vakanties St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P.

Reviews over St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P.

Bezoek van een paar dagen aan te raden

Stefanie, 20-3-2018

St. Lucia zelf is een heel klein plaatsje bestaande uit 1 straat waar alle accommodaties en restaurants gelegen zijn. Vanuit St. Lucia kan je een bezoek brengen aan het iSimangaliso Wetland Park. Voor wildlife bezoek je de linkerkant van het park. Aan de rechterkant is het een aanrader om naar Cape Vidal te gaan. Hier kan je heerlijk op het strand liggen en snorkelen.

Vanuit St. Lucia is het ongeveer 1 uur rijden naar Hluhluwe Umfolozi N.P. Bezoek dit park met een gids want het park is zo groot dat je makkelijk kan verdwalen en terug komt zonder dat je dieren hebt gespot. Wij hebben onze safari geboekt via een travel agency in St. Lucia. Je kan makkelijk een paar dagen doorbrengen in St. Lucia en nog niet alles gezien hebben. Naast de safariparken hebben wij ook een Hippo & Crocodille tour gedaan. Leuke ervaring! Wij hebben s'nachts geen Hippo's op straat zien lopen maar kan zeker voorkomen.

Leuke plaats met veel mogelijkeden

Ben, 11-6-2017
    De twee dagen die we hadden in St. Lucia vonden we tekort om alles hier te bekijken en te doen. Vandaar dat we ons verblijf met twee dagen verlengden. Het centrum van St. Lucia heeft veel eetgelegenheden, er is een SPAR en nooit hebben we ons er onveilig gevoeld, ondanks dat stukken van de hoofdstraat niet zo goed verlicht waren. We maakten een boottocht op de rivier voor het spotten van de hippo's (nijlpaarden). Verder is er een Crocodile Center, met verderop het natuurgebied en mooie stranden van Cape Vidal. Laatste zijn alleen per auto te bereiken. Kortweg St. Lucia vonden we een plaats waar we het vakantiegevoel hadden ;).

Goede omgeving

or, 7-6-2017
    Het Hluhluwe park was een belevenis. Goede Ranger en veel te zien. Boottocht Wetland was mooi al regende het zou het niet gemist willen hebben

Indrukwekkend

Cora, 9-5-2017
    Een prachtig mooi park, mooier dan het Krugerpark. Je komt oog in oog te staan met de wilde dieren, geweldig. De gids wist enorm veel te vertellen over het wel en wee van deze dieren.

schitterende boottocht meer van St Lucia

ron janszen, 22-12-2015
    voor het nationaal park Hluhluwe Umfolozi moet je eigenlijk minimaal een hele dag uittrekken om dit prachtige park en de verscheidenheid aan dieren goed te kunnen bekijken.
St. Lucia / Hluhluwe Umfolozi N.P. scoort een 8,6 uit 10, op basis van 71 reviews