St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P.

St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P.

8.9Fantastisch

vakanties St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P.

We hebben een aantal aanbieders voor St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P. voor je op een rij gezet:

Reviews over St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P.

• 9Tamara22-10-2018

Gezellige kustplaats

St. Lucia is een gezellige kustplaats. Genoeg restaurantjes en souvernirswinkels. Hier kun je 's avonds ook nog goed over straat lopen. Het strand is dichtbij met veel zeevissers. Wij zaten in Monzi Safaris Tented Lodge. Echt geweldig! 14 tenten rondom een houten platform met daarin een zwembad verwerkt. Her en der loungeplekjes. En een gezamenlijke keuken in de open lucht. Koken etc. alles mag, maar opruimen en afwassen is verboden. En het personeel laat je dat ook echt niet doen! Hierdoor veel gezellig contact met andere vakantiegangers en het personeel. Een van de personeelsleden bleek met goed weer op een te huren een vissersboot te werken. Dat hebben we dus gedaan. Tonijn vangen midden tussen de walvissen in (Augustus walvisseizoen St. Lucia). Ook langs de kust naar Cape Vidal gereden. Mooie route met uitzichtpunten (verrekijker mee!). Als je geluk hebt, zie je de walvissen in de zee.

augustus 2018

• 9Stefanie20-03-2018

Bezoek van een paar dagen aan te raden

St. Lucia zelf is een heel klein plaatsje bestaande uit 1 straat waar alle accommodaties en restaurants gelegen zijn. Vanuit St. Lucia kan je een bezoek brengen aan het iSimangaliso Wetland Park. Voor wildlife bezoek je de linkerkant van het park. Aan de rechterkant is het een aanrader om naar Cape Vidal te gaan. Hier kan je heerlijk op het strand liggen en snorkelen. Vanuit St. Lucia is het ongeveer 1 uur rijden naar Hluhluwe Umfolozi N.P. Bezoek dit park met een gids want het park is zo groot dat je makkelijk kan verdwalen en terug komt zonder dat je dieren hebt gespot. Wij hebben onze safari geboekt via een travel agency in St. Lucia. Je kan makkelijk een paar dagen doorbrengen in St. Lucia en nog niet alles gezien hebben. Naast de safariparken hebben wij ook een Hippo & Crocodille tour gedaan. Leuke ervaring! Wij hebben s'nachts geen Hippo's op straat zien lopen maar kan zeker voorkomen.

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 8Ben11-06-2017

Leuke plaats met veel mogelijkeden

De twee dagen die we hadden in St. Lucia vonden we tekort om alles hier te bekijken en te doen. Vandaar dat we ons verblijf met twee dagen verlengden. Het centrum van St. Lucia heeft veel eetgelegenheden, er is een SPAR en nooit hebben we ons er onveilig gevoeld, ondanks dat stukken van de hoofdstraat niet zo goed verlicht waren. We maakten een boottocht op de rivier voor het spotten van de hippo's (nijlpaarden). Verder is er een Crocodile Center, met verderop het natuurgebied en mooie stranden van Cape Vidal. Laatste zijn alleen per auto te bereiken. Kortweg St. Lucia vonden we een plaats waar we het vakantiegevoel hadden ;).

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

juli 2016

• 7or07-06-2017

Goede omgeving

Het Hluhluwe park was een belevenis. Goede Ranger en veel te zien. Boottocht Wetland was mooi al regende het zou het niet gemist willen hebben

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 9Cora09-05-2017

Indrukwekkend

Een prachtig mooi park, mooier dan het Krugerpark. Je komt oog in oog te staan met de wilde dieren, geweldig. De gids wist enorm veel te vertellen over het wel en wee van deze dieren.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2017

• 8ron janszen22-12-2015

schitterende boottocht meer van St Lucia

voor het nationaal park Hluhluwe Umfolozi moet je eigenlijk minimaal een hele dag uittrekken om dit prachtige park en de verscheidenheid aan dieren goed te kunnen bekijken.

• 10Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in september 2015

• 9Gerrit28-10-2015

Indrukwekkend mooi

We zijn in het Wetlandpark geweest, de stranden bezocht en met de boot het meer op geweest. Het park is heel anders dan de andere parken. Een duinlandschap met vele soorten bomen, water en veel wild. Zelfs een neushoorn gezien die we in Kruger gemist hadden. De stranden zijn fantastisch. Een boot tocht mag je niet missen vanwege de nijlpaarden, krokodillen en vogels. Het stadje is aardig maar heeft prima restaurants.

• 8Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in oktober 2015

• 10Astrid17-01-2015

St. Lucia zo veel te zien

St. Lucia is een heerlijke badplaats, met mooie stranden gelegen aan de Indische Oceaan. Met de drukte ook tussen Kerst en Oud en Nieuw valt het wel mee. Er zijn heel veel restaurants en veel leuke winkels. Ga in ieder geval mee op een bootexcursie om nijlpaarden en krokodillen te spotten. Wij raden aan dit te doen met lokaal bureau in St. Lucia. Kleine boten, niet zo massaal en er wordt heel veel verteld onderweg. Ook kun je een fietstocht met hun maken met een lokale gids. Aan het eind van de dag kun je langs gaan bij de skiboat Club om wat te drinken of eten. Als je geluk heb dan zie je de nijlpaarden uit het water komen.

• 10Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 10Stranden

december 2014

• 9Johan Pullen24-08-2014

Hele mooie relaxte vakantieplek

Hier heb je alles, mooie natuur, én lekker strand.

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

augustus 2014

• 10Kristien10-08-2014

Prachtig park

Prachtig park met super veel dieren (oa. neushoorns à volonté), leuke hides om dieren te spotten. Rondvaart op St Lucia ten zeerste aan te bevelen, je ziet heel veel nijlpaarden van heel dichtbij!

Gereisd met partner in juli 2014

10 van de 72 reviews gezien