Hotel Protea Shakaland

13 reviews over Hotel Protea Shakaland in het Nederlands

Shakaland

Monique
31-3-2010

We overnachten niet in het Protea hotel. We bezoeken Shakaland, waarin dit hotel gelegen is. Shakaland is in feite een soort resort/pretpark(je), gebaseerd op de serie van Shaka Zulu. Shakaland is een traditionele Zulukraal, waar je de huizen van de Zulu's kunt zien en de gewoonten/gebruiken van de Zulu's kunt bekijken. Shaka was de koning van de Zulu's. Er zijn rondom de serie en het leven van toen, diverse shows, die je kunt bekijken. We hebben er een beetje moeite mee, dat een piepklein jongetje (ongeveer 2 jaar) ook ingezet wordt voor het toeristisch vertier. Al met al een goede plek om (maximaal) 1 nacht door te brengen. Het resort ligt vlakbij het Phobane Lake, waar je voor diverse watersporten naar toe kunt.

Gereisd Met oudere kinderen in maart 2006

sterk achteruitgegaan

Willy Heiler
4-1-2010

Typisch opgezet voor toeristen die met een autocar van soevenier naar soevenier shop worden rondgereden. Bij een vorig bezoek, ongeveer 10 jaar geleden, was dit anders. Nu was er weinig overtuigende inzet van het personeel. het geheel kwam over als een afgezaagd deuntje. Er zijn betere plaatsen om te bezoeken en een indruk te krijgen van en hoe de Zulu's vroeger leefden.

Gereisd Met vrienden in november 2009

Leuk park!!

Es.
10-11-2009

We zijn hier in sept. 2009 geweest met een rondreis, hebben hier 1 nacht geslapen. Het park is echt opgezet voor toeristen maar ontzettend leuk! Ze laten je zien hoe de Zulu`s vroeger leefden en wat hun manier van leven is, ook wordt je ontvangen met een echte krijgersdans! Erg leuk om te doen en vanuit hier kun je het wildpark Umfolozi goed combineren! Een aanrader!!

Gereisd Met partner in november 2009

2008

fantastisch om mee te maken

Jan
2-9-2008

Wij waren hier in februari 2008. Wat een fantastische shows geven deze mensen. Goed van Protea om dit op deze manier in stand te houden en om de buitenwacht kennis te laten maken met de manier van leven van de Zulu's. Het kan dan wel allemaal commercieel zijn opgezet, maar het geeft de lokale bevolking wel een betere kwaliteit om in hun dagelijkse behoefte te kunnen voorzien.

Gereisd Met partner in september 2008
2007

In voormalig filmdecor is nu een zeer touristisch en en De

Hans en Clementine
17-12-2007

In voormalig filmdecor is nu een zeer touristisch en commercieel opgebouwd en gepresenteerd zogenaamd zuludorp ondergebracht. De zwarte "acteurs" brengen plichtmatig hun "show", toen wij er waren zonder veel plezier in hun eigen optreden. De slaapkamers zijn ondergebracht in hutten, twee kamers per hut, die overigens van alle gemakken waren voorzien. Vanaf 10 des avonds was aan de bar niets meer te koop. Tot overmaat van ramp was de stroom - en dus ook het stromend water - tussen 17.00 en 23.00 uitgevallen en dan is donker écht donker! Toch aardig om bezocht te hebben om een kleine indruk van de zulu-cultuur te krijgen.

Gereisd Met vrienden in december 2007

in juli 2007 1 nacht geweest een prima locatie met een erg

mulder
15-8-2007

in juli 2007 1 nacht geweest een prima locatie met inderdaad een uitstekend buffet. leuke shows wel erg toeristisch mooie kamers en al het personeel doet zijn best om het iedereen naar de zin te maken

Gereisd Familie in juli 2007

Erg mooi gelegen, en heel mooi om mee te maken! Buffet is

Monique
18-2-2007

Erg mooi gelegen, en heel mooi om mee te maken! Buffet is uit de kunst, kan nederland niet tegenop met zijn buffetten! Alleen wat veel padden of kikkers daar, maar dit mag de pret niet drukken! Hele mooie hutten, en heel goede bedden ook!! Monique (geweest 29-1-2007)

Gereisd Anders in februari 2007
2006

Voor een Protea hotel een beetje run down

E. Koelewijn
8-4-2006

Voor een Protea hotel een beetje run down. Geen airco op kamer en dat kan in de zomer wel wat warm zijn. Tijdens stortbuien stroomt het water bijna de hutten in. Restaurant is buffet stijl, lunch en diner zijn nagenoeg hetzelfde (maar ja ik hou ook niet van buffettten). Show is entertaining. Via internet zijn all inn deals te krijgen. Moeite waard.

Gereisd Anders in Sat Apr 08 2006 21:57:07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
2005

Op "bonnefooi" heen gereden (uur van Durban)

Mark
6-4-2005

Op "bonnefooi" heen gereden (uur van Durban). Kreeg deze kamer in oorpronkelijke Shaka Zulu-hut voor slechts EU 35,00. S'avonds show, met daarna napraten aan openlucht bar met bespottelijk lage prijzen. Al met al deed dit hotel wel wat "pretpark" achtig aan maar is toch een aanrader.

Gereisd Anders in april 2005

Bezoek in januari 2005, Er wordt hard gewerkt om origineel

Peter
6-2-2005

Bezoek in januari 2005, Er wordt hard gewerkt om origineel te zijn en niet toeristisch over te komen. Acoomodatie is in zeer goede toestand.De keuken is heel goed en netjes verzorgd. De Zulu's spreken goed "afrikaans nederlands" en spelen een goede Zulu cultuur show. Ook de natuur blijft met uitzicht op het meerin de bergen spectaculair. Zeker een aanrader

Gereisd Anders in februari 2005

• Huishoudelijke apparatuurKoffie en thee, Strijkijzer

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats

• WatersportVissen
  • BuitensportenFietsen, Golfbanen, Hiken, Paardrijden
  • BalsportenBasketbal, Squash

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Protea Shakaland in Melmoth, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Protea Shakaland zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.