We hebben een aantal aanbieders voor Durban voor je op een rij gezet:

Reviews over Durban

Aparte stad

Christa en Dick,
    3-8-2012

Lopen in het centrum van Durban wordt toeristen afgeraden en als je met een groep in de stad loopt weet je waarom. Je moet overal op letten en vooral niet teveel laten zien dat je toerist bent. Neem niets mee tijdens een wandeling. Onze chauffeur vertelde dat hij zelfs geen horloge draagt als hij door Durban loopt. Een onveilig gevoel dus. Blijf uit het centrum als je er niets te zoeken hebt.

Gereisd met partner in Sun Jul 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Grote stad

Jan-Nelwendels,
    7-6-2012

Durban is een enorm grote stad met wel 3 miljoen inwoners. De temperatuur is aangenaam ondanks dat het hier nu winter is. Wel staat er enorm veel wind. Aan de rand van de stad vind je de gebruikelijke verzameling armoedige townships. Een derde van de bevolking is van Indiase afkomst en dat zie je terug in de vele riksjarijders in de stad. De stad is, mede door deze bevolkingsgroep, beroemd om zijn curries en kruidenmarkt. Je ruikt de markt al van ver, maar best leuk.

Gereisd met vrienden in juli 2002

Het Miami van Zuid-Afrika!

Daan,
    25-7-2011

Ik ben nog nooit in Miami geweest maar Durban moet erop lijken. Wat een geweldige stad is dit. We waren op doorreis in Zuid-Afrika en bleven 2 dagen in Durban. Ons hotel had een verdiepinkje of 20 (natuurlijk geen 13e verdieping) met op het dak een klein zwembad. Vanaf het dak had je een geweldig uitzicht over de zee. Wanneer we het hotel uitliepen liep je zo het strand op waar je heerlijk kon zwemmen in de oceaan. De Boulevard was ronduit geweldig. 's Ochtends was er een grote, leuke markt met allerlei spulletjes. 's Avonds was het een grote parade van toeristen en 'locals'. Mooie verlichting en een super sfeertje! Zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met vrienden in augustus 2007

Afrika

astrid,
    9-9-2010

Durban is een van de grootste havens in Afrika. Er wonen 3 a 4 miljoen mensen van alle nationaliteiten. Het leeft en bruist en ja, je moet goed opletten. Luister naar lokaal advies (niet s avonds op straat, vermijdt bepaalde buurten, zwem bij de lifesavers). Er zijn prachtige stranden, warme oceaan, surfsporten, lange wandelboulevard, prachtig aquarium met waterpark, leuke uitgaansplekken (Umhlanga, Florida Road), mooie shopping malls, prachtige noord- en zuidkusten met baaitjes, bergen (3 uur rijden), wildparken (3 uur rijden).

Gereisd met oudere kinderen in Thu Jul 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Piet,
    20-6-2010

Totaal ben ik 2 x geweest, de eerste keer was het bij de overdracht van het apartheid regiem aan Mandela begin jaren negentig. De eerste keer hadden de mensen die oorspronkelijk uit India kwamen, bijna alle handel in handen. Was er veilig, de boulevard was prachtig met een nog mooier zwembad wat je gratis kon gebruiken. De tweede keer was ik er in 2005, het was er heel erg onveilig geworden politie was en is zeer corrupt. Van de eens zo mooie boulevard was niet veel overgebleven, en van het zwembad al helemaal niet. Daar stonden de plaatselijke bewoners nu hun was in te doen, alleen over straat gaan was echt geen optie. Ook in de auto is het levens gevaarlijk, carjacking is daar niet ongewoon.

Gereisd alleenreizend in juni 2010
Durban scoort een 6,5 uit 10, op basis van 25 reviews