Zoover

Camping Torre Pendente

Campingster
6,7

2008

Niet voor langblijvers geschikt!!

Mart
19-8-2008

Op onze opmerking dat wij 12 dagen zouden blijven, schrok de receptioniste wel erg, en merkte op dat dat wel erg lang was. En gelijk had ze. Pisa is behalve de toren, een dood dorp, waar je puur uit verveling een keer door heen slentert. 's - Avonds naar de toren en overdag, en dan heb je het daar wel gezien. Van animatie op de camping heb ik nagenoeg niets gemerkt. Of het moet zijn dat aangekondigde activiteiten op de avond dat ze daadwerkelijk zouden worden gehouden, op de betreffende avond weer waren verwijderd. Met af en toe een uitzondering. Onvriendelijk en vooral ongeinterseerd Italiaans personeel in het zwembad en bar. muv. de receptie. Van de muggen word je gek!! Badmuts verplicht in het zwembad. Toscane valt mi. verder ook tegen. Geen mooie groene natuurgebieden, of je moet er 100 kilometer voor willen rijden ( cinque terra is dan een aanrader).

Leuke camping, maar ach die fabriek!

------
29-7-2008

Verblijf van 5 juli t/m 19 juli 2008. Een mobilehome gehuurd op deze camping. Bij aankomst prima eerste indruk. Onze caravan lag alleen op 5 mtr van de naastliggende fabriek. In het weekend hier geen last van gehad, alleen vervelend uitzicht. Maar van maandagochtend 7 uur t/m vrijdag heel veel last van deze fabriek gehad. Wij komen zeker niet meer terug op deze camping. Camping is verder wel heel leuk, prima zwembad, restaurantje etc. Alleen dat je je gasten op deze plek een caravan verhuurd voor twee weken is voor ons wel een reden om niet meer terug te komen! Pisa en omstreken daarintegen heel erg mooi en zeker een aanrader! Wij gaan zeker deze omgeving nog een keer bekijken, maar niet meer vanaf deze camping!

Viel erg tegen

19-7-2008

Wij kwamen aan en helaas konden wij niet in onze caravan omdat de schoonmaakster nog bezig waren.Bij de receptie vonden wij een aantal medewerkers niet erg vriendelijk. De stacaravan stond niet erg stevig, het wiebelde heel erg. s'morgens hadden wij altijd een koude douche! verder is de caravan schoon en netjes ingericht.

We stonden naast een fabriek met veel lawaai. S'avonds is het wel lekker rustig. Het zwembad is prima , alleen het personeel ( van de bar)vonden wij niet klantvriendelijk. Als je wat ging bestellen dan werden we niet van harte geholpen! Wij zaten de eerste twee weken op een andere camping en maakten daar heel wat vriendelijker personeel mee dan op deze camping. Verder is de locatie prima.Op loopafstand van Pisa . en niet ver van Lucca,26 minuten met de auto.,leuk stadje.

Wij komen hier niet meer terug!

Zeer aangename camping met een leuk zwembad

Croes
18-7-2008

Zeer aangename camping met een leuk zwembad. Erg vriendelijke mensen. Zeen democratische prijzen in de campingwinkel en aan het zwembad. Voldoende ligzetels en goed onderhouden. Enige nadeel:er komen ook groepen (jongeren) naar toe. Dan stopt er een bus en dan is het gedaan met de rust. Ook het sanitair heeft daar onder te lijden. Gelukkig blijven ze niet zo lang maar de avond nadien stopt er weer een andere bus.

Dit mag je echter niet tegenhouden. Je kan dan best een plaatje kiezen achteraan de camping.

Afgelopen meivakantie hebben wij 5 dagen in een stacaravan

fam.ijzerman
29-5-2008

Afgelopen meivakantie hebben wij 5 dagen in een stacaravan op deze camping gelogeerd. We hebben genoten van de mooie plek op de camping.

De afstand naar het centrum van Pisa is goed te lopen, zelfs voor onze zoon van bijna 4. Het tunneltje is donker maar niets mee aan de hand.

De camping heeft 's morgens heerlijk vers brood en een goede kampwinkel. Ook het zwembad is mooi en ziet er erg nieuw/recent uit. Wel even een badmuts meenemen of kopen (kan ter plekken)

De omgeving is prachtig en er is genoeg te doen of te zien, voor een verblijf van enkele dagen. Het strand bij Viareggio is zeker ook een aanrader naast Lucca en Florence.

Wij hebben in de afgelopen meivakantie 4 dagen op deze het

Jitze Postema
16-5-2008

Wij hebben in de afgelopen meivakantie 4 dagen op deze camping gestaan. Goed alternatief voor het bezoek van Pisa, al stelt Pisa naast het plein van de wonderen niet veel voor.

Wij kunnen ons niet vinden in de stelling dat het ruime plaatsen betreft. Want als je, zoals wij, met een middelgrote tent, een tafel en wat stoeltjes de auto ook nog op het plekje kwijt moet dan is dat elke keer een uitdaging. Wij zullen hier tijdens het hoogseizoen niet snel komen.

Bovendien zijn de meeste plekken onderhand onprettig voor tenten door de sporen van de campers die de camping veelvuldig aandoen.

Kortom: goede camping om Pisa en omgeving te verkennen en daarna snel wegwezen.

Inmiddels drie jaar naar deze camping geweest

djelan
21-2-2008

Inmiddels drie jaar naar deze camping geweest. Eerste jaar twee weken. Het tweede jaar zijn we van een andere camping gevlucht en hebben we de laatste week hier gestaan en afgelopen zomer zijn we drie dagen geweest (daarna door naar andere camping in Toscane)

Al met al een leuke gemoedelijke camping met een gezellig zwembad, lekker dicht bij het centrum. Ook leuk dat de eigenaren je een jaar later nog kennen en je zelf een plekje mag uitkiezen (al heb je niet gereseveerd!!!)

Dit jaar misschien weer wel een paar nachtjes als we op doorreis zijn..

Aanrader met jonge (basisschoolleeftijd) kinderen. Die vermaken zich namelijk uitstekend!!!

leuke camping mooi zwembad mooi sanitair echt een de ligt

annemieke
15-8-2006

leuke camping mooi zwembad mooi sanitair echt een aanrader; de camping ligt op loopafstand van het centrum en de toren van psa.

Gereisd Familie in juli 2006