Zoover
Camping Torre Pendente

Camping Torre Pendente

Campingster
6,7

Prima als uitvalsbasis als je een auto hebt.

A Vendrig
24-9-2018

Wij hadden de camping geboekt als uitvalsbasis voor bezoek aan Pisa, Florence, Cinque terre en Lucca. Wij hadden geen auto en moesten eerst steeds een kwartier lopen naar de bushalte, voorbij de tunnel, dat was minder prettig. Camping en stacaravan verder prima, zelfs afwasmiddel en toiletpapier, zeep en douche gel was aanwezig. Receptie vriendelijk, we hebben gelijk bij aankomst betaald dan ben je daar vast vanaf. Ook de boardingpassen hebben ze netjes voor ons uitgeprint omdat we s morgens om 5.00 alweer moesten vertrekken. Als je aangewezen bent op openbaar vervoer vind ik de camping wel ver liggen van bus en treinstation. Van zwembad en sanitair hebben wij geen gebriik gemaakt.

Gereisd Met oudere kinderen in september 2018

Prima camping voor bezoek Pisa

Yvke
10-9-2018

Prima camping om Pisa te bezoeken, ligging zo n 800 meter van de toren en andere bezienswaardigheden. Ook leuke stad om door heen te wandelen.

Vrije keuze van plaats. Schaduwdoeken over plaatsen gespannen. Rustige camping. Zwembad niet gebruik van gemaakt, lijkt wat aan de kleine kant voor de camping. Sanitair schoon.

Dame bij receptie vriendelijk.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Anna
27-8-2017

Een kleinschalige camping. Bij aankomst kregen wij een sleutel van een driekamer sta caravan, terwijl wij een vierkamer caravan hadden geboekt. Gelukkig werd dat na even wachten netjes opgelost met een up grate. Het was een ruime, schone caravan. De camping heeft een klein, maar prettig zwembad, waar een badmuts verplicht is en waar de ligstoelen gratis zijn. Er was een zeer leuk animatieteam voor jong en oud. De camping ligt op loopafstand van de toren van Pisa. De toegangsweg naar de camping is erg druk, wanneer je met de auto boodschappen gaat doen bij Carrefour. Doe dat dan vroeg of laat i.v.m. verkeersdrukte. Op loopafstand, net na de tunnel zit ook een supermarkt. Het is ook een schone camping. Ook prettig is dat er op vele plekken afvaldepots staan, waar je je afval gescheiden kan inleveren. ook was de controle op het afval goed, tijdig geleegd als ze vol waren. Alleen jammer dat bij het inchecken ik niet gelijk mijn borg terug kreeg. Ik kwam daar enkele kilometers later achter en ben toen terug gegaan om mijn borg te vragen. Wees daar op bedacht, vergeet niet je borg terug te vragen. Doen ze niet automatisch.

Saai

Karin
21-8-2015

Na eerst een week op camping Fabulous in Rome te zijn geweest hier vier nachten doorgebracht. Camping is echt saai, er valt niks te beleven. Zwembad is erg klein en meer geschikt voor ukkies. Caravan was prima. Ruim genoeg en voldoende bergruimte. Veranda was wel vrij klein. Wij zaten helemaal vooraan en dan kijk je uit op de rokende schoorstenen van de fabriek die naast de camping ligt. Pingpong tafel staat in een heel saai hok met tl verlichting . Op een half uurtje rijden heb je wel een heerlijk openbaar zandstrand, kokito beach. Niet al te druk en zee loopt langzaam af. Uiteraard ook naar de toren geweest, je moet hiervoor door een lange, donkere tunnel lopen. Bij de toren halen de toeristen de grappigste stunts uit voor een mooie foto. Daar zijn ook een aantal restaurantjes waar je prima kunt eten.

Dit was absoluut niet wat we verwacht hadden

Gerard Jans
12-9-2013

Camping op zich is redelijk als je met eigen accommodatie bent.

Wij hadden een stacaravan geboekt en dat viel ons behoorlijk tegen.

Vies, veel dingen stuk en slecht uitgerust met servies en bestek.

Voor ons was dit een niet nogmaals camping.

Eigenaars zijn wel heel vriendelijk maar ja daar heb je niets aan als je caravan een zooitje is.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013

Uitstekende camping voor bezichtiging toren

Toine
15-8-2013

De camping ligt op loopafstand van het centrum van Pisa. Het heeft alles voor een stadscamping: barretje, supermarkt, zwembad en goed en schoon sanitair. Alleen het kampeerterrein valt wat tegen en oogt rommelig, er zijn schaduwnetten gespannen op een frame van ijzeren palen waardoor het wat weg heeft van een parkeerplaats en daarmee wat mij betreft ongeschikt voor een langer verblijf dan een dag of drie. Wij bleven een nacht en het was prima.

Relaxte camping op loopafstand van de toren.

yvonne_38
11-8-2013

Een oase vlakbij de drukte! Soepele ontvangst, je mag zelf een plekje kiezen. Voor schaduw zijn doeken gespannen. Netjes en schoon sanitair. Lekker, maar vol zwembad. Winkel met royaal keuze. Vriendelijk personeel. Goede voorzieningen voor campers.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013

Doorreiscamping = ja, lang verblijf = nee.

mieke
28-5-2013

De camping zelf is uitstekend gelegen nabij de toren van pisa. Minpuntje is wel dat je een donkere tunnel door moet. De sanitaire blok wordt pas laat in de voormiddag gekuist. Waardoor je best niet tussen 10u en 12u wakker word want je kan dan de blok niet gebruiken. Regelmatig waren er tot 5 van de 8 wc's niet gebruiksklaar (wc papier niet voorhanden, wc niet doorgesjasd,...). Kuispersoneel is alles behalve vriendelijk.

De staanplaatsen zijn echt veel te klein. Wij konden 9 op 10 plaatsen niet gebruiken daar we teveel plaats nodig hadden voor onze auto en medium size tent. De eerste dagen was een ramp, het regende en overal op de plaatsen was modder en putten. Je zag overal de banden doorglijden van campers die wilden aanzetten. 's Morgens veel geluidsoverlast van andere campeerders die de camping gebruiken als doortrek. (Vanaf 5 u).

De hond van de baas loopt er vrij rond en heeft dan ook nog eens mijn aangelijnd hondje gebeten en 2maal toe aangevallen waarop ze geen gehoor gaven.

Tevreden

Yana
14-9-2012

De camping ligt niet ver van het centrum. Bushaltes op wandelafstand en ook een klein stationnetje van waaruit je bv. naar Lucca kan reizen. Wij zaten in een comfort huisje, heel gezellig en in goede staat. Het zwembad was ook goed en er zat nooit veel volk in (waarschijnlijk door de kleinschalige camping). Het eten in het restaurantje was goed en ook de bediening was in orde. Het winkeltje op de camping vonden we wel erg duur.

Superkleine plekken

Helen
2-9-2012

Camping Torre Pendente ligt erg dicht bij het centrum van Pisa en heeft een mooi zwembad (badmuts op) en schitterend sanitair. Daarentegen zijn de standplaatsen ontzettend klein en heb je 's nachts geluidsoverlast van zoveel mensen op een kleine oppervlakte. Wij hebben 's nachts geen oog dicht gedaan. Als je Pisa wilt zien, dan is de camping handig, maar ik zou geen nacht langer blijven dan nodig is om Pisa te zien.