Villa Blaaskans

Villa Blaaskans

Laatste review

K. Douw,
28-9-2018

Een schitterende villa, mooi gelegen in een natuurlijke omgeving. Heel veel privacy. Ik heb genoten van het uitzicht. Prachtig om te zien dat de "wilde dieren" rondom het huis lopen.

37 reviews over Villa Blaaskans in het Nederlands

K. Douw,
28-9-2018

Geweldig

Ilse,
30-8-2018

Wat een geweldig mooi luxe huis op een fantastische plek.

Fantastische villa in een prachtige omgeving!

Fam van Paridon en Fam Wolters,
27-3-2018

We hebben hier een heerlijk verblijf gehad. Het huis was super mooi en van alle gemakken voorzien, erg luxe en ook erg schoon. We waren met een bevriend echtpaar maar door de indeling van het huis is er ook veel privacy . Bovendien zat er een mooi zwembad bij en was het huis sfeervol en van alle gemakken voorzien. De omgeving was geweldig. We zijn twee dagen naar het Krugerpark geweest wat ongeveer 40 minuten rijden met de auto is. Hier hebben we de big five gezien, wat een geweldige ervaring was. We hebben ook een jeepsafari gedaan wat ook echt een aanrader is om te doen. Verder zijn er nog heel veel andere excursies mogelijk vanuit deze villa, dichtbij. Zuid-Afrika is een heerlijk land met een prettige temperatuur. Je kan hier echt genieten! We zijn alle dagen uit eten geweest, wat goed en goed betaalbaar is. We hebben hier een heerlijk verblijf gehad , een absolute aanrader! Wij willen hier zeker nog een keer terugkomen.

Geweldig!

Fam van der Vlist,
2-2-2018

Wat een geweldige villa: wij waren helemaal ondersteboven van deze prachtige plek! Het zwembad, dubbele badkamer en 2 buitendouches, de smaakvolle inrichting en de privacy: geweldig! We voelden ons net filmsterren. Alles zit erop en eraan en zó luxe dat ook nog 1x per week de schoonmaakster komt die zelfs je persoonlijke kleding wast en keurig op stapeltjes klaarlegt... we voelden ons enorm verwend. En dan the Bush waar de villa in ligt: zóveel prachtige dieren gezien! Giraffen, wrattenzwijnen, apen, gnoes impala's: je komt ze allemaal tegen op de spannende wandelsafaries die beginnen bij de voordeur. Da's toch fantastisch? In de omgeving is ook veel moois te zien en te beleven. Allemaal goed te bereizen met de auto. Krugerpark, panoramaroute, Blyde vallei en vergeet Jessica the Hippo niet te voeren! Kortom: wij hebben een fantastische tijd gehad op villa Blaaskans

Voor herhaling vatbaar!

Anneloes,
15-1-2018

Wat een top vakantie! Zo werden we bij aankomst warm welkom geheten door de gastvrouw van de Estate. Naast dat de boodschapjes al in de koelkast stonden (TIP: bestel dit vooraf bij de gastvrouw, want na zo'n lange reis heb je echt geen zin om boodschappen te doen) kregen we een rondleiding door de mooie Vila. Daarnaast kregen we een duidelijke informatiegids en konden we haar altijd bellen als we vragen hadden.

De Vila was schoon, ruim en alle apparatuur werkte prima! Leuk om te zien dat je om de Vila heen veel dieren ziet lopen die je in Nederland niet zo snel ziet. Ze doen je tevens niets kwaad hoor! Ze zijn eerder bang voor jou!

In de informatiegids hebben we ontzettend veel activiteiten en lekkere restaurantjes gehaald die we tijdens onze vakantie hebben bezocht/uitgevoerd. Fijn als je het wiel zelf niet hoeft uit te vinden!

Kortom, geen verbeterpuntjes. Volgend jaar zijn wij weer van de partij, want wel hebben na 3 weken nog steeds niet alles gezien!

Sfeervolle plek en accommodatie bij Kruger/Blyde

Clemens Gjertsen,
15-12-2017

Uitstekend: veel privacy, veilig, wilde deuren rondom in tuin (ongevaarlijk), mooi uitzicht. Uitstekende lokale beheerder (snel en actief oplossend). Ruim huis, goede bedden en i.h.a. goed ingericht. Veel informatiemateriaal over omgeving aanwezig.

Matig: ongedierte rondom (tja, men is in de bush) tot muizen in huis (al langere tijd, dat is minder...). Keukenuitrusting kan beter (bestek is ratjetoe) en schoner. Hygiene ook niet overal top. Vaatwasser matig (lekte, maar dat werd snel verholpen), waardoor vaat niet schoon. Wel BBQ (Weber) maar geen gereedschap. Airco's doen het goed maar maken veel lawaai waardoor 's-nachts verstorend (moderne airco's zijn vrijwel geruisloos: kan dus beter), fans ok. Zwembad niet top schoon (wordt maar 1 x per week gedaan en dat is echt te weinig: veel bodemvuil en beginnende alggroei). Tegelrand van zwembad brokkelt af (tegeltjes ontbreken), instap in zwembad (trap) niet heel eenvoudig voor ouderen of kinderen (geen leuning o.i.d.).

