Zoover
Aparthotel Fattoria Villa Casagrande

Aparthotel Fattoria Villa Casagrande

Aparthotelsterstersterster
8,1

Cultuursnuiven en culinair genot and lots of fun.

Dennis
1-9-2019

Het hotel is luxe en zorgt ervoor dat je een zalige vakantie gaat beleven. Wij zijn er met ons gezin geweest en hebben een heerlijke vakantie gehad. Het hotel heeft een spa een binnenzwembad en een gym. Je kunt ook gratis gebruik maken van de wasmachine en droger in het complex. De omgeving is leuk maar ben je met kids snel op uitgekeken. Een huurauto is erg handig om tot je beschikking te hebben. De omliggende stadjes is dan lekker dichtbij om te bezoeken. Een aanrader is om de camping girasol te bezoeken als je met kinderen op bezoek gaat. Heb je geen kids, blijf daar dan lekker weg en ga cultuursnuiven. Geniet van de heerlijke restaurants en ijssalons en geniet van de architectuur en cultuur. Een heerlijke vakantie!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2019

Voor ons nooit weer.

Jolanda dekker
18-8-2019

Wij begrijpen echt niet waarom de zoover score zo hoog is. Bedenk voor je boekt. Zwembad ligt heel hoog en moet je flink extra voor betalen . Met een beetje pech lig je op het gras. Zwembad is verder wel mooi en schoon. Restaurant top! Appartement is een soort grot waar je in zit .. zo oud dat er over delen beton mist. Er zit in de kamer een deur met daar achter een grote enge trap naar een gevaarlijk stuk kelder. Hier Kun je dus niet heen met kleine kinderen. 2 persoons bed is een twijfelaar ..... oef oef oef voor ons . We gaan al jaren naar italie maar dit is zeker geen 4 sterren waard. Voor de schermen lijkt het heel wat achter de schermen ... weer oef .... volgend jaar weer de Borgo appartementen !

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

Prachtig sfeervol en rustig verblijf

Ronald D
31-7-2019

We verbleven een week in Villa Casagrande. Wat een prachtig verblijf. Het is niet te vergelijken met een hotel. Heel karakterestique en sfeervol. De classic room die wij geboekt hadden week iets af van de foto's maar zeker geen nadeel. Ruime kamer, schoon en van alle gemakken voorzien. Het verblijf biedt zowel een kookles als wijntour aan. De kookles die wij hebben gevolgd was hartstikke leuk om te doen, de wijntour hebben wij niet gevolgd maar moet ook zeker de moeite waard zijn.

De ligging van Figline Valdarno: Ideaal, het heeft een eigen treinstation waardoor je met een half uur in bijvoorbeeld Florance of Arezzo bent. Kosten bij ons: €5,80 p.p. enkele reis. Toelichting op het cijfer die ik gegeven heb aan het zwembad: Er zijn 2 zwembaden. 1 binnenzwembad op het verblijf zelf, hier moet je een badmuts dragen. De tweede ligt net buiten het verblijf(2 min. lopen). Dit vonden wij wat onhandig. Vandaar dit cijfer.

Gereisd Met partner in juli 2019

Geweldig

Anneke
26-6-2019

Het was fantastisch wat een mooi appartement in Toscaanse steil Het personeel stond open voor elke vraag het dorp 2 minuten lopen waar altijd wel wat te beleven is en daarbij een zwembad met het mooiste uitzicht

Gereisd Met vrienden in juni 2019

Mooie accomodatie

Charlotte van Teeffelen
21-6-2019

Ik met mijn 2 volwassen kinderen hadden een appartement daar ik afhankelijk ben van een rolstoel welke volgens afspraak op de begane grond was. Ik kon hier niet goed naar binnen maar binnen 1 dag hadden zij ervoor gezorgd dat er een mooie oprijplaat lag zodat dat probleem verholpen was. het personeel is supervriendelijk alleen zoals aangegeven dat het rolstoeltoegangelijk is klopt helaas niet . er zijn overal 1of twee of drie treetjes en buiten het hotel/appartement is alles zo hobbelig dat je door elkaar geschud word in je stoel.

Het appartement is erg gehorig. Nogmaals over het personeel niks als lof.

Het buitenzwembad ligt op een heuvel wat als je zoals ik in een rolstoel zit je een sterk iemand bij moet hebben of een auto anders kom je er niet. Maar ook daar personeel zowel als zwembad als restaurant uitstekend. Vooral Eze (badmeester) en Stephanie (restaurant) zijn werkelijk buitengewoon vriendelijk en behulpzaam, dikke compliment

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2019

toscaanse topper!

Freda van Ewijk
2-5-2019

Een super mooi en goed hotel,een top locatie, om vanaf hier diverse trips te maken naar de bezienswaardigheden,san gimignano is absoluut een aanrader, florence heel erg druk,maar het verblijf in het hotel, niks anders dan lof.

Gereisd Met partner in april 2019

Geweldig.

Koning
24-10-2018

Een geweldige Casa, vriendelijkheid behulpzaam en gastvrij verblijf kan je verwachten.

Gereisd Alleenreizend in oktober 2018

Ilse
7-8-2018

Via een touroperator hebben wij één week een apartement gehuurd. Het appartement is in authentieke Toscaanse stijl ingericht. Lekker koel binnen. Ook is er airconditioning, een kichenette met koelkast en klein diepvriesje. Helaas geen vaatwasmachine. Het bed sliep heerlijk, maar het uitklapbed, waar de kinderen op sliepen, was dun en hard.

Ook hadden we twee ligstoelen bij het appartement. Het hotel ziet er prachtig uit. Wij hebben een kookcursus daar gehad en deze was geweldig. Vanuit het hotel liep je zo het stadje in. Er zijn voldoende restaurants aanwezig.

Je mag gebruik maken van het buitenzwembad op de heuvel. Wel moet je voor ligstoelen/parasol apart betalen. Het zwembad is fijn en je kijkt prachtig uit over de vallei. De wijn van Vila Casagrande is heerlijk. Wij hebben genoten

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Geweldig Fantastisch!

Christien Heuts
19-8-2017

Alles was goed. De kamer was meer een middeleeuwse suite met alle gemakken en veel grandeur. De kookworkshop was geweldig goed verzorgd door signora Anna. de accommodatie ten opzichte van het dorp was heel goed, en in de omgeving was genoeg te beleven en te bezichtigen,

Gereisd Met partner in augustus 2017

Uitstekend!

RJO
9-8-2017

De matige beoordelingen van eerdere recensenten herken ik helemaal niet (of misschien heeft men er lering uitgetrokken). Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk en 24/7 beschikbaar. We hadden een appartement voor 5 personen geboekt maar kregen bij aankomst een gratis upgrade in de vorm van een extra 2 persoons-kamer. De kamers waren ruim, schoon, leuk gedecoreerd en geairconditioned. Alles zag er keurig, klassiek ingericht en toch modern uit. Het enige dat ontbrak was een balkon. De keuken was zeer volledig ingericht met zelfs een grill en een oven! Aan het zwembad en restaurant zijn we niet toegekomen maar ook dat zag er prima uit.

Tips: Ga met de trein naar Florence en met de (huur)auto naar Siena, San Gimiagnano en de Chianti dorpjes (alles op max. 40 km afstand). Doe je inkopen bij de Lidl (met veel goedkope lokale specialiteiten!), eet ijs bij Elmi en drink craft beer bij Calibro 22.