Lodge

6 reviews over Lodge Ukutula in het Nederlands

Prachtig

Nick
21-11-2015

Ons nieuw avontuur in Zuid-Afrika zijn we hier gestart. Prachtig domein, vriendelijke mensen, lekker eten, verzorgde accommodaties, .. Zeker een aanrader!

Gereisd Met vrienden in september 2015

Lieve mensen, prachtige lodge, unieke ervaring

Martine
6-7-2014

Ik ben twee weken als vrijwilliger op Ukutula geweest om voor leeuwenwelpjes te zorgen. Waanzinnig mooie lodge. De directe omgeving vond ik wat 'Beekse Bergen-achtig' (overal hekken om eigendomsgrenzen aan te geven) maar ga zeker naar de lodge. Gerund door een ontzettend lief echtpaar dat heel goed voor de gasten zorgt. Mooie huisjes om in te verblijven, worden iedere dag schoongemaakt. Eigenaresse Jill kookt samen met een kokkin iedere dag heerlijk en gezond. En de leeuwen zijn geweldig: van welpjes die nog flesjes melk krijgen tot en met volwassen leeuwen. Mooi doel ook: ze worden er gefokt om uitgezet te worden in de natuur en zo de leeuwenpopulatie in Z-Afrika te ondersteunen. Op het gebied van de lodge vind je ook krokodillen, struisvogels, giraffen etc.

Gereisd Met vrienden in februari 2008

rustige stille plek om te vertoeven

anoniem
31-5-2011

zalig om enkele dagen te vertoeven en even met de leeuwen bezig te zijn en rust te vinden in de natuur

Gereisd Met partner in januari 2011

Een must om naar toe te gaan!!

Melanie&Ferry
17-11-2009

Ukutula is opgezet als breeding project voor de leeuwen, daarnaast geven ze ook educatie over de leeuwen aan schoolkinderen.

Onze vakantie kon niet beter beginnen dan bij Ukutula Lodge. Geweldige ervaring om leeuwenwelpjes in je armen te kunnen houden, mee te stoeien en de fles te mogen geven. Daarnaast hebben we een rondleiding gehad door het park met informatie over hoe de leeuwen leven. Ook hebben we een loopsafari gedaan met John in het gebied rondom de lodge, waarbij hij vertelde over de bomen en planten die er groeiden (zeer interessant!) en natuurlijk hebben we veel dieren gezien, zoals zebra's, elands, impala's. 's Avonds ook een nachtsafari gedaan met Hanson waarbij we giraffen hebben gezien.

Maar bovenal zijn we in de watten gelegd door Suzan en Alwin! Het leek voor ons wel een honeymoon! Het eten was heerlijk! Daarnaast heb je op het terrein ook een leuke bar waar je heerlijk een biertje kan drinken!

Ik vond het een van onze hoogtepunten van de vakantie in ZA!

Gereisd Met partner in oktober 2009

Fantastische ervaring!

Yessica Desitter
26-5-2009

Deze lodge is tevens een Lion Breeding Project. Er zijn dus altijd wel kleine welpjes aanwezig waar je als bezoeker mee kunt spelen en afhankelijk van de leeftijd zelfs mee mag helpen voeren. De lodge ligt midden in de bush en er worden ook game drives, paardrijtochten en quaddrives georganiseerd waarbij je oog in oog komt te staan met allerlei wilde dieren: zebra's, giraffen, kudu's, gnoe's, nyala's etc. De eigenaren zijn heel gastvrij. Er zijn twee, niet al te grote, zwembaden aanwezig.

Gereisd Met vrienden in oktober 2008

geweldig mooi

Vrijwilliger Ukutula
6-2-2009

Ik heb hier vrijwilligerswerk gedaan. Het eten is echt perfect! Veel te goed eigenlijk. Je hebt veel contact met de leeuwen-welpjes die er zijn. Ook worden er regelmatig gamedrives geoganiseerd. De eigenaar is een hele aardige man. Het is wel handig om er een huurauto bij te hebben,want je kunt niet lopend naar het centrum van Brits. Een echte aanrader!!! Huisjes zijn erg schoon en keurig ingericht. Smorgens word je wakker van de brullende leeuwen, beter kan niet toch?

Het is ongeveer een uurtje van Pretoria

Gereisd Alleenreizend in februari 2009

Lodge info

• Aantal personenMeer dan 12

• Balkon / terrasAanwezig

• Overige servicesHanddoeken(service)

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Ukutula in Brits, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Ukutula zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.