Lodge Emdoneni Lodge

22 reviews over Lodge Emdoneni Lodge in het Nederlands

Genoten!!!!

Mech van de Wiel
29-10-2013

Wij hebben ontzettend genoten in Emdioneni Lodge. Mede door de upgrade, een fantastische honeymoon suite en het bijwonen van de cat-rehabilitation. De gids vertelde erg leuk over de wilde katten, servals en cheeta's. Je mocht ze aaien en knuffelen. Het eten was voortreffelijk en de service erg goed.

Mooie lodge met een kanttekening

harald_viering
21-12-2012

Lodge is mooi gelegen in de rimboe, slechts bereikbaar middels een onverharde weg. Er zijn kamers ondergebracht in normale bungalows, maar ook in authentieke rondavels, zoals de mijne. Erg leuk! Kamers qua luxe verschillend. Het eten is goed en het restaurant gezellig, incl. open haard. Tijdens ons verblijf was er een jarige in de groep, zij werd enthousiast toegezongen! De braai buiten op het terras was ook zeer geslaagd. Tijdens ons verblijf viel de stroom uit voor bijna 12uur, dus we konden ook niet douchen (elektrische waterpompen!) maar hier kan de lodge niets aan doen. In de omgeving mooie gamedrives gemaakt.Minder geslaagd: het zwembad dat er niet bepaald schoon uitzag (troebel water) en de zogenaamde kattenopvang. Deze dieren worden niet opgevangen om ze later weer uit te zetten, maar om de gasten te imponeren. We troffen een oppasser met twee jonge cheeta's aan een riem; ze werden uitgelaten alsof het honden waren. Afgezien hiervan een goede lodge.

gezellige lodge

Christa en Dick
26-7-2012

Deze lodge is dicht bij de wildparken van Hluhluwe gelegen. Het is een gezellige lodge met een leuke sfeer in de bar en het restaurant. Het personeel komt na het eten de keuken it om de gasten toe te zingen. Heel gezellig en echt Afrikaans. De kamers zijn ondergebracht in huisjes, verspreid over het terrein. Rondom de huisjes lopen zebra's, kudu en impala's vrij rond. Het komt dan ook voor dat je rondom het huisje 's nachts de dieren hoort lopen. De huisjes zelf zijn ruim, schoon en voorzien van ventilator, airco en uiteraard een badkamer. De badkamer en het toilet zijn door een 2 meter hoge muur afgescheiden van de kamer maar er is een open verbinding hetgeen je op het toilet niet altijd voldoende privacy biedt. Het eten in het restaurant is goed, het buffet is echter te duur (rond de 19 euro per persoon) voor deze streek.

Goede accommodatie!

clairetje85
5-5-2011

Het aanzicht van park en huisjes vielen me wat tegen, maar van binnen bleek het allemaal verrassend gezellig en verzorgd! Een fijn verblijf gehad en erg lekker gegeten (tov andere verblijven reis in Z-A sprong deze er boven uit).

Midden in de natuur.

Nelly Schreurs
4-3-2010

De ligging van de lodge is schitterend, midden in de natuur. De zebra's komen bijna tot bij de lodge. De kamer is eenvoudig en schoon. De badkamer stelt weinig voor. Ik begrijp uit eerdere beoordelingen dat er betere badkamers zijn. Het ontbijt is eenvoudig en de "braai "sober maar wel héél gezellig.Toen wij er aankwamen met een groep en iedereen ging douchen viel de stroom uit en was er geen water. Toen we ongedoucht weer terug kwamen van het eten was het probleem opgelost. Advies: neem een goede zaklamp mee.

Nice

Helmink
28-8-2009

Ontbijt is erg beperkt en uit verhouding met de prijs die je ervoor betaald! Verder prachtig mooie lodge en erg leuk om de cheetahs en andere katten gevoerd te zien worden!

mooie lodge

José Beerens
18-8-2009

Wij zijn hier in 2007 geweest,op doorreis.De chalets waren groot en mooi.Vriendelijk personeel,eten is prima.Er is ook een cat-revalidatiecentrum,je kon kijken wanneer de dieren gevoerd werden.

Zeer mooi gelegen lodge.

Kristel
7-8-2009

Bij aankomst een welkomstdrankje in de receptie en daarna kregen wij een hele mooie kamer met luxe badkamer. Het restaurant en de bar zijn heel sfeervol. De bediening in zowel het restaurant als in de tuin bij het zwembad is goed. Het eten is zeer uitgebreid en lekker, met name het ontbijt. Buiten het ontbijtbuffet kan je nog een eiergerecht uit de kaart bestellen. Het "kattenopvangproject" is leuk om gezien te hebben. De rondleiding bij de katten door hun verzorger is informatief. Ik heb zelfs nog een cheetah geaaid. Wij vinden deze lodge een besliste aanrader.

Cheetah project is een grote hoax.

Alex
18-6-2009

Emdoneni is een mooi gelegen lodge maar het cheetah project is een grote aanfluiting. De dieren worden niet gehouden om op termijn uitgezet te worden maar om inkomsten voor de lodge te genereren. Mensen die fooien geven voor de verzorging van de katten weten niet dat deze fooien rechtstreeks verdwijnen in de handen van de eigenaresse Cecile, die het geld gebruikt voor de lodge en niet voor de dieren.

Cheetah

Arjette
14-6-2009

Wij waren de enige gasten tijdens ons tweedaags verblijf en zijn enorm in de watten gelegd.

Super accommodatie met als leuke bijkomstigheid dat er een aantal kattensoorten gehouden wordt waar je een kijkje kunt nemen. Amanda is inmiddels weer terug, nu als manager van het lodgegebeuren. Jammer dat Emdoneni geen steun krijgt van de overheid voor hun cheetah project. Zij zijn nu, voor bijvoorbeeld het voer van de dieren, afhankelijk van wat de boeren in de omgeving ter beschikking stellen. Anders krijgen de dieren kip.

Emdoneni is een perfecte uitvalsbasis voor het bezoeken van St Lucia en het Hluhluwe park.

Wij willen zeker een keer terug naar Emdoneni

We hebben een aantal aanbieders voor Emdoneni Lodge voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Emdoneni Lodge in St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P., maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Emdoneni Lodge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.