Slecht: keuken is qua kastwerk aan vervanging toe (vochtinwerking in kasten, deuren sluiten niet meer goed waardoor muizen het wel heel makkelijk krijgen, oven functioneert niet, kraan zit los e.d. Nodigt niet uit om zelf maaltijden te bereiden terwijl dat heel goed kan vanwege zeer goede supermarkten in dorp.

Toch heel fijn verblijf gehad: je zit tenslotte in de bush en in ander land... Maar met iets meer aandacht zou het TOP kunnen zijn.

Overige:

- werkster is 1 x per week inclusief (op zich prima) maar komt dan vanaf 07:00 uur (tot 15:00 uur). Kan behoorlijke inbreuk op privacy zijn, wij hebben dit dan ook afgezegd maar is eigenlijk (vanwege vele insekten) wel nodig.

- wifi boven verwachting (wel veel langzamer dan in NL maar ik heb zelfs Netflix kunnen kijken), maar: niet teveel apparaten tegelijk!

- dvd speler aanwezig (ook geschikt voor NL-dvs's)

- wasmachine en droger zijn welkome extra's.

- voor kleine kinderen o.i. niet geschikt (hoogteverschil terras/tuin en zwembad0

Wij zijn hier een week geweest met 6 volwassenen en een baby. Wát een schitterend huis! Zeer luxe ingericht, werkelijk aan álles is gedacht. Het huis ligt op een Estate waar de giraffen en de zebra's rondlopen, maar zodra je het hek uit rijdt ben je binnen 5 minuten bij diverse restaurants (uit eten gaan is echt goedkoop) een schattig winkelcentrum en 2 supermarkten waar het assortiment niet onderdoet voor een Nederlandse supermarkt, alleen wat goedkoper. Er is een heerlijk verwarmd zwembad bij het huis waar wij, in juli, veel gebruik van hebben gemaakt. Op de Estate zelf woont een zeer vriendelijke dame (Sue, de contactpersoon tijdens je verblijf in het huis) die je welkom heet bij aankomst, desgewenst al boodschappen heeft gedaan en je allerlei informatie geeft over het huis en de omgeving. Ook kan zij helpen met het reserveren van game-drives. (tip: de namiddag gamedrive bij Tshukudu, met Jaimy als Ranger, en aansluitend een diner) Vanaf het huis is het ca. een uur rijden naar de ingang van het Krugerpark (Orpen). Wij hadden graag langer willen blijven, er is heel veel te doen in deze omgeving en komen zeker nog een keer terug.

Geweldig!! Een vakantie om nooit te vergeten

Marcella Wisman,
13-4-2017

Wat een super vakantie hebben wij gehad!! Alles was geweldig!! Villa Blaaskans is een prachtig huis, midden in de natuur. Bij aankomst was de koelkast ook gevuld, hierdoor hoefde we niet eerst boodschappen te doen en konden we gelijk een lekker wijntje nuttigen in het zwembad. Het zwembad is heerlijk verwarmt en heeft super veel privacy. In de omgeving zijn genoeg leuke dingen te ondernemen. Wij waren zelf met vrienden op vakantie, maar ik denk zeker dat deze accommodatie ook ideaal is voor gezinnen. Conclusie: ik kan het iedereen aanraden!!

Dennis,
13-4-2017

Om optimaal te genieten van Zuid Afrika is Villa Blaaskans een geweldige uitkomst. Het is heerlijk vertoeven in deze accommodatie. Villa Blaaskans is een geweldige uitvalsbasis om van daaruit de Big Five te gaan spotten in het Kruger park of andere in de nabijheid gelegen parken.

Super

Stephan
24-11-2016

Villa Blaaskans is een fantastisch huis in een schitterende omgeving. Op het huis is werkelijk niets aan te merken. De buitendouches zijn fantastisch. Het huis is compleet en alles is van goede kwaliteit. Het is met smaak en kennis ingericht en aan alles is gedacht. Wij vonden het verblijf super en zouden graag nog eens terug gaan. Op het "park" hebben we allerlei dieren gespot. Zebra, gnoe, giraffe waarbij de giraffes naast het huis staan en de nyala`s uit de hand kwamen eten. Echt een super plek. Omgeving is schitterend. Als je naar een wildlife experience op zoek bent met een luxe huis en in een geweldige omgeving raden wij Villa Blaaskans zeker aan. Staat bij ons met stip op nummer 1.

Contact met de verhuurder is prettig en soepel. Voor alle vragen makkelijk te bereiken en geen moeite is teveel. In Afrika is Sue een fijne gastvrouw die hulp bied bij vragen en vol zit met tips en trucs. Villa blaaskans is voor ons de beste keus in zuid Afrika.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Villa Blaaskans in Hoedspruit, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Villa Blaaskans zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.