Zoover

Aparthotel

toscaanse topper!

Freda van Ewijk
2-5-2019

Een super mooi en goed hotel,een top locatie, om vanaf hier diverse trips te maken naar de bezienswaardigheden,san gimignano is absoluut een aanrader, florence heel erg druk,maar het verblijf in het hotel, niks anders dan lof.

Gereisd Met partner in april 2019

Geweldig.

Koning
24-10-2018

Een geweldige Casa, vriendelijkheid behulpzaam en gastvrij verblijf kan je verwachten.

Gereisd Alleenreizend in oktober 2018

Ilse
7-8-2018

Via een touroperator hebben wij één week een apartement gehuurd. Het appartement is in authentieke Toscaanse stijl ingericht. Lekker koel binnen. Ook is er airconditioning, een kichenette met koelkast en klein diepvriesje. Helaas geen vaatwasmachine. Het bed sliep heerlijk, maar het uitklapbed, waar de kinderen op sliepen, was dun en hard.

Ook hadden we twee ligstoelen bij het appartement. Het hotel ziet er prachtig uit. Wij hebben een kookcursus daar gehad en deze was geweldig. Vanuit het hotel liep je zo het stadje in. Er zijn voldoende restaurants aanwezig.

Je mag gebruik maken van het buitenzwembad op de heuvel. Wel moet je voor ligstoelen/parasol apart betalen. Het zwembad is fijn en je kijkt prachtig uit over de vallei. De wijn van Vila Casagrande is heerlijk. Wij hebben genoten

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Geweldig Fantastisch!

Christien Heuts
19-8-2017

Alles was goed. De kamer was meer een middeleeuwse suite met alle gemakken en veel grandeur. De kookworkshop was geweldig goed verzorgd door signora Anna. de accommodatie ten opzichte van het dorp was heel goed, en in de omgeving was genoeg te beleven en te bezichtigen,

Gereisd Met partner in augustus 2017

Uitstekend!

RJO
9-8-2017

De matige beoordelingen van eerdere recensenten herken ik helemaal niet (of misschien heeft men er lering uitgetrokken). Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk en 24/7 beschikbaar. We hadden een appartement voor 5 personen geboekt maar kregen bij aankomst een gratis upgrade in de vorm van een extra 2 persoons-kamer. De kamers waren ruim, schoon, leuk gedecoreerd en geairconditioned. Alles zag er keurig, klassiek ingericht en toch modern uit. Het enige dat ontbrak was een balkon. De keuken was zeer volledig ingericht met zelfs een grill en een oven! Aan het zwembad en restaurant zijn we niet toegekomen maar ook dat zag er prima uit.

Tips: Ga met de trein naar Florence en met de (huur)auto naar Siena, San Gimiagnano en de Chianti dorpjes (alles op max. 40 km afstand). Doe je inkopen bij de Lidl (met veel goedkope lokale specialiteiten!), eet ijs bij Elmi en drink craft beer bij Calibro 22.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Hotel erg saai een hotel zonder ziel

Fam. Bos
16-6-2016

Ontbijt was goed de kamer schoon maar aan renovatie toe. Receptie en algemene ruimten zien er goed uit. Niets te krijgen overdag.

Gereisd Met partner in juni 2016

slecht ontbijt, hele kleine bad-en slaapkamer

Rietje
3-7-2015

Het gebouw is prachtig en super mooi ingericht, binnenbad is saai ,overdag is er niets zelfs geen kop koffie te krijgen,buitenbad is mooi, maar is een openbaar bad, wij hadden algemene kamer, deze is heel krap, weinig plaats voor je spullen, badkamer heel krap, douche is super krap, ontbijt is zeer matig, veel droge cake en er is maar een soort brood, stokbrood dat ze zelf bakken, soms is het niet eens gaar,je kunt wel buiten ontbijten, dat is mooi, ik begrijp niet dat dit hotel zo.n hoog cijfer heeft, het is prachtig om te zien, maar dat is dan ook alles, dorpje is klein maar heeft wel een aardig pleintje, als je door de achterdeur gaat sta je in het centrum, wij hebben veel rondgereden in Toscane, maar zullen als we weer naar toscane gaan niet dit hotel kiezen, we zijn gevallen voor de mooie foto;s maar dit was niet voldoende voor ons,

Vrijheid in stijl

Monique74
4-6-2015

Ons appartement in Villa Casagrande gaf ons alle vrijheid om Toscane te ontdekken, ons 'eigen' tuintje om te ontbijten in de zon, in het gras. Kamers zijn in klassieke stijl ingericht en bieden genoeg comfort. De Villa ziet er prachtig uit, met mooie tuin, veel vogels, kunt er ook dineren. Maar je bent ook in een minuut lopen in het charmante centrum van het stadje Figline. Daar heb je ook genoeg gelegenheden om wat te eten en te drinken.

Bizar hotel "kasteel ervaring"

Paul F
14-5-2014

Bizar hotel deels verzonken in de stadsmuur, met indrukwekkende tuin en complexe routing (minder geschikt voor mensen slecht ter been). Prachtige tuin, redelijk formaat -overigens erg donkere- kamer, personeel afstandelijk, Ongemakjes zoals een douchebak die niet goed afloopt. Ligging is fantastisch met leuk plein om de hoek. Restaurant hebben we niet in gegeten; ruimte zag er ongezellig middeleeuws uit. Vreemd dat er ook in het hotel een plastisch chirurg gevestigd is (blijkbaar de eigenaar), waardoor met enige regelmaat nog half in narcose verkerende toegetakelde patiënten die net een "nosejob" hadden ondergaan in rolstoelen door gemaskerde zusters door de lobbies werden gereden, of erger nog met bloedende doekjes in de ontbijtzaal zaten. Minder geschikt voor kinderen mede daardoor. Ook minder geschikt hotel voor mensen die van schoon, strak en fris houden, het is een stoffige oude bende. Maar heel bijzondere ervaring en voor liefhebber van een "kasteelervaring" een aanrader.

Vuil ondergoed van vorige gast in je bed!

F. Groenen
14-10-2013

Wij sliepen in een groot, stijlvol ingericht appartement in de villa. (een beetje donker en je moet wel enkele trappen op en af)

Wat wij echt VERVELEND vonden; Onder het bed lagen flinke stofvlokken, duidelijk niet goed gezogen. De volgende ochtend lag ineens een VREEMDE BOXERSHORT en daarna een T-shirt(van een eerdere gast) langs het bed. Dit had waarschijnlijk tussen de deken het bed gelegen en was niet gezien bij het schoonmaken en bed opmaken(??)

Omdat bij het inchecken de receptioniste zei, dat je ook zelf eindschoonmaak kon doen, heb ik zeep gekocht en de schoonmaakmiddelen die uitdrukkelijk "klaar" stonden in het appartement gebruikt. Spik en span achtergelaten. Moest toch voor eindschoonmaak betalen. In de veronderstelling dat het geregeld zou worden, geen discussie aangegaan met receptionist. Na de nodige correspondentie met manager krijgen we het geld niet terug.

Heel jammer, want ondanks dat we het goed naar de zin hadden, toch een vervelend gevoel aan over gehouden.