Zoover

Gereisd Anders in augustus 2018

_

Will HOEBEN (BOOKING)
5-9-2017

Prima verblijf gehad, stand meest dicht bij de camping had minder comfort maar met de fiets de brug over was qua stand goed te doen.

Geen gebruik van het zwembad gemaakt...

Gereisd Anders in september 2017

Uitvalsbasis

Karin
3-8-2014

Leuke plek om de omgeving te verkennen. 800 m van zee. Hartelijke ontvangst, zelfs in het Nederlands. Niet al te grote plekken, maar wel met zon en schaduwmogelijkheden. Sanitair smerig en stinkend. Geen toiletpapier. Meer verhuur huisjes dan kampeerplaatsen.

Gereisd Met partner in augustus 2014

Teveel honden op deze zeer matig schone camping

e.c.
30-7-2013

De website van Camping Le petit Port de l'Houmeau ziet er heel vrolijk uit, maar toen wij er twee nachten waren was het er behoorlijk vies. Er liepen veel honden rond die ook op de camping werden losgelaten, ondanks de regel dat dat niet mag. Er werd ook niet ingegrepen. Twee keer hondenpoep naast onze tent. De huisjes zijn inmiddels afgebouwd, ze staan erg dicht op elkaar. De locatie van deze camping is wel erg leuk, vlakbij een keienstrand met oesterbanken en visrestaurants en in een rustig dorpje, een supermarkt dichtbij. Ook kun je vanaf 8 uur stokbrood halen bij de snackbar.

Onrustige en slecht onderhouden camping

N
15-5-2013

Men is bezig allemaal nieuwe vacantiehuisjes neer tezetten met veel herrie. De camping wordt veel gebruikt voor overnachtingen van werkers waardoor het erg onrustig is. Om 0.600 uur vertrekken er al werkers met het nodige motor lawaai. Af en toe warm water, na klagen bij de receptie wel weer warm water. Dit 2 dagen achter elkaar. Ook het gras stond erg hoog op de plekken waardoor wij de indruk hadden dat er geen onderhoud werd gepleegd. De receptie was 's-avonds na 20.00 uur en 's-morgens voor 09.00 uur gesloten. Dit alles bijelkaar besloten we na 2 nachten maar naar een andere camping te gaan.

Prima uitvalsbasis voor Ile de Re

ferrie
2-9-2011

Fietsers opgelet. Dit is een prima startpunt om La Rochelle en het Ile de Re te bezoeken. Mooi terrein met goed snaitair. Winkelvoorzieningen (bakker, supermarkt) op loopafstand in het dorp. Rustig terrein.

Gereisd Met partner in augustus 2011

prima camping op fietsafstand van heel veel moois

familie de Kam
29-8-2009

Prima camping voor oudere en jonge stellen of gezinnen met jonge kinderen. Geen zwembad, geen animatie maar een rustige camping. Aardige beheerders Dominique en Monique die met hun team hun hun best voor je doen. Veel Fransen. Het sanitair is eenvoudig maar goed schoon. 5 km fietsen naar de mooie stad La Rochelle en 3 km naar de brug naar Ile de Re, waar het prachtig fietsen is. 800 meter van zee, het leuke haventje van l Houmeau en een mooi fietspad langs de kust. Bakker en slager op loopafstand, Intermarche op 2 km en op de camping kun je friet, pizza of salade eten en 's ochtends vers stokbrood en croissants halen en een espresso drinken. Wij hebben genoten, vonden het fijn om vanuit de drukte van La Rochelle en Ile de Re hier terug te komen en hebben geen zwembad of animatie nodig.

Gezelige camping

Judith
30-7-2009

Wij hebben een leuke vakantie gehad op deze camping. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Ruime plekken. De kinderen konden zich prima vermaken. Je kan op de camping goede fietsen huren. Je loopt met 10 minuten naar het strand en ile de re is op de fiets 20 minuten.

Tot 's middags 15.00 uur kan je terecht voor vers stokbrood.

Het sanitair is goed en ruim voldoende.

2008

goede kamping

C.L.
30-7-2008

Een goede kamping, met veel schaduw (ideaal als het erg warm is) met zeer vriendelijke eigenaars. Op de eerste dag toen we aankwamen werden wij heel hartelijk geholpen. Over de sanitair ben ik ook heel positief, de mensen doen hun best om het zo proper mogelijk te houden. Bij de bar kun je s'ochtends een stokbrood kopen, en smiddags vb frietjes of pizza. Kortom, ik ben tevreden van deze camping!

2006

Een mooi uitziende camping met voldoende grote plaatsen, 3

J.F. Jilderda
21-8-2006

Een mooi uitziende camping met voldoende grote plaatsen, vaak met voldoende begroeiing. De bodem is redelijk vlak, maar van slechte kwaliteit en stinkt (tenminste 24 uur) na regen. Het sanitair is redelijk tot goed. Het personeel is niet vriendelijk en niet aktief en komt afspraken over plaatsen niet na. Wij zijn na 3 dagen naar een betere camping in de nabije omgeving vertrokken. De omgeving beviel ons wel erg goed, met de vele natuurreservaten, de leuke haventjes, La Rochelle, enz. Ook is het een prima gebied om per fiets te verkennen.