de Vaalwatertour is echt een bijzondere ervaring. Welgevonden is een prachtig bigfive gebied en de rangers geven je een echte bigfive ervaring. Wij hebben erg veel gezien het was onze eerste keer in Zuid-Afrika en een onvergetelijke ervaring. De eerste dag al de neushoorns tot vlak voor de jeep. Ook het restaurant is erg goed, een aanrader is om er de lunch bij te boeken. Je krijgt dan een overheerlijke lunch, voor een relatief laag bedrag. Wandelen en mountainbiken in een paradijselijke omgeving! Wij willen wel wéér!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 10Dick08-06-2014

Kololo heeft ons hart gestolen.

De Waterbergen vormen een buitengewoon natuurgebied. Anders dan in Kruger ben je in privé gebied. Tijdens de drives kwamen we bijna niemand tegen. We hebben naast de (inmiddels) gewone dieren ook de cheetah met 3 jongen en veel klipspringers (Kololo) gezien. Het gebied van Kilolo zelf is groot genoeg om uren te kunnen wandelen of mountainbiken tussen de wilde dieren. De accommodatie is fantastisch en de verzorging nog beter. Ook een plek waar we met spijt in het hart weg gingen. We komen zeker terug.

Gereisd met partner in januari 2014

• 10Ronald Gosewehr17-09-2013

Adembenemend mooi!

De accommodatie ligt midden in de natuur. De dieren lopen letterlijk om de huisjes hetgeen een bijzondere ervaring is. Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Het eten van hoge kwaliteit! In zijn geheel een prachtige locatie! 100% aanrader!

Gereisd in september 2013

• 10Ferry en Marianne Nout09-05-2013

De parel van Limpopo

Toen wij in 2006 voor het eerst in Kololo kwamen wisten we dat we ooit terug zouden komen. Nu weer een week op Kololo geweest. Het is nog mooier dan we ons nog konden herinneren. het unieke van deze plek is dat de lodge op eigen terrein de zebra's, giraffen, kudu's, nyala's etc heeft rondlopen. Terwijl je op het terras van je chalet zit, lopen de dieren voorbij. Geweldig is nu dat Kololo zijn eigen gate nu heeft naar het aangrenzende big 5 park " Welgevonden" van 100.000 ha. Met gecertificeerde Kololo rangers kan je game drive's en wandelingen in Welgevonden maken, en de big 5 spotten. Geweldig was het dat we getuigen konden zijn van jagende leeuwinnen. Het hartebeest was uiteindelijk sneller. Absolute topper was het poseren van Cheetah's. We hebben weer genoten van Kololo en komen zeker nog eens terug.

Gereisd met partner in april 2013

6 tips over Chalet Kololo Game Reserve

• Jolein Steenland, 06-04-2012

Vaalwater tour, hier krijg je een totaal ander idee van Zuid-Afrika en zie je hoe het er in het dagelijkse leven aan toe gaat.

• Anne Storm, 08-11-2011

Denk om je verrekijker en je camera. Een stapel boeken mee? Vergeet het maar. Daarvoer is Kololo veel te boeiend. Huur op de luichthaven van Johannesburg een auto, je zit meteen op de snelweg. De laatste 30 kilometers naar Kololo worden gevormd door een avontuurlijke dirt road, dus niet te hard rijden. En laat je dan maar verwennen door de meer dan gastvrije crew van Kololo. Wat een feest, deze lieve mensen.

• marcel burger, 02-11-2012

meer dieren in Welgevonden (groot gebied ten opzichte van de hoeveelheid wild). Wel voordeel dat je hierdoor niet met 20 jeeps bij een stel leeuwen staat. Hooguit drie jeeps. De weg vanaf Vaalwater naar de lodge is 29km onverhard en behoorlijk slecht. Let dus op je huurauto. Je komt wel al veel dieren tegen, dat maakt veel goed.

1 vraag over Chalet Kololo Game Reserve

• Ria Bakelaar, 20-01-2012

Betaling vooraf

Wij zijn van plan een reis te maken in de provincie Limpopo en ook te overnachten in Kololo game reserve. Wij hebben in Nederland contact gehad met de eigenaar van Kololo. Zij maken ook een reis op maat voor ons. Daar wij van te voren moeten betalen en zij niet zijn aangesloten bij SGR of ANVR, vragen wij ons af of dit verstandig is. Is er iemand die hier misschien ervaring mee heeft gehad?

Jolein Steenland, 06-04-2012

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik weet 100% zeker dat de vooruitbetaling geen list is. Ik ken de eigenaren van Kololo Game Reserve persoonlijk en zij zullen nooit de boel belazeren. Mocht je het toch niet verstandig vinden, is dat erg spijtig want je gaat zeker iets missen!!!

Chalet info

• De staf spreektDuits, Engels, Nederlands
  • Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • Aantal personenMeer dan 12

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Onverwarmd

• Balkon / terrasAanwezig
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Kluis, Koffie en thee, Wasmachine

• ReceptieExpress check-in & check-out, Late check-out mogelijk, Vroege check-in mogelijk
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesHanddoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Krant, Strijkservice, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenOverdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• WatersportVissen