Vakantiehuis Tshukudu Game Lodge

Vakantiehuis
Kleine hotelsWeer vandaag32°16°
Vakantiehuis Tshukudu Game Lodge
8,8

We hebben een aantal aanbieders voor Tshukudu Game Lodge voor je op een rij gezet:

14 reviews over Vakantiehuis Tshukudu Game Lodge in het Nederlands

Tshukudu is echt een fantastisch park. Je krijgt waar voor je geld. Gidsen/rangers die veel vertellen over de dieren. Prachtige safari tochten, je krijgt heel veel te zien. Ook leven daar 3 tamme cheeta's op het park. Ze vangen in het wild hun eigen prooi en zijn gewend aan de mensen. Ze moeten wel oppassen dat ze zelf niet door een leeuw of luipaard gegrepen worden. Hun moeder Savannah (tamme cheeta) die wij 8 jaar geleden in het park hebben ontmoet en ochtendwandelingen mee hebben gemaakt is helaas door een leeuw gepakt en leeft niet meer. Hopelijk overkomt haar 2 zonen en dochter dit niet. Het mooie is dat ze gewoon in de natuur leven en deze keer had de cheeta net prooi gevangen. We stonden er met onze neus bovenop. Superervaring. Ook het eten in restaurant is echt heerlijk. Buffet met veel keus en zeer vriendelijk personeel. Toplocatie, echt een aanrader. Ik vind het één van de mooiste plekken in Zuid Afrika.

Een minpunt is misschien dat het wat prijzig is maar absoluut de moeite waard.

Geweldige lodge in een big 5 omgeving

Ellen, 8-6-2012

Super locatie. Wij zijn er 2 nachten geweest. De rondavels zien er netjes en verzorgd uit. Het eten is er geweldig zeer vers en vooral het wild. De walk met the wild is een unieke ervaring die jezeker daar moet meemaken. Ze hebben cheetahs die de hele dag bij de lodge rondlopen en die je kan aaien. Het personeel is zeer vriendelijk en professioneel. De fieldguides en rangers doen hun uiterste best om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

De rondavels zijn ruim en netjes met een koelkast. Eten is prima en de sfeer is goed. Het voelt al snel vertrouwd. Het is prachtig om te kunnen genieten van een wandeling terwijl de cheeta's met je meelopen. De rangers hebben veel kennis over planten en dieren en delen dit graag. Erg mooie dagen die we niet hadden willen missen tijdens onze vakantie in ZA.

Een van de betere privat camps

Marty, 18-8-2008

Goed en heel gezellig kamp. Eenvoudig ingerichte rondavel (zonder koelkast!)maar wel vrij ruim. Mooi uitzicht. Uitstekend eten en 's avonds gezellige braai met kampvuur. Gids Ross was overal van op de hoogte en erg geinteresseerd.

Leuk zwembadje. Ruim opgezet. Je voelt je er echt thuis. Aardig wat dieren gezien maar dat is meestal op kleinere parken.

Eind april 2008 (2 overnachtingen)

Lonneke en John, 2-6-2008

Eind april 2008 (2 overnachtingen). Zeer gastvrije lodge met aandacht voor de gasten. De sfeer is huiselijk, het eten is goed en de kamers zijn prima (niet superdeluxe, maar wel met airco en de kans op een bezoekje van 1 van big five ;-). De locatie, de goed begeleide safari's (thnx 2 Craig) en de wandelingen met Savannah en Aquila maakten het een geweldig verblijf!

Leuke lodge, vriendelijke mensen, erg goed eten (eigenlijk iets te veel).

We zijn er drie dagen geweest, de eerste dag en volgende ochtend meteen heel veel wilde beesten gezien, Olifanten, neushoorns met 1 baby neushoorn, krokedillen, nijlpaard, buffels, leeuwen, giraffes en 2 cheetahs (de rangers hadden die ook 7 maanden niet meer gezien.)

's Avonds nog een keer leeuwen in het donker gezien, erg gaaf en de porcupines, jakhalzen.

De laatste dag stond er nog al wat wind, veel minder beesten gezien, maar wel naar het breedingprogram geweest. Hier leeuwen en met een leeuwtje geknuffeld van 3 weken, luipaarden en daar was ook savannah. Zij was aan het herstellen, ze was aangevallen door andere dieren en behoorlijk gewond geraakt.

De ochtendwandeling in ons geval met een de leeuw Chobe was ook erg leuk.

Tshukudu, wij hebben ervan genoten.

In maart 2008 zijn we 10 nachten in Tshukudu geweest tot volle tevredenheid! Wat een geweldige ervaring om een cheeta te kunnen aaien en met een leeuw te kunnen wandelen. De ranger(ook Wendel)was inderdaad zeer deskundig. Tijdens ons verblijf hebben we ontzettend veel geleerd van Wendel over de wildernis (spoorzoeken enz). Volgend jaar willen we zeker terug om de baby leeuw terug te kunnen zien en daarmee een wandeling te kunnen maken. Een verblijf om nooit te vergeten!

Bezocht in maart 2008

kees tol, 17-3-2008

Bezocht in maart 2008.Helemaal geweldig.Goed eten en schone kamers.Vriendelijke mensen en we hadden een zeer deskundige ranger[Wendel] tijdens ons driedaags verblijf.Het is een schitterende ervaring om s'morgens een hond en een leeuw samen uit te laten en daarna savannah[een tamme cheetah] te aaien.Ik hoop hier zeker nog een keer terug te komen.Een echte aanrader.

Geweldige (en favoriete!) hang-out spot! Hard werken, want elke dag om 5 uur op (als je tenminste van de prachtige en ongerepte natuur wilt genieten), deskundige en vriendelijke rangers, erg gemoedelijke en plezierige sfeer. Een unieke plek met een eigen verhaal. Schitterende combi van wilde en minder wilde dieren, voor ons een bijzondere ervaring. Wij zijn enkele weken geleden geweest en gaan half mei nog een keer terug, dit keer 6 dagen ipv 3. Enige nadeel is dat de kilo's eraan vliegen, het eten is meer dan fantastisch.

was er in 2002 een paar dagen

Roel, 16-7-2006

was er in 2002 een paar dagen. Heb daarna nog andere afrikaanse landen bezocht maar de deskundigheid van de rangers hier steeg ver boven de anderen uit. Het eten was geweldig en meer dan genoeg. Fijn park met niet te veel huisjes. Savnnah de tamme cheetah is inderdaad een bijzondere gewaarwording. Vergis je echter niet, op een avond hadden we last van een aantal wilde leeuwen die de huisjes opzochten. Het lijkt allemaal wel heel gecontroleerd maar het is wel echt wild daar. Aanrader.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Tshukudu Game Lodge in Hoedspruit, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Tshukudu Game Lodge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Tshukudu Game Lodge scoort een 8.78 uit 10 op basis van 15 reviews.