Phalaborwa

Vakantie in Phalaborwa

vakanties Phalaborwa

We hebben een aantal aanbieders voor Phalaborwa voor je op een rij gezet:

Reviews over Phalaborwa

• 9Jannet Otten26-01-2019

Als je van puur natuur houd....

Dit gebied is zo prachtig, de rit er naar toe is al bijzonder. De wegen zijn uitstekend, we hadden een huurauto die we ook op zandweggetjes mochten gebruiken. Het deed mij denken aan mijn reizen in de USA met bergen, canyons, rivieren, uitzichten die zo bijzonder zijn, dat je alleen maar heel stil wordt.... De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. In de steden moet je een beetje uitkijken, maar dat is overal ter wereld. De afstanden zijn soms moeilijk in te schatten, in de hotels zijn altijd gidsen met groepen en zij weten veel over het gebied en hoe veer het ongeveer rijden is. Baseer daarop je keuze... Wij hadden alleen maar goede ervaringen in dit gebied, het is overigens niet héél erg toeristisch, dat maakt het des te leuker!

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 6Ben11-06-2017

Ruim opgezet, niet altijd schoon, vlakbij Kruger

Op zoek naar geocaches hebben we Phalaborwa wandelend bekeken. Meest ruim opgezette straten, alle huizen met hekken en muren omheind. Het is duidelijk dat in Zuid Afrika nog ruimte in overvloed is. Straten zijn meest schoon, de her en der verspreide parkjes en ruigtes niet: veel zwerfafval. Maar dat is misschien ook logisch in dit land. Nergens echt onveilig gevoeld, behalve in een vervallen winkelcentrumpje wat we doorkruisten met verlaten winkels en flats. Phalaborwa is een prima uitvalsbasis om het Krugerpark te bezoeken (ingang op ca. 4 km).

• 6Sfeer in stad
    • 4Zorg voor natuur

juli 2016

• 9moniqueee22-10-2014

Mooi dicht bij wildlife

Onderweg zie je het wild lopen . Krugerpark is geweldig !

juli 2014

• 9Guido Bos21-10-2014

Phalaborwa

Phalaborwa is een "mijnwerkersstad" grenzend aan het Krugerpark. Het is goed verzorgd, er zijn voldoende goede winkels/supermarkten en voelt zeker niet onaangenaam. Ook zijn er prima restaurants zoals de Hat & Greek en restaurant Earth en Baffalo.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

oktober 2014

• 10ilona03-10-2014

prachtige omgeving

Aan de rand van het krugerpark gelegen. Wonderschone natuur, veel wilde dieren gespot.

• 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in september 2014

• 8Klaas29-09-2014

Phalaborwa is goede entree voor Kruger NP

Het noordelijk deel van Kruger NP is ruim voorzien van Mopane bomen die favoriet zijn bij olifanten. Je zult dan ook voldoende wild kunnen spotten in dit deel van Kruger. De grote katten vind je meer zuidelijk, net als neushoorns

• 8Sfeer in stad

augustus 2014

• 9Cinthia en Daan14-01-2014

mooie omgeving

Als je van de natuur houdt, is dit zeker een mooie plek.

Gereisd met partner in oktober 2013

• 6debbie05-01-2014

klein

prima uitvalsbasis naar krugerpark

december 2013

• 9laurahollandh07-06-2013

Leuk dorpje met leuke restaurantjes

Phalaborwa is in mijn ogen een uitstekende bestemming voor mensen die wat langer op 1 plek willen blijven en vanuit die plek bezienswaardigheden willen bezoeken. Phalaborwa staat bekend om zijn ingang naar het Kruger Park, maar heeft ook een erg leuke golfbaan, de Panoramaroute in de nabije omgeving en andere interessante bezienswaardigheden. Ik heb een 10 voor het uitgaansleven gegeven, omdat dit dorpje in verhouding met andere Afrikaanse dorpjes erg gezellig is en je kunt er makkelijk alleen rondlopen of naar een restaurantje gaan. De variëteit aan restaurantjes is ook erg goed. Keuze uit van alles!

Er zitten verschillende supermarkten waar je alles kan halen wat je maar kan bedenken tevens kun je overal gewoon pinnen (in winkels en bij de vele pinautomaten). Zorg er alleen voor dat je wat meer tijd uittrekt voor een bezoekje aan de supermarkt als het het einde van de maand is. Dan is het namelijk 'pay-day' en dan zijn de winkels wat voller dan normaal ;-)

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in november 2012

• 8Tisseyre Catherine16-05-2013

Phalaborwa et le Kruger

La ville de Phalaborwa n'a rien de particulier en soi, si ce n'est qu'elle est bien située par rapport à une des entrées du parc Kruger.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2013