vakanties Zimbabwe

Reviews over accommodaties in Zimbabwe

Veruit de beste plek voor (wandel)safari's

Erik,
    18-11-2017

Zimbabwe is al bijzonder. Ik bedoel niet politiek, maar qua wildlife. Anders dan andere Afrikaanse landen doen ze al minder moeilijk over wandelsafari's. En het Rhino Safari Camp is hierin top. Je komt met snelle bootjes en hebt dan het National Park Matusedona zowat voor jezelf alleen. De capaciteit is 7 huisjes, ofwel max. 14 personen. Ze hebben kundige gidsen, die je met open jeeps leiden naar de mooiste plekjes. Waar je mag uitstappen en de dieren nog net niet mag aanraken, maar er wel heel dichtbij kunt komen. En ook buiten de paden!

En dan het eten en de verzorging. Hoe luxe wil je het hebben? Je krijgt er alle aandacht. De huisjes zijn heerlijk. Open, direct in contact met de wildernis. Olifanten op slechts enkele meters afstand. Zelfs vechtende nijlpaarden direct voor de deur. Het sanitair is super, ondanks ze hier "in the middle of nowhere" zitten. En het is allemaal nog betaalbaar ook. Tja, een klein zwembad, maar daar heb je toch geen tijd voor. Een onvergetelijke ervaring!

indrukwekkend

jo van kerckhoven,
    15-9-2017

ik was daar voor een reportage voor TV

goede afspraken maken met een gids

vroeg naar toe gaan

boottocht op de Zambezi- ondergaande zon -visarenden spotten- krokodillenfarm bezoeken

Geweldig

Sanne,
    19-8-2016

Mooie omgeving, prachtige dieren

Kortom, mooie tijd gehad daar !!

Geweldig en gastvrij

Katja,
    3-5-2016

Deze lodge is geweldig, mooi zwembad, grote kamers met een nog grotere badkamer, leuke bar, maar vooral geweldig gastvrije eigenaren, behulpzaam bij het boeken van de juiste excursies op de juiste tijd en bij de juiste organisatie. Avondeten is mogelijk wanneer je dit aangeeft. Je eet wat de pot schaft die avond

Het toppunt van verwennerij

Lies,
    11-4-2016

Zeer smaak- en stijlvol ingerichte, koloniaal aandoende lodge. Het mooie terras van het restaurant biedt vrij uitzicht op de verzorgde tuin. Wij hebben twee avonden achtereen op het terras van een geweldig diner genoten; afgezien van de kwaliteit van het eten waren we eigenlijk nog het meest onder de indruk van het zeer vriendelijke, gastvrije bedienend personeel. Helaas hebben wij niet in de lodge overnacht want hadden al elders geboekt, dus de kamers hebben we niet gezien maar die zullen ongetwijfeld ook zeer de moeite waard zijn. Bij een volgend bezoek aan Victoria Falls zullen wij beslist wel in Ilala Lodge overnachten. Tot slot: de lodge ligt op loopafstand van de watervallen.