Hotel Royal

hotel royal pelgrims rest verzorgd netjes personeel vriendelijk en behulpzaam

Dit nooit meer

apfsmiet
26-11-2013

Voor toeristen in scene gezet. Oude kamers die niet op slot konden, douchen in een bad op pootjes waarbij je de douchekop zelf boven je hoofd moest houden. 's Avond wordt er door het personeel gezongen waarna je wordt gevraagd hiervoor te betalen. Alles draait om het verdienen van fooi op deze plek. Blij dat we hier weer weg gingen na 1 nacht.

eens maar nooit meer

Iede Wakker
9-10-2011

Dit is niet het type verblijf wat ik verwacht tijdens mijn vakantie. De aankomst was al vreemd. Zogenaamd wordt je aangehouden door werklozen, die zeggen dat je hier moet parkeren voor het hotel. En vervolgens wassen ze voor 50 rand, 5 euro, je auto. Zonder te vragen of het oke is. Uit beleefdheid hebben we maar geld gegeven. Dit omdat wij ook een van de weinige bezoekers waren en zij misschien ons konden herkennen en wellicht op iets uit waren als wij niet betaald hadden. Ze zeiden dat ze geen werk hadden en zielig waren maar als ze dit de hele dag doen hoef je geen medelijden met ze te hebben.

Kamers waren echt oud, als je tegen de deur blaast waait hij om, zo gammel en er zit een klein slot op maar die gebruik je alleen voor een poezie album!!!

Absoluut niet mijn stijl voor een hotel kamer. In de buurt is niets te doen, het is er saai en oud en voor kinderen lijkt het me al helemaal niets. Let op met eten in restaurant! Je krijgt een leuk dansje, maar daarna mag je fooi geven....

Leuk om te zien

Marleen en Rolf
22-11-2009

Hotel kamer zitten in houten barrakken, passend voor die tijd. Ik heb persoonlijk ernstig mijn twijfels bij de brandveiligheid, heb geen voorzieningen kunnen ontdekken. Hebben hier de hele avond en nacht zonder stroom gezeten, komt vaker voor gezien de reeds gebrande kaarsen op de kamer

2008

Leuke sfeer

Jan
15-9-2008

Het was voor ons de 2e keer dat wij in Pilgrimsrest waren. de eerste keer was in februari 2007 en de tweede keer in februari 2008. In 2008 hebben we overnacht in dit hotel. Door heel het plaatsje heeft dit hotel dependances. Heel apart om mee te maken. Ook het koortje dat tijdens het buffet een aantal liederen ten gehore brengt.

2007

Wauw!Een unieke plek om eens te logeren!Wij ondervonden geen last van drukte:'s avonds was het dorpje verlaten...

De kamers zijn prachtig ingericht met een badkamer achter een statig gordijn, een bad op pootjes, antiek bed,...

Het straatje is in handen van de regering en is in feite een openluchtmuseum.

Prachtig autenthiek hotel en restaurant

Peter van Hasselt
8-1-2007

Prachtig autenthiek hotel en restaurant. Uitstekend voor 1 diner en overnachting. Praktisch op weg naar 'God window' en Kruger Park.

2006

Erg leuk hotel en wij sluiten ons volledig aan bij de vorige recensenten: niet duur eten voor normale prijs, erg leuk authentiek ogend barretje bij hotel.

Alleen 1 maar: wij waren er in december, dus het seizoen dat europa niet op vakantie gaat en het was er uitgestorven. We waren de enige gasten, 's avonds (dus na 17 uur 's middags eigenlijk) was er totaal niets te beleven (ook niet in een straal van grofweg 50 km rond het stadje.) en we werden continu "lastig gevallen" door locals die uiteraard hun verkopen wilden doen. Verder hadden wij (toevallig natuurlijk) slecht weer, wat ons verblijf in Pilgrim's Rest uiteindelijk iets minder leuk maakte.

De les: ga hier niet voor meer dan 1 nacht heen BUITEN het Europese toeristenseizoen.

Pelgrims Rest is een dagtoerisme plaats maar die zijn wel weg om 17.00 uur. Dan begeef je je naar de prachtige oude bar uit lang vervlogen tijden, die onderdeel is van een historisch hotel met ouderwets ingerichte hotelkamers. bad op pootjes, countrystijl, bloemetjes behang, houten vloeren, zinken daken. "s avonds is er niet veel te doen en bijna iedereen eet in het restaurant van het hotel waar ze veelal een redelijk maar niet echt gevarieerd buffet hebben . Ontbijt is wel ok. Avondwandeling is een eeuw terug in de tijd.

2005

Een hartstikke leuk, engels cafe

Inger
14-6-2005

Een hartstikke leuk, engels cafe.

Het dorpje is mooi met leuke huisjes.

Tip: ga eens op het oude kerkhof kijken boven aan de heuvel.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Royal in Pilgrims Rest, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Royal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.